problem z odpaleniem s301d

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

Pod głowicę jest aluminiowa uszczelka i nie ma określonej grubości po prostu przy dokręcaniu głowicy ją zgniatasz i ona ładnie się układa.
Natomiast wysokość komory spalania ustalasz specjalnymi podkładkami między cylindrem a korpusem silnika.
Wysokość komory spalania to 0,75mm.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Nie wiem jak te podkładki wygladają ale rozumiem jak zdejme cylinder będe widział te podkładki więc przy składaniu te same podkładki dam i wysokość spalania bedzie taka jak przed rozebraniem czy dobrze pisze?Czy one się złużywają?Ile tych podkładek tam jest? ze komora ma mieć 0.75mm kurde nie kumam tego.
djhavay
Posty: 118
Rejestracja: 20 mar 2009, 18:53

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: djhavay »

Pod cylindrem są podkładki miedziane ,podobne jak pod głowicą tylko wykonane z miedzi, są dostępne bodajże w trzech grubościach i nie ma reguły ile i jakie wchodzą ,poprostu musisz ich mieć kilka sztuk różnych grubości i wtedy dajesz ich tyle,aby otrzymać wysokość komory spalania tak jak oman napisał 0,75mm ( w granicach tolerancji z książki napraw jest od 0,65do 0.85 mm). Te podkładki co masz to mogą być jeszcze dobre ale komore musisz zmierzyć bo te podkładki też sie wgniatają i po którymś tam z kolei ściągnięciu głowicy komora sie zmniejsza i trzeba dać nowe.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

OK.Zanim zdejme cylinder zmierze komore na starych podkładkach jeżeli bedzie 0,75mm zostawie a jak nie zamówie nowe.Koledzy jest jakiś sposób zakładania pierścieni na na tłok s301d?czy poprostu delikatnie rozszerzyć i nakladać.W s301d chyba jest 5 pierścieni czy wszystkie trzeba zakładać od góry tłoka czy ułatwić sobie od dołu żeby pierścien nie przechodził przez rowki na tłoku.dzieki.pozdr pawlo
djhavay
Posty: 118
Rejestracja: 20 mar 2009, 18:53

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: djhavay »

Ja do zakładania pierścieni używałem 3 najcieńszych blaszek ze szczelinomierza-ułożyłem je w trzech miejscach na tłoku i po nich ślizgałem pierścienie w dół każdy po kolei na swoje miejsce, tak żeby nie porysować tłoka. Pierścienie raczej zakładaj od góry ,bo żeby zakładać od dołu to musiałbyś mieć ściągniętego tłoka z korbowodu i później przy nabijaniu sworznia mógłbyś przez nieuwage uszkodzić pierścienie(szczególnie olejowy, który jest najbliżej otworu sworznia).
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Bez obrazy i DZIEKI ZA POMOC dużo pomagacie bez was nic bym nie zrobił staram się pisać poprawnie i zrozumiale DZIEKI JESZCZE RAZ.pawlo.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Zamki uszczelniajacych ustaw co ok. 120 stopni.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Nie bardzo rozumiem.O jakie zamki chodzi?Gdzie one znajdują się?
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Wicher »

Zamki pierścieni, czyli ich przecięcia.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

Luz w zamkach(w tych nacięciach) powinien być od 0.3 do 0.45mm.
Najprościej jest zmierzyć w ten sposób że zakładasz sobie nowy pierścień do wnętrza cylindra i szczelinomierzem mierzysz sobie jaka jest szczelina.
Drugą sprawą jest że na pierścieniach olejowych czyli tych dolnych w tłoku będziesz miał zabudowaną blokadę tych pierścieni,podczas zakładania tłoka z pierścieniami zwróć na to szczególną uwagę.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

OK jak coś będę dopytywał.Na tłok wchodzi 5 pierścieni czy dobrze piszę?(3pierścienie od góry 2 poniżej sworznia mam obawy w który rowek i jaki pierścień powinien być założony??a czy bedę musiał ustawiać rozrząd? z góry dziekuje.
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: BAR123 »

Nic w rozrządzie nie będziesz musiał ustawiać jak tylko mas zamiar wymienić pierścienie.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Witam.Zakładając pierścienie do s301d trzeba zdemontować tłok ze sworznia?Czytam wypowiedzi na temat kolejności zakładania jeszcze zamki zabezpieczające nie kurde nie kumam tego nie macie jakieś fotki z tłokiem i pierścieniami jak to powinno wygladac?boje się że to zchrzanie.Po zalożeniu na co trzeba zwrócić uwagę jest coś co może być nie tak? z góry dziękuje.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

Nie musisz demontować tłoka ze sworznia po co?
Na tym zdjęciu masz pokazane które pierścienie gdzie przychodzą czyli zaczynając od góry to są uszczelniające trzy sztuki (to są te gładkie pierścienie).Później masz olejowe dwa pierścienie czyli te z dziurami wewnątrz (pierścienie mają takie owalne wycięcia wewnątrz).
Podczas zakładania pierścieni uszczelniających zamki (czyli to gdzie pierścień jest rozcięty) ustaw co 120 stopni czyli tak jak ramiona gwiazdy mercedesa.
Zamki w pierścieniach olejowych ustaw co 180 stopni zwracając uwagę na to zabezpieczenie które zaznaczyłem na fotografii.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 11f8f.html
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Cześć.Teraz kumam to zdjęcie pomogło oman7 DZIĘKI tak nazwę MISTRZU od esów!Jeżeli czas jutro pozwoli troszke pracy mam koło domu i trampolinę synkowi obiecałem rozłożyć ale wezne się za rozbiórkę silnika jak coś będę dopytywał. Fajnie że są ludzie co pomagają innym!!!Masz na imię Tomek?pozdr Pawlo.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Spokojnie da się założyć cylinder na tłok który wystaje z korpusu silnika.
Weź sobie tyko kogoś do pomocy (nie nerwusa).
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Witam.Dziś wymieniłem pierścienie w moim s301d sprawdziłem zawory naftą nie przepuszczają na zaworach pod głolwicą nie było żadnego nagaru,co do cylindra nie było żadnych rys na tłoku również.Złożyłem pali super.Dzięki za pomoc na was się opierałem co i jak naprawdę dziękujęMam jeszcze pytanko wlałem nowego oleju 2litry czy tyle może być?.Teraz zabieram się za modyfikowanie mojego traktorka pod względem napędu pozdr pawlo.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: baro »

Kolego wrzuć zdjecie traktorka. Jeżeli masz bagnet to masz na nim pozycje minimum i maksimum :D pilnuj zeby miał:D ale chyba tam koło 2,5 3l wchodzi prawda?
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

kolego baro jak ukończę prcacę nad moim traktorkiem na pewno wrzucę zdjecia poczekaj troszkę jakieś 2 tyg z malowaniem!Na moim bagnecie nie wyraznie piszę minimum maksimum.Moim zdaniem po gabarytach silnika 2,5l to wystarczająca ilość oleju.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Moim zdaniem trzeba sięgnąć do źródeł, a nie zgadywać.

Max: 2,3 litra
Min: 1,25 litra
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ