problem z odpaleniem s301d
RE: problem z odpaleniem s301d
Nalej do swojego silnika superolu.
Broń Boże jakiegoś półsyntetyku.
Nagraj filmik jak pracuje twoja "bestia"
Broń Boże jakiegoś półsyntetyku.
Nagraj filmik jak pracuje twoja "bestia"
RE: problem z odpaleniem s301d
Witam.w moim s301d napęd jest za pomocą pasków klinowych na silniku mam koło o średnicy 10cm na kole zamachowym w skrzyni biegów mam koło o średnicy 30cm skrzynie mam żukowską 3.A moje pytanie gdybym koło o średnicy 10cm umieścił na wałku rozrządy czy traktorek będzie wolniejszy ale mocniejszy? W stosunku od strony przeciwnej czyli od strony koła zamachowego w silniku.dzięki pawlo.
RE: problem z odpaleniem s301d
Tak Twój traktorek będzie silniejszy ale będzie wolniejszy tak jak piszesz.
Wałek rozrządu kręci się o połowę wolniej niż wał korbowy.
Wałek rozrządu kręci się o połowę wolniej niż wał korbowy.
RE: problem z odpaleniem s301d
Troszkę poczekajcie na filmik i fotki mojego s301d muszę go jeszcze dopracować.Będę potrzebował jakieś odważniki do pod górkę kola mieliły w miejscu ale też wina kół bo mam od żuka a bieżnik jest kijowy jakieś koła muszę dopasować.pozdr.
RE: problem z odpaleniem s301d
Jak miałem samopała z S-301d to opony miał początkowo od Uaza łyse jak kolano do tego poprzecinane boki. Wymieniłem je na 15" od jakiejś osobówki. Chodził na nich bez problemu do końca, a że się ślizgał, fakt jak już nie mógł uwlec. Stwierdziłem że to w sumie dobry "bezpieczni" żeby nie przeciążyć maszyny. Z tym że ja miałem 4x4, ważył max tonę, wierzcie lub nie, ale nigdy nie zaliczyłem takiej wtopy żeby samemu sobie nie poradzić. *flower*
PS. Myślę że kluczowe jest tu dobór odpowiednich przełożeń. Tak się szczęśliwie zdarzyło że u mnie były wręcz idealne. Nie wiem czy ktoś to liczył (raczej wątpię), miał intuicję (małe szanse), raczej po prostu się udało.
PS. Myślę że kluczowe jest tu dobór odpowiednich przełożeń. Tak się szczęśliwie zdarzyło że u mnie były wręcz idealne. Nie wiem czy ktoś to liczył (raczej wątpię), miał intuicję (małe szanse), raczej po prostu się udało.
RE: problem z odpaleniem s301d
Dobrze by było kolego pawlo żebyś sobie dał jakieś jodełki np rozmiar 16'' wtedy będziesz miał jeszcze lepszą przyczepność na trudnym terenie.
RE: problem z odpaleniem s301d
Jak oglądam na you tube filmiki traktorków dużo jest z tymi kołami i takie muszę załatwić.Bo obciążać traktorka zbytnio nie chcę go bardzo bo to obróci też się na mocy traktorka.Mój traktorek waży około 500kg myślę że jak dam na tył jakieś nie wiecej 100kg do tego koła jodełki będzie OK.Co o tym myślicie?
RE: problem z odpaleniem s301d
Jak najbardziej racja ale jeśli masz jakąś dwukołówkę to ona też ci dociąży traktorek oile masa wiezionego materiału na dwukołówce jest przeważona na stronę ciągniczka.
RE: problem z odpaleniem s301d
Witam.Jak wspominałem poprzednio o kołach jodełkach zakupiłem jodełki od snopowiazałki o rozmiarach 750-13 protektor w dobrym stanie i już jest różnica w jezdzie.Dziś pierwszy raz po modyfikacji jak go zakupiłem pojeżdziłem dłużej ten silnik zaskakuje mnie swoja mocą fajnie chodzi diselek jestem zadowolony napracowałem się przy modyfikacji ale rezultat jest pozytywny zauważyłem jeszcze wyciek oleju z pod palca popychacza myślę o jakiejś uszczelce i będzie OK.DZIEKUJE bardzo za waszą pomoc w remoncie silnika.Za nie długo wrzucę fotki mojego traktorka.pozdr pawlo.
RE: problem z odpaleniem s301d
No to czekamy na zdjęcia.*hilarious*
RE: problem z odpaleniem s301d
Koledzy podpowiecie jak można wrzucić fotki na poście ?
RE: problem z odpaleniem s301d
Zaloguj się na którymś portalu np.
http://www.fotosik.pl/
lub
http://picasaweb.google.com/velomanlodz
Powrzucaj zdjęcia na portal,później powklejaj linki do swojego postu przy okazji używając url.,i to wszystko.
http://www.fotosik.pl/
lub
http://picasaweb.google.com/velomanlodz
Powrzucaj zdjęcia na portal,później powklejaj linki do swojego postu przy okazji używając url.,i to wszystko.
RE: problem z odpaleniem s301d
http://www.fotosik.pl/u/pawlo30/zdjecie ... m/1457293
daj znać czy otworzysz ten link??
****
Dodałem url żeby link był klikalny.
daj znać czy otworzysz ten link??
****
Dodałem url żeby link był klikalny.
RE: problem z odpaleniem s301d
Fajna maszynka.
"Dwupoziomowa" rama sugeruje że z tyłu były większe koła.
Ciekaw jestem jaki ma mniej więcej prędkości Twoja maszyna.
"Dwupoziomowa" rama sugeruje że z tyłu były większe koła.
Ciekaw jestem jaki ma mniej więcej prędkości Twoja maszyna.
RE: problem z odpaleniem s301d
Cześć wam.Poprzednio koła były od żuka bieżnik starty zmieniłem jak widać na jodełki 13-750 są OK.Jak też widać napęd mam na paski klinowe poprzednio koło na skrzyni było o średnicy 20cm ja zmieniłem na koło o średnicy 30cm jest wolniejszy ale mocniejszy.Co do prędkości 1-jedynka wolna krokiem wyprzedzam ale na 3-biegu powiem że trzeba biegnąc by dogonić traktorek choć myślę że i tak jest za szybki po konsultacji z kolegą omanem7 będę odwracał silnik by koło pasowe znajdowało się na wałku rozrządy a to da efekt.Proszę pytajcie o co chciecie!
RE: problem z odpaleniem s301d
Skombinuj sobie skrzynię z UAZa - 4 biegi + reduktor.
Nie pamiętam na 100%, ale były dwie wersje mostów żuka szybszy i wolniejszy.
Nie pamiętam na 100%, ale były dwie wersje mostów żuka szybszy i wolniejszy.
RE: problem z odpaleniem s301d
A co sądzicie o przełożeniu żukowskim? jak na zdjęciach widać mam skrzynie 3 myślę że jest OK most też mam od żuka.Jak pisałem odwrócę silnik i kwestie mocy zakańczam.Jeszcze pod względem wizualnym będę go ulepszał.
RE: problem z odpaleniem s301d
No tak, ale skrzynia żuka choć byś nie wiem co robił ma 3 biegi + wsteczny.
Od Uaza 4 + 4 redukcyjne.
Przeróbka niewielka bo obudowa sprzęgła chyba pasuje (trzeba sprawdzić bo nie jestem pewien). Musiał byś tylko przerobić (skrócić) wał do mostu.
Pisze o skrzyni Uaza, bo miałem Samopała z S-301d
(ustawionym jak u Ciebie) + Uaz i to się fantastycznie zgrywało. Prędkość od ok. 1 km/h - 20 km/h.
Możesz jeszcze pokombinować z mostami żuka i wybrać ten najwolniejszy.
Starego typu (benzyniaki) były dwie wersje. Blaszaki miały szybszy, skrzyniowe wolniejszy. Do tego ten most od diesli (nie wiem jak jest szybki).
Od Uaza 4 + 4 redukcyjne.
Przeróbka niewielka bo obudowa sprzęgła chyba pasuje (trzeba sprawdzić bo nie jestem pewien). Musiał byś tylko przerobić (skrócić) wał do mostu.
Pisze o skrzyni Uaza, bo miałem Samopała z S-301d
(ustawionym jak u Ciebie) + Uaz i to się fantastycznie zgrywało. Prędkość od ok. 1 km/h - 20 km/h.
Możesz jeszcze pokombinować z mostami żuka i wybrać ten najwolniejszy.
Starego typu (benzyniaki) były dwie wersje. Blaszaki miały szybszy, skrzyniowe wolniejszy. Do tego ten most od diesli (nie wiem jak jest szybki).
RE: problem z odpaleniem s301d
Dziękuję może w przyszlośći skorzystam z twoich porad z przelożeniem uaza narazie zostane przy przełożeniu żukowskim zobacze jak sie sprawdzi w praktyce .Kiedyś zrobilem próbe ciągnołem moją 2-astrę traktorkiem pod wzniesienie poradził sobie .Wiadomo ten silnik nie należy do tyranów mocy ale myślę ze 1,5t jak uciągnie? będę zadowolony.
RE: problem z odpaleniem s301d
No to się mylisz ten silnik z odpowiednim przełożeniem ma wręcz niesamowitą moc.
Odpalałem z zaciągu C-360 na uprawianym polu (na polnej drodze to żaden wyczyn), holowałem T-25 + przyczepa po polu, na polnej równej drodze holowałem Stara 200. Oczywiście to incydentalne przypadki nie normalna praca.
Przyczepa z piachem ok. 1,5 - 2 tony żaden problem. W lesie też nie było nigdy problemu. Pewnie dał by radę więcej, ale bałem się z powodu braku hamulców w przyczepach. W ciągniku miałem zawsze dobre hamulce.
Odpalałem z zaciągu C-360 na uprawianym polu (na polnej drodze to żaden wyczyn), holowałem T-25 + przyczepa po polu, na polnej równej drodze holowałem Stara 200. Oczywiście to incydentalne przypadki nie normalna praca.
Przyczepa z piachem ok. 1,5 - 2 tony żaden problem. W lesie też nie było nigdy problemu. Pewnie dał by radę więcej, ale bałem się z powodu braku hamulców w przyczepach. W ciągniku miałem zawsze dobre hamulce.