Dorobienie zacisku W w alternatorze

Wszystko co związane z motoryzacją
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

Dorobienie zacisku W w alternatorze

Post autor: KECZO »

Cześć.
Potrzebuję pomocy osób obeznanych w temacie elektryki samochodowej.
Otóż chodzi o to aby dorobić zacisk do którego podłącza się obrotomierz w alternatorze. Alternator to ELMOT 70A z Poloneza Plusa. Według tego co wyczytałem na innych forach to trzeba po prostu się dolutować do jednego z trzech przewodów stojana i tu mam pytanie czy można wpiąć się konektorami oczkowymi pod śruby które widać na górze mostka prostowniczego.
Obrazek

I mam jeszcze jedno pytanko. Obrotomierz który chcę zastosować ma w schemacie takie doprowadzenie sygnału z alternatora (zaznaczone na czerwono)
Obrazek
To znaczy że muszę zrobić wyprowadzenia od trzech uzwojeń stojana i je połączyć?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Dorobienie zacisku W w alternatorze

Post autor: Bolszewik »

To jest pkt. neutralny Alternatora, jak nie jest wyprowadzony fabrycznie to raczej trudno go dorobić.


http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic363297.html


Któreś tam alternatory od poloneza miały to wyprowadzenie. W powyższym temacie z elektrody jest stosowny schemat.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: Dorobienie zacisku W w alternatorze

Post autor: KECZO »

Dzięki Bolszewik.
Ja tez wziąłem się do roboty i sprawdziłem to doświadczalnie i działa. Po prostu dolutowałem kabel do jednej z faz uzwojenia (do tych blaszek przed diodami) i hula aż miło. A na tym schemacie jest błąd - nie trzeba podpinać do wszystkich 3 faz.
Obrazek
Tutaj mam jeszcze filmik jak to działa:
http://www.youtube.com/watch?v=4jHoccv1 ... e=youtu.be
Od razu zaznaczam że nie będę tego używał w traktorze tylko na nim przeprowadzałem testy bo jest łatwy dostęp do wszystkiego.
Także problem rozwiązany - temat do zamknięcia.
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Dorobienie zacisku W w alternatorze

Post autor: Wicher »

Prawie do zamknięcia, widzę ciekawe rozwiązanie problemu z biciem mth ;)
Czy do danego alternatora ma być dany obrotomierz, czy tylko wystarcza aby ilość diod była taka sama?
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
KECZO
Posty: 271
Rejestracja: 11 lip 2008, 9:21

RE: Dorobienie zacisku W w alternatorze

Post autor: KECZO »

Nie, nie ma znaczenia jak jest ilość diod bo i tak wpinamy się przed nimi - ważniejsza jest za to wielkość kół pasowych na wale i alternatorze. Obrotomierz w tych zegarach jest z Lublinka a tam przełożenie kół pasowych wynosi 1:1,6, ale obrotomierz posiada potencjometr do kalibracji więc nie powinno być problemu - jakby jednak zabrakło regulacji na nim to można zawsze dołożyć jakiś opornik.
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Dorobienie zacisku W w alternatorze

Post autor: Wicher »

Dzięki za odpowiedź ;)
Pytam raczej z ciekawości, ktoś tam kiedyś pytał jak zliczać motogodziny w silniku stacyjnym...
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Dorobienie zacisku W w alternatorze

Post autor: chrapek3011 »

Alternatory 6 diodowe mają zacisk zerowy wyprowadzony ze stojana.Te,które były montowane we Fiatach 125...z przekaźnikiem kontrolki.Polonezy od początku produkcji miały alternatory 9 diodowe.We Fiatach alternator 9-diodowy zagościł dopiero w 1983 roku.
ODPOWIEDZ