Jak już niektórzy wiedzą posiadam kompletny tył i obudowe sprzęgła od Zetora 25. Niestety nie wiem kiedy te częsci wyprodukowano. Mam zamiar złożyć Zetora 25K ale do tego długa droga, mam jeszcze zatarty silnik. Otstanio troche zwątpiłem i zastanawiam się czy nie poczekac i nie kupic jakiegoś zetorka na chodzie i go wyremontować a te częsci które teraz posiadam potraktować jako zamienne...
witam
no zawsze to cos od czegos trzeba zaczać choc przyznam ze zlozenie zetroka od czesci bylo by wyczynnem i satysfakcja przynajmniej dla mnie a kupno ciagnika w komplecie choc napewno to sie bardziej oplaca to juz nie to samo ale predzej osiagniesz zamierzony cel:) pozdrawiam
Też uważam tak jak DzionK - złożenie z części ciągnika napewno da Ci więcej satysfakcji niż kupno całego - ale nie ma nic za darmo i trzeba jednak w to dużo siły włożyć i czasu.
Jeśli mogę coś podpowiedzieć to poczekaj ze składaniem z części bo zabraknie ci czasu i kasy. Ja za same błotniki z dziurami do remontu zapłaciłem prawie 600 zł bo potrzebowałem. Jest to koszt niewspółmierny. Zostaw te zamiary i poszukaj cos wcałości. części ci się przydadzą na wymianę lub odsprzedarz.
Odczytaj numer seryjny, to może coś więcej będzie wiadomo. Czym bardziej zardzewiały wrak, tym większą radość może sprawić i zajęcie dać ciekawe w nadchodzącym roku.
No to jest ładny egzemplarz. Jednak jeśli ci się nie śpieszy to poszykaj czegoś tańszego. Jeśli chcesz odczytać na tym staruym tyle nr to na krawędzi z przodu powinna być bita. W starszych jest po lewej stronie patrząc z przodu a w nowszych może byc po środku.
A ja mam pytanie odnośnie tego wałka przekaźnika - jeżeli nie ma założonej przystawki pasowej ani podnośnika to on tak wystawał ?? To teoretycznie nie powinno się wtedy pracować z jakąś maszyną, bo za duże siły skrętne by działały na ten wystający długi wałek Bo dopuszczam jeszcze taką myśl, że to jest tylko taka "przedłużka" wałka montowana w przypadku zakładania jakiegoś dodatkowego osprzętu (przystawka, podnośnik ) :uhoh:
Reasumując: składanie jakiegokolwiek ciągnika z cześci jest bardzo kosztowne i czasochłonne. Koszt może przeskoczyć nawet i trzykrotność ciagnika na chodzie, zalezy do jakiego stopnia chcesz go odnowić. Natomiast frajda jest duża, tylko że wtedy musisz się poświęcic temu całkowicie. Samo poszukiwanie części to juz jest szkoła dla cierpliwych.
To skrzynia od Zetorka z podnośnikiem , ( A, K 25) widać to po oczku do zamocowania dźwigni blokady mostu i są tam tez 4 otwory montazowe do skrzyni akumulatorowej i siedzenia. Ryflowanie na pedale sprzegła wskazuje, że to późniejszy model ( choć mogło byc wymienione). Najlepiej gdybyś podał numery z kołnierza skrzyni tak jak podał Jacek, wtedy można będzie się zoorientowac który to mniej więcej rocznik.
Z tym wałkiem, tak więc po poprstu brakuje tam jeszcze całego podnosnika.