problem z odpaleniem s301d

Wszystko o stacjonarnych silnikach rolniczych
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Dobra w wolnej chwili zdejmę pokrywę i zobaczę tą blaszkę.Kolega bar123 też doradzał może ma na myśli to samo co piszesz.Oman7 oglądałeś fotki mojego traktorka?Są na stronie 4.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

Kolega bar123 pisał luzie poprzecznym(wynosi on 0.025 -0.075)czyli bardzo mało a z twojego opisu wychodzi że jest to luz po-osiowy czyli przód-tył który wynosi 0.1 do 0.25 czyli z twojego opisu wychodzi że jesteś n górnej granicy luzu dopuszczalnego.
Oglądałem twoją "bestię" bardzo zgrabny ciągniczek.Po co ci ta wyciągarka?
BAR123
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2013, 9:37

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: BAR123 »

Wyciągarka jest po to aby wyciągać drewno z wąwozów które później idzie na opał i też żeby się wyciągnąć gdy się zakopię. Przekładnia ślimakowa ma przełożenie 1 do 35 więc jest mocna. Jedyny minus jest tego że muszę się zapierać o drzewo żeby coś wyciągną grubszego.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Oman7 traktorek który oglądałeś to kolegi bara123 też fajna maszynka domyśliłem się jak napisałeś o wyciągarce.Mój traktorek jest na stronie 4 fotki są pod datą 27.05.13 tam jest mój traktorek.Tak luz przód tył 2-3mm więc wstrzymam się z rozbiórką gbyby się powiększył luz wtedy zaczne działać.Daj komentaż gdy obejżysz móją bestie.pozdr hej.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

Pawlo fajne malutkie i zgrabne cudo podoba mi się i kolorystyka jakbym ją skądś znał,czyż nie?
Ale nie mam praw autorskich do tego koloru,naprawdę fajny.
Co do luzu na wałku rozrządu lepiej zaglądnij na to bo jeśli się poluzowała śruba na zabezpieczeniu albo nie daj Boże zerwała i jak podczas pracy silnika ona się gdzieś dostanie między tryba to masakra.
Żeby zaglądnąć na rozrząd niema dużo roboty nawet nie musisz spuszczać oleju wystarczy tylko przechylić silnik w stronę koła zamachowego.
Lepiej sobie tam zajrzyj.
Pozdro.*tup*
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Wyciągne silnik z ramy i lepiej to sprawdze..Wiesz taki pan który zwie się oman7 ma taki silnik jest super postanowiłem mój silnik też nabierze takich kolorów jego pomysł moje wykonanie.Tak serio lubię mieć coś co może być czyste. Teraz jestem na etapie montażu instalacji świetlnej zakupiłem też maskę na silnik od zetora bociana fajnie wygląda mój traktorek na pewno zobaczycie go w nowym wydaniu.hejka miłej niedzieli.



Witam.Mam takie pytanko w moim s301d jako tlumnik na kolanko od silnika nałożyłem rurkę w której nic niema żadnej siatki jak w normalnych tłumnikach.a Dokładnie pytając czy zwykła rurka bez wnęcznośći może wpłynąć na moc silniki??Czy podczas pracy silnika mogą popękać pierscienie??
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

Taka rurka pusta w środku nie ma żadnego wpływu na pracę silnika.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Pytałem bo z tego co wiem są silniki co powinny mieć wydech w którym powinna znajdowac sie siatka i co tam jeszcze bo jakieś gazy maja się gromadzić.A co do mojego s7 to wolałem zapytać.ale dzięki.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1661
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: marek »

pawlo napisał/a:
Pytałem bo z tego co wiem są silniki co powinny mieć wydech w którym powinna znajdowac sie siatka i co tam jeszcze bo jakieś gazy maja się gromadzić.A co do mojego s7 to wolałem zapytać.ale dzięki.
Dotyczy to tłumików w silnikach benzynowych dwusuwowych.Chodzi o to że w silniku dwusuwowym jest tzw przepłukiwanie komory spalania.Przy braku ograniczenia wydechu ( brak siatki w tłumiku) mieszanka powietrza i paliwa wtłaczana do cylindra po wstępnym sprężeniu pod tłokiem w zbyt dużej ilości wydostała by się przez tłumik na zewnątrz.Jeżeli ktoś próbował jechać np. motorem z silnikiem dwusuwowym przy zdemontowanym tłumiku to szybko jazda się kończyła z tzw. mostkiem na świecy ze względu na zbyt ubogą mieszankę.
djhavay
Posty: 118
Rejestracja: 20 mar 2009, 18:53

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: djhavay »

Witam kolegów. Dołącze sie do tematu,gdyż nie będę zakładał nowego,a to,o co chce sie zapytać tyczy się tego silnika.
Otóż nurtuje mnie sprawa filtra powietrza w silniku S301D. Jak wszyscy wiemy jest tam zastosowany filtr siatkowy półsuchy i co do jakości filtrowanego powietrza mam wątpliwości, wiadomo że na czasy,kiedy ten silnik powstawał to było to słuszne rozwiązanie ,gdyż był bezawaryjny ,nie trzeba było go wymieniać ,tylko czyścić i moczyć w oleju. Ale czy napewno to dobrze filtruje? Zastanawiam się nad zakupem filtra stożkowego takiego jak na tej aukcji http://allegro.pl/tuning-filtr-stozkowy ... 13731.htmlPasowałby jak ulał i nie trzeba by było nic przerabiać tylko założyć na rurke dolotową w miejsce starego filtra. Skuteczność jego filtracji byłaby moim zdaniem dużo lepsza niż oryginalnego, a po jego zurzyciu poprostu by sie go wymieniło.
Co szanowni koledzy myślą o takim rozwiązaniu? Czy skuteczność takiego filtra byłaby lepsza niż fabrycznego ? Prosze o opinie.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

Pomysł słuszny bo na pewno filtracja będzie lepsza niż przez oryginalny filtr.
Ale nie wydawałbym 35zł na filtr który będziesz na pewno musiał wymieniać co roku bo wiadomo ma mniejsze szczeliny i szybciej będzie się zatykał a jego już nie wymyjesz i nie wypłuczesz jak oryginalnego filtra.
Jeżeli bardzo zależy Ci na tuningu to jest to twój wybór.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5012
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: Bolszewik »

Ja zawsze zastanawiałem się czy nie nałożyć dodatkowo jakiej szmatki na filtr. Taka ściereczka jak do garów tylko obszyć ją gumką. Nigdy jednak tego patentu nie wprowadziłem w życie. Myłem filtr co roku przy wymianie oleju.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
lukasz99i
Posty: 4
Rejestracja: 23 paź 2013, 18:16

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: lukasz99i »

Witam wszystkich!
Jestem nowy na tym forum i proszę o pomoc w sprawie s301d
A mianowicie po zrobionym małym remoncie nie odpala na zimnym silniku
jak jest ciepły to bez problemu
Wymieniłem pierścienie a cylinder był dobry(opinia mechanika) głowica zrobiona pompa i wtryskiwacz też po remoncie. Przy zapalaniu na zimnym to daje biały dym i nie pali jak się mu da przysłowiowego "knota " to zapali. Ustawiałem początek wtrysku tak jak na filmiku i nic nie dało odpowietrzałem też tak jak było opisane i nic co rano próbuje i nic:o
Z góry dziękuje
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

Skoro cylinder był dobry (opinia twojego mechanika) to wymiana samych pierścieni ratuje sytuację na chwilę.
Skoro dymi na biało podczas uruchamiania to znaczy gdzieś dostaje olej albo przez pierścienie albo przez prowadnice zaworów.
Czy wypłukałeś filtr powietrza?
Jak wyglądał ten remont głowicy co wymieniałeś?
Czy twój silnik jest wyposażony w taką strzykawkę jak na zdjęciu poniżej?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c5 ... f69d3.html
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Hejka.Ja też mam pytanie co do mojego sama s301d-mianowicie pytając o naped wspominałem już mam napęd na paski skrzynia żuk 3 na silniku mam koło o średnicy 15cm na skrzyni koło 32cm traktorek co do siły moze być lecz na 3 biegu za wolny chodzi mi co można zrobić by traktorek na 3 był szybszy? Czy np. między skrzynią a tylnym mostem wstawić jakomś przekładnie lub reduktor pomożecie w tej sprawie?z góry dzięki..
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

Najtańszym i najszybszym sposobem będzie zmniejszenie koła pasowego na skrzyni z 32cm na 28cm,albo wymiana skrzyni na czterobiegową.
lukasz99i
Posty: 4
Rejestracja: 23 paź 2013, 18:16

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: lukasz99i »

Właśnie niema tego tam była zwykła śruba wkręcona a co do białego dymu to przy zapalaniu na zimnym silniku. Pierścienie są nowe a głowicy nic nie było zmieniane ten silnik mało pracował bo zamontowany na pompie do wody. zastanawia mnie jedno bo filmiku od ustawienia konta wtrysku przy kręceniu wałem to słychać wtrysk a u mnie to dopiero trzeba parę razy obrócić. A jaki wymiar powinien mieć cylinder? Pytam bo to jest nie od tego silnika. Orginał był porysowany przez zabezpieczenie sworznia.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Dziękuje za porade.Narazie zmienie koło oczywiscie licze się z tym ze troszkę straci na mocy ale zobaczymy przetestuje go po zamianie.A jezeli bedzie tego mało zamienie skrzynie.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: oman7 »

lukasz99i napisał/a:
Właśnie niema tego tam była zwykła śruba wkręcona a co do białego dymu to przy zapalaniu na zimnym silniku. Pierścienie są nowe a głowicy nic nie było zmieniane ten silnik mało pracował bo zamontowany na pompie do wody. zastanawia mnie jedno bo filmiku od ustawienia konta wtrysku przy kręceniu wałem to słychać wtrysk a u mnie to dopiero trzeba parę razy obrócić. A jaki wymiar powinien mieć cylinder? Pytam bo to jest nie od tego silnika. Orginał był porysowany przez zabezpieczenie sworznia.
Zamontuj sobie takie coś to bardzo ułatwia rozruch w chłodniejsze dni.
Wystarczy tam wlać troszkę oleju, a nie dawać mu "gazetę do poczytania"lepiej używać opalarki.
Nie wiem jaki cylinder i z czego zaadoptowałeś ale jedna sprawa mnie nurtuje jaką wysokość komory jest u Ciebie?
Pewnie z tego masz problemy z odpaleniem drugą sprawa to robi się już chłodno w nocy i nawet zdrowy S301D ma już problemy z porannym odpaleniem.
pawlo
Posty: 126
Rejestracja: 30 mar 2013, 19:18

RE: problem z odpaleniem s301d

Post autor: pawlo »

Koledzy ze tak zabiore głos w waszym temacie może coś pomogę.Pamiętam w zeszłoroczną zimę miałem problemy z odpalaniem mojego traktorka kupiłem samozapłon i pomogło psikałem na filtr powietrza i silnik palił .Z mojej strony taka podpowiedz pozdr..
ODPOWIEDZ