Zetor 3011
RE: Zetor 3011
Dla jasności - fotki wrzuciłem dla porównania, ale nie jest to mój przełącznik. Ma go być może jeszcze gościu w Czechach, od którego kiedyś brałem drobiazgi.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
To kupię taki jak teraz w sklepach produkują, jest podobny.
Chrapku ,a sprzedałbyś mi ten przełącznik od rozruchu , jak tak to podaj cenę na PW. On ma białe te wciskadło?
Czym może być spowodowane pukanie w 1 z cylindrów? Czy to coś poważnego?
Chrapku ,a sprzedałbyś mi ten przełącznik od rozruchu , jak tak to podaj cenę na PW. On ma białe te wciskadło?
Czym może być spowodowane pukanie w 1 z cylindrów? Czy to coś poważnego?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
Przyczyn może być dużo.Najpierw sprawdź luz zaworowy.Może być tulejka w korbowodzie,może być sworzeń w tłoku...W dolnej partii silnika może być panewka korbowa,albo popuszczone śruby korbowodu.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
Luzy w zaworach to chyba silnik by nie pracował zbyt równo, a mój chodzi bardzo ładnie. Czy do korbowodu da się dojść zdejmując miskę olejową?
Czy to może być coś poważnego? Można to zignorować?
Wydaje mi się że stukanie słychać gdzieś bliżej chłodnicy.
Czy to może być coś poważnego? Można to zignorować?
Wydaje mi się że stukanie słychać gdzieś bliżej chłodnicy.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
To,że równo leci,to zawory z tym nic nie mają wspólnego.A może to pompa wody ma wytłuczone łożyska albo nawet samą piastę koła pasowego...Do korbowodu trzeba miskę zdjąć,i jest tam jeszcze oryginalnie taka osłona.Tą osłonę też trzeba zdjąć.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
Postaram Ci się nagrać filmik jutro tylko nie wiem czy będzie dobrze widać , ale zobaczysz, może sam posłuchasz jak pracuje. Okazało się też że te takie coś co przekłada obroty silnika na obroty linki jest zepsute, czy będzie pasować od C-360?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
Napęd obrotomierza pasuje bez problemu od C-360.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
To tak nagrałem filmik telefonem, dźwięk nie jest oryginalny ale słychać stukot. Zobaczycie też na filmiku, że ku mojemu zaskoczeniu wypluł dosyć duża ilość oleju, nie wiem dla czego.
http://www.youtube.com/watch?v=XDJKpCJ0DvQ
http://www.youtube.com/watch?v=XDJKpCJ0DvQ
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
Na początek to ustawcie mu zawory,bo jak zbliżasz się do pokrywek głowic,to idzie łomot jakby po pół cm luzu było.A może to paliwo niespalone wywala...Wtryski sprawdzić,ewentualnie końcówki wymienić,ustawić ciśnienie i zapłon...To się tak od razu zrobiło???
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
Ten wyciek oleju?
Nie no nie patrzyłem na tłumik, tylko podszedłem i zobaczyłem ,tak jak na filmiku widać. Jak się ustawia zawory, bo może to bym zrobił. Wtrysków nie będę sprawdzał, bo ani ja ani tata nie wie jak je potem ustawić, a na nowe już nie ma kasy. Tyle w niego już się włożyło że już tylko na koła zostało. Dlatego jak coś poważnego to jest to będzie sporadycznie jeździł, aż na siebie trochę zarobi.
Nie no nie patrzyłem na tłumik, tylko podszedłem i zobaczyłem ,tak jak na filmiku widać. Jak się ustawia zawory, bo może to bym zrobił. Wtrysków nie będę sprawdzał, bo ani ja ani tata nie wie jak je potem ustawić, a na nowe już nie ma kasy. Tyle w niego już się włożyło że już tylko na koła zostało. Dlatego jak coś poważnego to jest to będzie sporadycznie jeździł, aż na siebie trochę zarobi.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
Zawory ustawia się tak samo jak przy C-360,tylko jeden garnek mniej.Na ssących 0,2 , na wydechowych 0,3.
Kolejność zapłonu 1 - 3 - 2.
Kolejność zapłonu 1 - 3 - 2.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
Dobra teraz to nic nie czaje. Umiał byś mi podać tak jak powinny być luzy w poszczególnych garach? Czym to sprawdzić?
Już zrozumiałem, bo nie wiedziałem o co Ci chodzi z tym że "jeden garnek mniej", myślałem że jeden garnek ma mieć mniejsze luzy, a to chodziło Ci o to że C-360 ma 4 ,a Majorek 3.
Nie wiem tylko czym sprawdzać luzy. Są jakieś przyrządy do tego?
Już zrozumiałem, bo nie wiedziałem o co Ci chodzi z tym że "jeden garnek mniej", myślałem że jeden garnek ma mieć mniejsze luzy, a to chodziło Ci o to że C-360 ma 4 ,a Majorek 3.
Nie wiem tylko czym sprawdzać luzy. Są jakieś przyrządy do tego?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
Szczelinomierz listkowy(bo są jeszcze drucikowe)...są długie i krótkie.Krótkie akurat to standard.I wkładasz blaszkę szczelinomierza między dźwigienkę zaworową a zawór,na ssącym ustawiasz 0,2 (na blaszce jest napisane 0,2 lub 0,20)i na wydechowym 0,3.Zaczynając od pierwszego cylindra,czyli od strony chłodnicy.W końcu suwu sprężania GMP (tłok u góry i oba zawory zamknięte).Po ustawieniu pierwszego gara kręcisz wałem do takiego samego położenia na trzecim,po regulacji,kręcisz znów do takiego położenia na drugim i ta sama procedura jak dla poprzednich.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
Po czym rozpoznać że tłok jest u góry? Które są ssące, a które wydechowe?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
Krótkie dźwigienki są od ssących a długie od wydechowych.Popatrz na znaki jak odkręcisz blaszkę okienka sprzęgła.Jest zaznaczone zero (GMP-to jest górny martwy punkt tłoka)dla pierwszego cylindra.Zapłony następują co 120 stopni obrotu wału w kolejności 1 - 3 - 2.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
To trzeba tylko odkręcić pokrywę głowicy tak?Czy te blaszkę z boku?
Chodzi Ci o tę blaszkę co u mnie na filmiku jest nie pomalowana (dorabiana). To tam coś pisze w tym okienku, czy na tarczy sprzęgła?
Chodzi Ci o tę blaszkę co u mnie na filmiku jest nie pomalowana (dorabiana). To tam coś pisze w tym okienku, czy na tarczy sprzęgła?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
Pokrywki z głowic i okienko do regulacji sprzęgła.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
No dobra, czyli na tarczy sprzęgła jest zaznaczone zero tak? i jak będzie przez okienko widać te zero to 1 tłok (od chłodnicy?) jest w tym GMP, tak? W takim razie po czym mam rozpoznać że 2 i 3 będzie w GMP?
Luzy to Ty podałeś w 0,2cm czy 0,2mm. Bo na allegro są przeważnie 0,2-1,0mm.
Luzy to Ty podałeś w 0,2cm czy 0,2mm. Bo na allegro są przeważnie 0,2-1,0mm.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
Widzisz!!!Dopiero się wszystkiego dowiadujesz.Luz ma być 0,2 mm i 0,3 mm.Szczelinomierze są od 0,05 mm do 1 mm.
Po odkręceniu pokrywki okienka do regulacji sprzęgła,minimalnie powyżej lewego dolnego rogu okienka musi być wybita pozioma kreska,a na bębnie koła zamachowego musi być zaznaczony punkt zero i punkty do ustawienia początku wtrysku.Weź najlepiej instrukcję napraw od C-360,bo cena jest dobra około 20 zł i tam wszystko jest tak samo.To będziesz wtedy wiedział,a jak nie to zrobię Ci fotkę znaków z mojego Majorka albo 2011 bo to wszystko jest tak samo znakowane.Ustaw najpierw pierwszy cylinder na znaki,jak już ustawisz prawidłowy luz na pierwszym,to potem powoli kręcisz wałem zgodnie z obrotami(czyli patrząc od przodu silnika w prawo) i obserwujesz dźwigienki trzeciego cylindra.Kręcisz do momentu położenia aż oba zawory będą zamknięte,i po regulacji tego cylindra tak samo postępujesz przy drugim.
Po odkręceniu pokrywki okienka do regulacji sprzęgła,minimalnie powyżej lewego dolnego rogu okienka musi być wybita pozioma kreska,a na bębnie koła zamachowego musi być zaznaczony punkt zero i punkty do ustawienia początku wtrysku.Weź najlepiej instrukcję napraw od C-360,bo cena jest dobra około 20 zł i tam wszystko jest tak samo.To będziesz wtedy wiedział,a jak nie to zrobię Ci fotkę znaków z mojego Majorka albo 2011 bo to wszystko jest tak samo znakowane.Ustaw najpierw pierwszy cylinder na znaki,jak już ustawisz prawidłowy luz na pierwszym,to potem powoli kręcisz wałem zgodnie z obrotami(czyli patrząc od przodu silnika w prawo) i obserwujesz dźwigienki trzeciego cylindra.Kręcisz do momentu położenia aż oba zawory będą zamknięte,i po regulacji tego cylindra tak samo postępujesz przy drugim.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
No dobra, coś tam rozumiem, będę zaraz szedł zobaczyć to wszystko i może mi się uda, jak nie to poproszę o te fotki.
Jak ten początek wtrysku jest zaznaczony? Te zero to dla 1 tłoka GMP i jak będzie zero to 1 mogę ustawiać?
Jak ten początek wtrysku jest zaznaczony? Te zero to dla 1 tłoka GMP i jak będzie zero to 1 mogę ustawiać?