S60 kopci, dużo pali nie zmiejsza obrotów
S60 kopci, dużo pali nie zmiejsza obrotów
Witam, mam z moim esem same problemy...
Teraz gdy dotarłem zawory, wyczyściłem pompę, wyregulowałem kąt wtrysku(Regulowałem śrubą pod pompą- mam nadzięję że ona od tego jest? Czy może ona jest od dawki paliwa?)
Silnik odpaliłem, ale dymi na czarno i nie ma regulacji obrotów- jak tylko odpali to odrazu wskakuje na najwyższe obroty muszę go dusić tą wajchą od ręcznego pompowania, a do tego dużo pali.
Wtrysk ładnie rozpyla. Regulator obrotów rozbierałem, ale nie znalazłem tam żadnych nieprawidłowości.
Gdzie szukać przyczyn braku regulacji obrotów i dużego spalania?
EDIT;
Doszedłem do takiego czegoś, otóż silnik odpala i odrazu obroty na max, ale da się je zmniejszyć pociągając ten wałek-listwę w pompie w dół, a z tego co mi wiadomo powinno być odwrotnie. Spalanie wychodzi 1l+ na 10 min pracy czyli tyle co staliniec, a dymi tak strasznie, że się ciemno robi. Pali od pierwszego obrotu tłoka bez żadnego grzania itp.
Przelewem z wtrysku paliwo też się nie wraca.
Jak przełożyłem tłoczek w pompie odwrotnie to nie pompuje ona paliwa, nie wytwarza w ogóle cisnienia.
Poradźcie coś bo silnik znajdzie się na złomie.
Jesli temat jest w złym dziale to proszę przenieść
Teraz gdy dotarłem zawory, wyczyściłem pompę, wyregulowałem kąt wtrysku(Regulowałem śrubą pod pompą- mam nadzięję że ona od tego jest? Czy może ona jest od dawki paliwa?)
Silnik odpaliłem, ale dymi na czarno i nie ma regulacji obrotów- jak tylko odpali to odrazu wskakuje na najwyższe obroty muszę go dusić tą wajchą od ręcznego pompowania, a do tego dużo pali.
Wtrysk ładnie rozpyla. Regulator obrotów rozbierałem, ale nie znalazłem tam żadnych nieprawidłowości.
Gdzie szukać przyczyn braku regulacji obrotów i dużego spalania?
EDIT;
Doszedłem do takiego czegoś, otóż silnik odpala i odrazu obroty na max, ale da się je zmniejszyć pociągając ten wałek-listwę w pompie w dół, a z tego co mi wiadomo powinno być odwrotnie. Spalanie wychodzi 1l+ na 10 min pracy czyli tyle co staliniec, a dymi tak strasznie, że się ciemno robi. Pali od pierwszego obrotu tłoka bez żadnego grzania itp.
Przelewem z wtrysku paliwo też się nie wraca.
Jak przełożyłem tłoczek w pompie odwrotnie to nie pompuje ona paliwa, nie wytwarza w ogóle cisnienia.
Poradźcie coś bo silnik znajdzie się na złomie.
Jesli temat jest w złym dziale to proszę przenieść
RE: S60 kopci, dużo pali nie zmiejsza obrotów
A ten twój wtrysk nie leje czasem cały czas? Bo jak mowisz że paliwo nie wraca moze jest otwarty cały czas?
RE: S60 kopci, dużo pali nie zmiejsza obrotów
Nie wiem jak wygląda Twoja pompa ale ja miałem taki efekt w s 320 jak źle złożyłem moją to silnik pracował tylko na wysokich obrotach.
RE: S60 kopci, dużo pali nie zmiejsza obrotów
Wtrysk ładnie rozpyla. Jedno jest pewne, że paliwo nie powraca przelewem z wtrysku- zapchany wtrysk? Chciałem go rozkręcić, ale nie można.
Pompę rozebrałem już poraz kilkunasty, złozyłem wg schematu i co i guzik, pompa nie wytwarza ciśnienia. Paliwo pompuje, ale nie ma wcale oporu i wtrysk nie puszcza paliwa. Podejrzewam, że pompa popsuta...
Wtrysk nie leje cały czas, bo jak pompa jest odwrotnie złożona to wtrysk normalnie psika paliwem, a jak jest złożona wg schematu to nie daje cisnienia.
Takie jeszcze mam pytanie, bo na króćcu wylotowym z pompy jest sprężyna, czy nie powinno tam być jakiegoś zaworu zwrotnego? Kulka, stożek?
Pompę rozebrałem już poraz kilkunasty, złozyłem wg schematu i co i guzik, pompa nie wytwarza ciśnienia. Paliwo pompuje, ale nie ma wcale oporu i wtrysk nie puszcza paliwa. Podejrzewam, że pompa popsuta...
Wtrysk nie leje cały czas, bo jak pompa jest odwrotnie złożona to wtrysk normalnie psika paliwem, a jak jest złożona wg schematu to nie daje cisnienia.
Takie jeszcze mam pytanie, bo na króćcu wylotowym z pompy jest sprężyna, czy nie powinno tam być jakiegoś zaworu zwrotnego? Kulka, stożek?
RE: S60 kopci, dużo pali nie zmiejsza obrotów
Powinien być zaworek odcinający na wyjściu z sekcji tłoczącej na wtrysk.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
RE: S60 kopci, dużo pali nie zmiejsza obrotów
A co tam powinno być? Kulka?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: S60 kopci, dużo pali nie zmiejsza obrotów
Jak paliwo z wtryskiwacza nie odpływa powrotem,to nie znaczy o jego awarii.Wtryskiwacz z nową,wyregulowaną końcówką nie musi odprowadzać paliwa na przelew.I tu nie ma reguły,że musi.Może ale nie musi.
RE: S60 kopci, dużo pali nie zmiejsza obrotów
Dorobiłem zaworek do pompy, ale co z tego. Pompa poskładana jak na schematach, ale wcale nie reaguje na obroty, cały czas na max. Czy listwa na pompie jest w górze czy w dole jest tak samo.
Jak myślicie, wyjąć cały regulator i zobaczyć co tam się kryje? Może tam coś jest nie tak?
Jak myślicie, wyjąć cały regulator i zobaczyć co tam się kryje? Może tam coś jest nie tak?
RE: S60 kopci, dużo pali nie zmiejsza obrotów
Oczywiście należy sprawdzić co `siedzi` w regulatorze, jednak nic to nie zmieni. Moim zdaniem pompa jest na bank źle poskładana, albo uszkodzona. Z moich doświadczeń z tymi silnikami za pomocą przesunięcia listwą można było zgasić silnik....
RE: S60 kopci, dużo pali nie zmiejsza obrotów
Pompa zlożona wg schematu wiec powinno być dobrze...