zetor k25 z 1957
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: zetor k25 z 1957
potrzebuje cześci do Zetora 25 jesli ktos coś wie to prosze o kontakt w szczególnosci głowica prosze o pomoc gg 760445
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: zetor k25 z 1957
Jakie części cie interesują oprócz głowicy?
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: zetor k25 z 1957
ja wlasnie zakonczylem remoncik, skonczylo sie na nowym docisku sprzegla (tzn kupilem uzywke)wymianie glowicy. jednak byl jescze jeden problem bo zetorek po zlozeniu nie mogl odpalic tzn zapalil i sie jakby dusil szly czarne dymy i nie mogl wyjsc na obroty dopiero jaks ei zagrzal to chodzil normalnie. powiem wam ze mialem z tym troche klopotów i juz nie wiedzialem co jest wszytko posprawdzalem caly uklad paliwowy (zaznaczam ze pompy nie rozbieralem) i okazalo sie ze byla przytkana rurka przelewowa ostania rzecz jaką bym sie spodziewal i od tego momentu nie ten ciagnik
) mam jesczejeden mankament bo nie wiem co moze byc przyczyna ze jak chodzi na wolnych obrotach to czasami wypuszca jasny dym? czy moze to byc cos z zaplonem?

RE: zetor k25 z 1957
No i super, że Zetorek powraca do życia
Odnośnie tego dymku to niech się wypowiedzą fachowcy od Zetorka
A z tym mankamentem to jak Ci chodzi na wysokich obrotach ?? Dobrze wtedy jest ?? Bo to może być moim zdaniem kilka przyczyn - może coś z wtryskiem albo pompą. 


Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: zetor k25 z 1957
nie pozniej jak sie juz rozchodiz to chodzi bez zarzutu i wstryski byly sprawdzane tak ze przyczyna byla ta rurka bo jak to zrobilem to jest oki tylko ten dymek mnie troche denerwuje
RE: zetor k25 z 1957
Taki sporadyczny biały dymek na wolnych obrotach to prawdopodobnie lekko zapowietrzająca się pompa. Sprawdź szczelność połączeń pomiędzy filtrem paliwa, a pompą. Na wyłączonym silniku będzie tam trochę kapać. Napisz czy nie masz problemu z odpaleniem po kilkudniowym postoju.
Pozdrawiam
http://zetor25.webgarden.cz/zetor-25a
Pozdrawiam
http://zetor25.webgarden.cz/zetor-25a
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: zetor k25 z 1957
no jest trochu mokre na pokrywie filtra i raczej nigdzie wiecej z tego co zauważylem. Po calym tygodniu stania zapala bez problemu.
RE: zetor k25 z 1957
Uszczelnij ten filtr a jak nie pomoże, to musisz wyregulować wtryskiwacze na 125 Atm. Może jeden ma zbyt wysokie ciśnienie i na wolnych obrotach pompa go nie może przebić, też daje to efekt białego przydymienia. Przy zmniejszaniu obrotów tuż przed zgaśnięciem powinieneś słyszeć wtedy nierównomierną pracę.
Kolejnym krokiem może być wymiana sekcji w pompie wtryskowej.
Kolejnym krokiem może być wymiana sekcji w pompie wtryskowej.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: zetor k25 z 1957
z tego co sie orientuje to wtryski mam ustawione chyba na 140 atm tak mi sie wydaje. a jesli chodzi o nierownomierna prace to jak chodzi na wolnych to jest takie zjawisko jak by na chwile jeden nie chodzil wtrysk i wtedy jest bialy dym
RE: zetor k25 z 1957
Ustaw 125 Atm i powinno być OK.
Jeśli to nie pomoże to jak wcześniej wspomniałem czeka Cię wymiana sekcji.
Jeśli to nie pomoże to jak wcześniej wspomniałem czeka Cię wymiana sekcji.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: zetor k25 z 1957
Witam wszystkich ,ostatnio zakupilem zetorka z 1948 roku oczywiscie K 25 interesuje mnie czy mialy one blokade tylnego mostu?bo w moim nic niewidac takiego i drugie pytanie czy to normalne ze on jak jest zimny to jakos ciezko zapala jakos dlugo zabiera jak w zimie,dodam ze go nie podgrzewalem
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: zetor k25 z 1957
Janusz czy to jest K 25 czy 25A na małych kołach. Nie jestem pewny ale wydaje mi sie, że w 48 r nie produkowali jeszcze K 25(Bocian) Druga sprawa to jesli nie podgrzewałeś go i zapalił to silnik jest bardzo dobry. Pierwsze zetorki nie miały blokady - własnie te z lat 40 tych. Jakie masz siedzenie i sprawdź czy na masce obok użebrowania są spinki na osłonę chłodnicy. Te pierwsze też nie posiadały tego.Cy ma podnosnik?
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: zetor k25 z 1957
sprawdzilem na tabliczze z numerami ma T 25 jest na malych kolach,jest juz troche przerobiony,blotniki,maska.podnosnik posiada.
mozliwe ze nie posiada orginalnej tabliczki znamionowej,jak jeszcze mozna odruznic pierwsze zetorki.
mozliwe ze nie posiada orginalnej tabliczki znamionowej,jak jeszcze mozna odruznic pierwsze zetorki.
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: zetor k25 z 1957
Różne były wersje w różnych okresach. Jak zobaczę to ci powiem.
Janusz jak masz tabliczkę to i rok powinien na niej być. Podaj nr nadwozia jaki widnieje na niej
Janusz jak masz tabliczkę to i rok powinien na niej być. Podaj nr nadwozia jaki widnieje na niej
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: zetor k25 z 1957
Witam mam Zetora 25k i mam z nim problem ciężko pali nie wiem jak mu pomóc . Nie wiem od czego zacząć ?
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: zetor k25 z 1957
Witam wszyskich.Jestem włascicielem Zetora 25 (symbol dokladnie ocenie po ogledzinach ,bo po przeczytaniu Waszych opinni mam juz watpliwosci )Mam pytanko ,moze ktos mi doradzi ,bo od jakiegos czasu podnosi mi sie poziom oleju w silniku ,czy jest to mozliwe ze dostaje sie paliwo do komory silnika?????woda jest na 100 % wykluczona.Ogolnie pali i chodzi super.Prosze o podpowiedz co moge zrobic.Pozdrawiam wszystkich/
Jesli chodzi o ciezkie palenie to w moim wystarczylo ustawic wtryski ,teraz pali na dotyk
Jesli chodzi o ciezkie palenie to w moim wystarczylo ustawic wtryski ,teraz pali na dotyk
RE: zetor k25 z 1957
woda jest na 100% niewykluczona 
odkręć korek oleju i sprawdź, przeważnie niecnie ukrywa się pod olejem
jeśli sprawdziłeś , to
pompa paliwa która ma połączenie poprzez prawa dolną śrubę umożliwiające odpływ oleju z pompy puszcza sekcjami/zaworkami/nieszczelnością korpusu paliwo do środka pompy do oleju a całość spływa do skrzyni korbowej
inne pomysły nie przychodzą mi do głowy

odkręć korek oleju i sprawdź, przeważnie niecnie ukrywa się pod olejem
jeśli sprawdziłeś , to
pompa paliwa która ma połączenie poprzez prawa dolną śrubę umożliwiające odpływ oleju z pompy puszcza sekcjami/zaworkami/nieszczelnością korpusu paliwo do środka pompy do oleju a całość spływa do skrzyni korbowej
inne pomysły nie przychodzą mi do głowy
- Dobrodziej103
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 lis 2008, 21:27
RE: zetor k25 z 1957
Wtrysk Leje i po prostu nieprzepalona ropa dostaje się przez pierścienie do miski olejowej. Zetor może wtedy łatwo palić i to nie ma nic do tego. Może być też nieszczelna pompa paliwowa.
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: zetor k25 z 1957
Andrzeja wersja jest prawdziwa. Przedostaje się poprzez pompę. Trzeba albo sekcje wymienić lub drożność sprawdzić bo nadmiar można wyprowadzić na zewnątrz i będzie Oki.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: zetor k25 z 1957
jeszcze nie udalo mi sie opanowac tego powiekszonego stany oleju w silniku a juz mam nowy problem.Pekla mi sprezyna w pompie ta ,ktora widac na zdjeciach wyżej no i nie pompuje paliwa na jeden wtrysk,moje pytanie to jak teraz to wyjac????tzn jak ja wymienic , czy musze odkrecic cala pompe??? bo z wyjeciem samej sprezyny to jeszcze moze bym sobie i poradzil ale nowej to na pewno nie włożę .no i jesli sie okarze ze faktycznie musze zdjac tą pompe to czy trzeba tam cos ustawiac zeby nie zgubic ustawienia????Pozdrawiam