T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
Witam,
Jestem nowy na forum. Od niedawna jestem właścicielem Władimirec Leda (składany w Polsce) z polską kabiną Sokółka. Jestem na etapie rozpoznawania sprzętu. Przerobiłem elektrykę na przekaźniki. Mam zapytanie do szanownych forumowiczów. Zauważyłem, że po rozgrzaniu silinia na wolnych obrotach (ok. 800) słychać miarowe syczenie. Na zimnym silniku zjawisko to nie występuje. Na wyższych obrotach (np. 900) syczenie jest nieco szybsze. Podczas pracy (obroty 1800) syczenie nie występuje ciśnienie trzyma. Zauważyłem na wskaźniku ciśnienia, że przy np. 800obr/min. ciśnienie miarowo roźnie od ok. 0,9 do 3,8 następnie słychać syk i ciśnienie spada do 0,9. Następnie znów rośnie do 3.8, słychać syk i spada do 0,9.
Proszę o pomoc, gdyż nie wiem czy jest to szkodliwe dla silnika. Dodam, że silnik bardzo dobrze pali (ma dwie świece żarowe: paluszki) obroty ma równe. Palił bez świec żarowych przy temp. -5 na starym akumulatorze 100Ah.
Jestem nowy na forum. Od niedawna jestem właścicielem Władimirec Leda (składany w Polsce) z polską kabiną Sokółka. Jestem na etapie rozpoznawania sprzętu. Przerobiłem elektrykę na przekaźniki. Mam zapytanie do szanownych forumowiczów. Zauważyłem, że po rozgrzaniu silinia na wolnych obrotach (ok. 800) słychać miarowe syczenie. Na zimnym silniku zjawisko to nie występuje. Na wyższych obrotach (np. 900) syczenie jest nieco szybsze. Podczas pracy (obroty 1800) syczenie nie występuje ciśnienie trzyma. Zauważyłem na wskaźniku ciśnienia, że przy np. 800obr/min. ciśnienie miarowo roźnie od ok. 0,9 do 3,8 następnie słychać syk i ciśnienie spada do 0,9. Następnie znów rośnie do 3.8, słychać syk i spada do 0,9.
Proszę o pomoc, gdyż nie wiem czy jest to szkodliwe dla silnika. Dodam, że silnik bardzo dobrze pali (ma dwie świece żarowe: paluszki) obroty ma równe. Palił bez świec żarowych przy temp. -5 na starym akumulatorze 100Ah.
RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
Jeżeli faktycznie ciśnienie oleju tak gwałtownie spada, to na pewno nie jest to zdrowe dla silnika. Z tym sykiem, to tak mi się nasuwa, czy nie ma tam jakiegoś zaworu upustowego załączającego się przy określnym ciśnieniu, a który się rozsypał, ale nie znam konstrukcji wladimirca, więc nie wiem. Może też być tak, że filtr oleju jest niedrożny, dobrze byłoby posprawdzać też drożność i szczelność kanałów i przewodów olejowych.
RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
Ciśnienie oleju przy 800obr/min powinno wynosić ok. 0,8-0,9. Maksymalne przy ok. 1800obr/min coś poniżej 4. Wygląda to tak, że ciśnienie rośnie od prawidłowego do maksymalnego i jakiś zawór, albo coś innego je obniża do nominalnego. Filtr oleju i olej świeżo zmieniony.
RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
Ciśnienie powinno być w granicach 1,5 - 3,5 MPa.
Ale to nie apteka, a zegar nie jest zbyt dokładny więc umówmy się że poniżej 1 MPa nie powinno raczej sapać.
Sprawdź sobie w kolejności:
1. wirówkę filtracyjną i drożność przewodu doprowadzającego olej,
2. smok pompy oleju,
3. zawór regulujący ciśnienie oleju.
Następny krok to chyba niestety pompa oleju ....
Zakładam oczywiście że oleju jest tyle ile być powinno, a zegar jest sprawny.
Ale to nie apteka, a zegar nie jest zbyt dokładny więc umówmy się że poniżej 1 MPa nie powinno raczej sapać.
Sprawdź sobie w kolejności:
1. wirówkę filtracyjną i drożność przewodu doprowadzającego olej,
2. smok pompy oleju,
3. zawór regulujący ciśnienie oleju.
Następny krok to chyba niestety pompa oleju ....
Zakładam oczywiście że oleju jest tyle ile być powinno, a zegar jest sprawny.
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
Witam,(0,8-0,9) ciśnienie oleju nie jest źle ważne że jakoś silnik smaruje,nie strasz kolegi że pompa(ostateczność)bo jeśli pompa pada to nie radziła by se przy zimnym a co dopiero przy ciepłym oleju to już wogóle,wiesz dobrze że pompa ciśnie w miare równo to zawór w pierwszej kolejności odpowiada za to że by przy różnych obrotach ciśnienie było jednakowe.
A co do filtra to jeśli ciągnik był składany w polsce szczególnie po 1990r. to na 99% montowano filtr stały.Ale o ty niech napisze Autor..
A co do filtra to jeśli ciągnik był składany w polsce szczególnie po 1990r. to na 99% montowano filtr stały.Ale o ty niech napisze Autor..
RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
A ja Ci powiem jak mówi dużo ludzi zmień sobie zegar na inny np z Zetorowski. Bo już nie jedna osoba miała problemy z ciśnieniem i winna był zegar że źle pokazywał. Wiec dołóż te 40 zł i napisz co i jak. A po 2 tak jak napisał wyżej . Jak Leda to nie wiem czy on ma filtr kręcący się ( tzn wirówkę/bąka) Tylko jest filtr papierowy .
RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
Ciągnik jest 1997 i zamiast wirówki jest filtr stały i jest świeżo założony, oczywiście wymieniony jest również olej. Przed wymianą objaw skoków ciśnienia przy stałych obrotach już był. Po wymianie jest nadal. Panowie pamiętajcie, że przy obrotach 1800obr/min Ciśnienie jest ok. 3.8, czyli dobre. Objaw występuje przy stałych wolnych obrotach (ok 800).
Pytanie: O który przewód doprowadzający chodzi?
Smok będę musiał sprawdzić.
Pytanie jak sprawdzić zawór regulujący ciśnienie oleju?
Co do złego wskazywania przez zegar to pewno nie to (ale postaram się skombinować zegar i sprawdzić), gdyż jak ciśnienie wzrośnie, to słychać syk i ciśnienie spada, czyli pewnie jakiś zawór je zmniejsza. Na wysokich obrotach ciśnienie trzyma.
Mam jeszcze pytanie, czy pod pokrywą filtra oleju ma być uszczelka gumowa? U mnie nie ma tam uszczelki, olej nie wycieka.
Pytanie: O który przewód doprowadzający chodzi?
Smok będę musiał sprawdzić.
Pytanie jak sprawdzić zawór regulujący ciśnienie oleju?
Co do złego wskazywania przez zegar to pewno nie to (ale postaram się skombinować zegar i sprawdzić), gdyż jak ciśnienie wzrośnie, to słychać syk i ciśnienie spada, czyli pewnie jakiś zawór je zmniejsza. Na wysokich obrotach ciśnienie trzyma.
Mam jeszcze pytanie, czy pod pokrywą filtra oleju ma być uszczelka gumowa? U mnie nie ma tam uszczelki, olej nie wycieka.
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
powiem jak jest u mnie 30 letni "Władek" przy najniższych obrotach ale równych jakie się da uzyskać chyba po niżej 800 panometr nie działa na zimnym silniku jest prawie 3 a po rozgrzaniu jest lekko ponad 3 a gdy olej osiągnie 80stopni nic tu dziwnego norma spada do 1,8-2 atm.Masz coś skopane ktoś grzebał powtarzam po raz kolejny przy zaworze albo nie szczelny układ być może wewnątrz silnika.Okręć mise sprawdź czy dystanse na środkową panewką jeszcze tam są luzu za dużego nie mają na panewkach możesz mieć luz.Ale najpierw sprawdź zawór jak nie ma plomby 100% ktoś grzebał.. *saycheese*
Zapewne chodzi o przewód łączący i doprowadzający olej do klawiatury w głowicach
Powtarzam jeszcze raz jak jest plomba zawór powinien być ok chyba że sprężyna fiksuje od temperatury.Jest możliwość że wypłukało uszczelkę na wyjściu z pompy
a wtedy czeka cię rozbiórka pokrywy rozrządu*bye*
Zapewne chodzi o przewód łączący i doprowadzający olej do klawiatury w głowicach
Powtarzam jeszcze raz jak jest plomba zawór powinien być ok chyba że sprężyna fiksuje od temperatury.Jest możliwość że wypłukało uszczelkę na wyjściu z pompy
a wtedy czeka cię rozbiórka pokrywy rozrządu*bye*
RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
Jeszcze nie słyszałem żeby manometr w T-25 źle działał.
Wskaźnik temperatury owszem, ale manometry są dobre.
Może pożycz od kogoś manometr na chwilę to problem się wyjaśni.
Ja bym niestety stawiał na błąd w pompie:
wyrobiona, nieszczelna, wyrwany ząbek itd ....
Ale sprawdź też smok.
Rada z odkręceniem miski olejowej jest bardzo dobra, zobaczysz prawie całą pompę. Niestery nic nie zrobisz *flower* Zwróć jednak uwagę czy przewód ssący dobrze się trzyma. Tam u góry jest spawany na mosiądz i mógł puścić. Wtedy na wolnych obrotach nie nadąża brać oleju i "siorbie".
Wskaźnik temperatury owszem, ale manometry są dobre.
Może pożycz od kogoś manometr na chwilę to problem się wyjaśni.
Ja bym niestety stawiał na błąd w pompie:
wyrobiona, nieszczelna, wyrwany ząbek itd ....
Ale sprawdź też smok.
Rada z odkręceniem miski olejowej jest bardzo dobra, zobaczysz prawie całą pompę. Niestery nic nie zrobisz *flower* Zwróć jednak uwagę czy przewód ssący dobrze się trzyma. Tam u góry jest spawany na mosiądz i mógł puścić. Wtedy na wolnych obrotach nie nadąża brać oleju i "siorbie".
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
Ale czy przy tak głośnej pracy silnika było by słychać siorbanie,raczej ze stetoskopen na pokrywie rozrządu ale wtedy słyszał by tylko prace przekładni.. 

RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
U mnie we władku na zimnym i na ciepłym silniku trzyma około 3 atm.
Moja rada jest taka aby pożyczyć od kogoś manometr od ciśnienia oleju, to chyba najprostsze rozwiązanie
Moja rada jest taka aby pożyczyć od kogoś manometr od ciśnienia oleju, to chyba najprostsze rozwiązanie
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
Masz rację Bajda dobra rada na początek,ale jak napisał Bolszewik te manometry się nie psują.Niech spróbuje
mogę śmiało powiedzieć będą takie same wskazania,jeśli by się zepsuł albo by nie wskazywał wcale albo by zawyżał lub zaniżał wskazania,a co z tym siorbaniem???które Autor słyszy ..*sarcasm*
Widzę iż Autor nie odpisuje,czyżby ostro wziął się za rozbiórkę.
mogę śmiało powiedzieć będą takie same wskazania,jeśli by się zepsuł albo by nie wskazywał wcale albo by zawyżał lub zaniżał wskazania,a co z tym siorbaniem???które Autor słyszy ..*sarcasm*
Widzę iż Autor nie odpisuje,czyżby ostro wziął się za rozbiórkę.

RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
No więc jeżeli by był popsuty to by właśnie wskazywał raz 1 raz 3 raz 4 itd...
Wszystko się kiedyś psuje, mam lampkę, niby nic nadzwyczajnego nie ma co się popsuć, zepsuł się włącznik
inny przykład: przycisk do włączania telefonu, też niby prosta kontrukcja itp a się popsuł...
Wszystko się kiedyś psuje, mam lampkę, niby nic nadzwyczajnego nie ma co się popsuć, zepsuł się włącznik

inny przykład: przycisk do włączania telefonu, też niby prosta kontrukcja itp a się popsuł...
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
Nie będę się wymądrzał ale nie przyrównuj wyłącznika do manometru myślę że znasz jego konstrukcję, jeśli nie to w google jest wszystko,na ten temat..*pray*
No chyba że autor ma elektryczny wskaźnik to bym się zgodził,ten dostaje wariacji ..
No chyba że autor ma elektryczny wskaźnik to bym się zgodził,ten dostaje wariacji ..
RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
Witam,
Wczoraj odpaliłem maszynę. Na zimnym silniku przy obrotach 800 ciśnienie 4. Po rozgrzaniu silnika (ok 40st.) przy obrotach 800 ciśnienie 3, przy obrotach 1800 cisnienie 4. Nie zaobserwowałem wcześniejszych objawów. Test był robiony na postoju. W sobotę wyjadę w pole z kultywatorem to będę maszynę obserwował co się dzieje.
Tak sobie myślę, przed wymianą oleju miał zalany superol jakiś letni (tak mi zeznał poprzedni właścicel). W momencie gdy zaobserwowałem problem, wymieniłem olej na Lotos Turdus, filtr oleju, wyczyszczony został filtr powietrza (gąbka wymieniona, stara była podarta). Może po wymianie i przepracowaniu, nowy olej przeczyścił przewody, albo coś odmokło.
Czy wymiana oleju coś pomogła?
Tak, czy inaczej w sobotę będzie pracował to go sprawdzę.
Oczywiście odezwę się co się z nim dzieje.
Pozdrawiam
Wczoraj odpaliłem maszynę. Na zimnym silniku przy obrotach 800 ciśnienie 4. Po rozgrzaniu silnika (ok 40st.) przy obrotach 800 ciśnienie 3, przy obrotach 1800 cisnienie 4. Nie zaobserwowałem wcześniejszych objawów. Test był robiony na postoju. W sobotę wyjadę w pole z kultywatorem to będę maszynę obserwował co się dzieje.
Tak sobie myślę, przed wymianą oleju miał zalany superol jakiś letni (tak mi zeznał poprzedni właścicel). W momencie gdy zaobserwowałem problem, wymieniłem olej na Lotos Turdus, filtr oleju, wyczyszczony został filtr powietrza (gąbka wymieniona, stara była podarta). Może po wymianie i przepracowaniu, nowy olej przeczyścił przewody, albo coś odmokło.
Czy wymiana oleju coś pomogła?
Tak, czy inaczej w sobotę będzie pracował to go sprawdzę.
Oczywiście odezwę się co się z nim dzieje.
Pozdrawiam
RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
Painkiller nie porównuje, to był tylko przykład na to że nic nie jest wieczne
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
jeśli był letni to wszystko ok taki powinien być.W sezonie olej ma być gęsty po to iż jak rozgrzewa się nie zmienia tak drastycznie sowich parametrów.może po przedni właściciel nie powiedział prawdy jakim olejem zalał silnik,powinien być superol CB
lub podobnej gęstości..
lub podobnej gęstości..
RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
Samo CB nie określa gęstości oleju. Mówi o jego klasie jakościowej (bardzo słabej).
Podobno był zalany olejem letnim o gęstości 30. Ja zalałem Turdusem 15W40, trochę gęstszym, ale dużo lepszej klasie jakościowej.
Jak podziałam w polu to napiszę co się dzieje.
Podobno był zalany olejem letnim o gęstości 30. Ja zalałem Turdusem 15W40, trochę gęstszym, ale dużo lepszej klasie jakościowej.
Jak podziałam w polu to napiszę co się dzieje.
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
Ok, może nie wyraziłem się jasno ale wiadomo o co chodzi, z tą gęstością tez nie ma co przesadzać.Jak pisałeś wyżej nowy olej wyczyścił układ.Ja sądzę iż poprzedni właściciel nie powiedział całej prawdy,jak dawno wymieniał olej filtr...jeśli nie odkręcałeś miski i w sezonie nie będzie problemów radze zajrzeć po sezonie w bebechy tak dla świętego spokoju.Nie odpisałeś czy jest plomba na zaworze..
RE: T25 - Ciśnienie oleju na wolnych obrotach
Na zaworze jest plomba fabryczna.