T25 - obciążniki kół
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: T25 - obciążniki kół
Wow ale wykład dzięki(nie że bym się śmiał)taka wiedza się przyda na forum to mówisz że et R28 są specjalnie robione do T-25??
RE: T25 - obciążniki kół
Jeśli chodzi o o mechanikę i naprawy traktorów to jestem "Laikiem"
Jeśli chodzi o mechanikę maszyn, urządzeń, budowę konstrukcji stalowych to możemy podyskutować 
Naprawy wykonuje hobbistycznie z bratem a wiedzę jak to zrobić przeważnie czerpie z instrukcji i dobrych rad kolegów z tego forum
Teoria teorią, ale bez praktyki to ona jest warta tyle co nic ;/
Co do samych odważników to specjalnie one nie były robione pod obręcze do traktora, po prostu wiedziałem kiedy i gdzie ktoś będzie je wywalał
A skąd wiem z jakiej stali i do czego ? bo wykonywałem danej firmie projekt kotła wodnego
ale to już inna bajka 
R28 to rozmiar felgi
, a przykładowa opona 11,2x28 czy12,4x28. Pisząć troszke zażartowałem że takie obręcze z oponami montujemy do traktora np. T25 czy C330 itp , a nie jakiegoś samochodu który rozwija prędkość 5x większa on naszego demona 
Obręcz R28 z odpowiednią oponą możesz sobie zamontować nawet do roweru, ale za wiele to by nie pojeździł
Jak dobrze pamiętam to kolega WANIA i SASZA montowali jeszcze koło na felgach 32 cale ale musiał bym to sprawdzić.


Naprawy wykonuje hobbistycznie z bratem a wiedzę jak to zrobić przeważnie czerpie z instrukcji i dobrych rad kolegów z tego forum

Teoria teorią, ale bez praktyki to ona jest warta tyle co nic ;/
Co do samych odważników to specjalnie one nie były robione pod obręcze do traktora, po prostu wiedziałem kiedy i gdzie ktoś będzie je wywalał



R28 to rozmiar felgi


Obręcz R28 z odpowiednią oponą możesz sobie zamontować nawet do roweru, ale za wiele to by nie pojeździł

Jak dobrze pamiętam to kolega WANIA i SASZA montowali jeszcze koło na felgach 32 cale ale musiał bym to sprawdzić.
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: T25 - obciążniki kół
32 cale tylko po co wiesz dobrze o tym,że im szersze gumy tym większy opór stawiają a co za tym idzie przekładnia dostaje po tyłku...
Pamiętam jak ze szwagrem zakładaliśmy do Jumza gumy od Fenda, to zacisk na półosiach do regulacji rozstawu kół tylnich nie wytrzymywał rozstaw sam się zmieniał nie wspominając co się działo z przekładnią..
Z R28 w rowerze nawet byś z miejsca nie ruszył
chyba żebyś zamontowal przekładnie 1:15
Pamiętam jak ze szwagrem zakładaliśmy do Jumza gumy od Fenda, to zacisk na półosiach do regulacji rozstawu kół tylnich nie wytrzymywał rozstaw sam się zmieniał nie wspominając co się działo z przekładnią..
Z R28 w rowerze nawet byś z miejsca nie ruszył

RE: T25 - obciążniki kół
Kolego drogi:
Na tylną oś w T25 zakładano rożne felgi i opony: 10-28 lub 11,2-28 lub 12,4-28 lub 9-32 (na żądanie klienta). Te największe (32) są dla uzyskania największego prześwitu maszyny, jak też po to by dana opona ugniatała jak najwęższy pas roli.
Jeśli analizujemy układ: silnik > sprzęgło > skrzynia > zwolnice > koła to przy projektowaniu określany się najsłabszy punkt który ma zadziałać w czasie awarii. Jeśli kolega już doczytał co to jest sprzęgło cierne to powinien wiedzieć, że jest ono tak zaprojektowane by przenieść odpowiednia wartość momentu obrotowego. Jeśli występuję zbyt duże obciążenia to mamy dwa rozwiązania że albo udusimy silnik albo będzie poślizg na tarczy sprzęgła. Te dwa zjawiska mogą występować by nie niszczyć trybów w skrzyni biegów których wymiana jest kosztowna. Jeśli zapniemy do traktora zbyt duży ładunek to po prostu nie ruszymy ale czy od razu niszczą się nam przekładnie (skrzynia biegów) ? Przy dużym obciążeniu bardziej ulega zmęczeniu tarcza sprzęgłowa i silnik niż cała reszta. Jak masz za ciężko to redukujesz bieg
Nasz demon T25 ma ich od cholery i trochę
ja swego nie bedę katować, lecz czasem chwilo potrzebuje by się postarał i dał z siebie ile to możliwe przy zdrowym rozsądku 
Szerokie opony zwiększają opory toczenia to jest fakt ale o ile ? Bardzo duży wpływ ma zastosowanie traktora i warunków pracy
ciekawe jak sobie poradzisz na piaskach gdzie na wąskich oponach się po prostu utopisz. Rozumie że przez każdą na traktor mogą wsiadać tylko kierowcy do kg bo każdy lepiej zbudowany traktorzysta obciąża ciągnik i jest to dla niego szkodliwe ?
Wchodzimy na detale które niekiedy są pomijalne a tworzymy z tego dyskusję na miarę nowej teorii Newtona
Na temat Twych przy Jumza i Frenda się nie wypowiadam bo nie widzę co tam dokładnie majstrowaliście i czy to też dobrze robiliście. Masz jakieś fotki ?
PS.
Odchodzimy od tematu ale rowerami też się interesuje
http://www.youtube.com/watch?v=vGGlODF7_RY
Na tym filmiku kolega użył naprawdę pokaźnego koła
Z filmy ciężko wyznaczyć dokładną przekładnie, ale jest ona coś koło 1:5 (0,2). Konstruktor tego wehikułu posiada troszkę pracy przed sobą by wyeliminować straty na samych przeniesieniu napędu.. Rowery MTB posiadają przełożenia 22:34 (0,64) i spokojnie na takim przełożeniu jestem wstanie powtórzyć próbę śmiałka z tego filmu. Na wynika ma wpływ też rowerzysta i jaka ma krzepę w nogach a ten na filmie to średniej klasy zawodnik. I na podsumowanie :0 ja napisałem że ciężko może się jeździć ale nie powiedziałem że się nie da 

Na tylną oś w T25 zakładano rożne felgi i opony: 10-28 lub 11,2-28 lub 12,4-28 lub 9-32 (na żądanie klienta). Te największe (32) są dla uzyskania największego prześwitu maszyny, jak też po to by dana opona ugniatała jak najwęższy pas roli.
Jeśli analizujemy układ: silnik > sprzęgło > skrzynia > zwolnice > koła to przy projektowaniu określany się najsłabszy punkt który ma zadziałać w czasie awarii. Jeśli kolega już doczytał co to jest sprzęgło cierne to powinien wiedzieć, że jest ono tak zaprojektowane by przenieść odpowiednia wartość momentu obrotowego. Jeśli występuję zbyt duże obciążenia to mamy dwa rozwiązania że albo udusimy silnik albo będzie poślizg na tarczy sprzęgła. Te dwa zjawiska mogą występować by nie niszczyć trybów w skrzyni biegów których wymiana jest kosztowna. Jeśli zapniemy do traktora zbyt duży ładunek to po prostu nie ruszymy ale czy od razu niszczą się nam przekładnie (skrzynia biegów) ? Przy dużym obciążeniu bardziej ulega zmęczeniu tarcza sprzęgłowa i silnik niż cała reszta. Jak masz za ciężko to redukujesz bieg



Szerokie opony zwiększają opory toczenia to jest fakt ale o ile ? Bardzo duży wpływ ma zastosowanie traktora i warunków pracy

Wchodzimy na detale które niekiedy są pomijalne a tworzymy z tego dyskusję na miarę nowej teorii Newtona

Na temat Twych przy Jumza i Frenda się nie wypowiadam bo nie widzę co tam dokładnie majstrowaliście i czy to też dobrze robiliście. Masz jakieś fotki ?
PS.
Odchodzimy od tematu ale rowerami też się interesuje

http://www.youtube.com/watch?v=vGGlODF7_RY
Na tym filmiku kolega użył naprawdę pokaźnego koła



-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: T25 - obciążniki kół
Średniej to mało powiedziane,przejedzie 200 metrów i ma dość jak przebiegł maraton
Fotek przy zmianie opon z fenda do jumza nie mam bo nie robiłem,a było to z 5 lat temu ale pamiętam że obejma na półosiach która służyła do zmiany rozstawu szerokości kół, nie wytrzymywała i w nie długim czasie rozstaw się zmieniał.Więc nie pisz że zmiana ogumienia na szerszy(nie mówię tu z 11,2 na 12,4 )bo to przewidział producent nie ma znacznego wpływu na układ przeniesienia napędu..
Po drugi prześwit można zmienić przez odpowiednie ustawienie zwolnic..
Masz racje odchodzimy od tematu..
Fotek przy zmianie opon z fenda do jumza nie mam bo nie robiłem,a było to z 5 lat temu ale pamiętam że obejma na półosiach która służyła do zmiany rozstawu szerokości kół, nie wytrzymywała i w nie długim czasie rozstaw się zmieniał.Więc nie pisz że zmiana ogumienia na szerszy(nie mówię tu z 11,2 na 12,4 )bo to przewidział producent nie ma znacznego wpływu na układ przeniesienia napędu..
Po drugi prześwit można zmienić przez odpowiednie ustawienie zwolnic..
Masz racje odchodzimy od tematu..