Zetor 25
- Pawelc-328-
- Posty: 398
- Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32
RE: Zetor 25
No tak, ^Ursus ma racje.
Jak silnik jest zimny to olej to jest wtedy bardzo gesty...
Wtedy jak odpalisz to masz ciśnienie hoho... tak jak u mnie w Ursusiku, jak zimny to i 5atm. miał. trochę pochodził i spadło na ciepłym, musze wymienić panewki...*no*Ale, żeby aż do 16 skoczyło to trochę niedowierzam...
Jak silnik jest zimny to olej to jest wtedy bardzo gesty...
Wtedy jak odpalisz to masz ciśnienie hoho... tak jak u mnie w Ursusiku, jak zimny to i 5atm. miał. trochę pochodził i spadło na ciepłym, musze wymienić panewki...*no*Ale, żeby aż do 16 skoczyło to trochę niedowierzam...
RE: Zetor 25
No dobra
ciśnienie 5. Ok. Ale 16 ??? To paranoja jakaś jest 


- Pawelc-328-
- Posty: 398
- Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32
RE: Zetor 25
Ja podałem 5 jako przykład w moim Ursusku, gdzie ciśnienie mi ucieka bo mam już panewki wyrobione...
Gdy zapalisz silnik zimny to u mnie niby ciśnienie 5 bardzo dobre jest, a jak już się chwile zagrzeje to spadło mi do 0,5.
To podałem jako przykład gdzie na starym silniku i wyrobionych panewkach na początku ciśnienie jest bardzo duże.
A na zdrowym silnik, zimnym i jak faktycznie przykazujesz to pewnie i będzie miał koło 16 atm.
Ale to tylko przez chwile gdy się nie zagrzeje, jak trochę pochodzi to wtedy normalne powinno być ciśnienie.
Gdy zapalisz silnik zimny to u mnie niby ciśnienie 5 bardzo dobre jest, a jak już się chwile zagrzeje to spadło mi do 0,5.
To podałem jako przykład gdzie na starym silniku i wyrobionych panewkach na początku ciśnienie jest bardzo duże.
A na zdrowym silnik, zimnym i jak faktycznie przykazujesz to pewnie i będzie miał koło 16 atm.
Ale to tylko przez chwile gdy się nie zagrzeje, jak trochę pochodzi to wtedy normalne powinno być ciśnienie.
RE: Zetor 25
OK, Paweł, ale w takiej sytuacji po co i do czego produkowali liczniki ze skalą do 5 atm ?
- Pawelc-328-
- Posty: 398
- Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32
RE: Zetor 25
Te go to Ci już nie powiem, aż takiej wiedzy nie mam, szczególnie jeśli chodzi o Zetorki, bo o nich sam się dopiero uczę... 
Może działają trochę inaczej, ale nie będę zgadywać...
Sam się chętnie dowiem.
Ale to, że na zimnym oleju jest wyższe ciśnienie to jest fakt.

Może działają trochę inaczej, ale nie będę zgadywać...
Sam się chętnie dowiem.

Ale to, że na zimnym oleju jest wyższe ciśnienie to jest fakt.
RE: Zetor 25
Podejrzewam że zegar do 16 był po to żeby go nie rozerwało takie ciśnienie gdyby był na 5, a te na 5 są tak solidne że wytrzymują wyższe ciśnienia i nie ma potrzeby dalej ciągnąc skali 

Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Zetor 25
Cosi się wtrące. Osttnio odpalałem Zetora 25 K po remoncie i jak spojrzałem na zegar ciśnienia to się wystraszyłem. Miał ponad dychę. Myslę, że zegar do 5 by już poszedł na złom. Skala zawsze musi być z zapasem. Czechosłowaccy inżynierowie zrobili do 16. U naszych C 325 z małymi zegarami było jak się nie mylę do 7. To kwestia rozplanowania .
RE: Zetor 25
To racja, zapas być musi. A te zegary tylko do 5 są po prostu tak wytrzymałe że zamkną skalę ale sie nie rozerwą przy takim ciśnieniu.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
RE: Zetor 25
Jest to dla mnie ciekawostka. Skoro powstały zegary 5 atm, to wykonano je w jakimś celu i na pewno się sprawdzały. Zastanawiam się tylko, czy np nie zastosowano ich w pierwszych modelach Zetora 25, bo wiadomo,że później były już tylko do 16 atm. Jeśli je zastosowano w pierwszych modelach Zetora 25, to może przez zastosowanie innych rozwiązań, nie trzeba było skali powyżej 5 ? A może jak mówi Wicher, one są tak wytrzymałe, że bez problemu wytrzymują czasowe ciśnienie do 16 atm ? Jednakowoż myślę, że zagadka warta rozwiązania 

RE: Zetor 25
zamknąłem i zegar do 16 w moim zółtym zetroku po wymianie i wyczyszczeniu toru olejowego
nie przezył
pisałem o tym na froum
nie polecam tych zabaw bo potem trzeba co najmniej kalibrować zegar - zostają ślady po demontazu obejmy szybki - a czasem to już i tak nic - rozgina się w diabły
nie przezył
pisałem o tym na froum
nie polecam tych zabaw bo potem trzeba co najmniej kalibrować zegar - zostają ślady po demontazu obejmy szybki - a czasem to już i tak nic - rozgina się w diabły
RE: Zetor 25
Kupiłem silnik starego modelu w super stanie - żadnych luzów, ale trzeba wymienić uszczelniacze wału korbowego z obu stron. Jak się do tego zabrać, bo nie bardzo wiem ? 

RE: Zetor 25
wydłubać uszczelniacze śrubokretami/hakami i zapakowac nowe
RE: Zetor 25
Na bezczelnego ? Ok
myślałem, że jest jakiś kulturalny sposób
Dzięki Andrzeju - cieszę się, że mogę na Ciebie liczyć

myślałem, że jest jakiś kulturalny sposób

Dzięki Andrzeju - cieszę się, że mogę na Ciebie liczyć

RE: Zetor 25
Na bezczelnego,tylko oczywiście nie możesz uszkodzić (rysy) powierzchni po której chodzić ma nowy uszczelniacz:D
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 25
Ani też jego gniazda...
RE: Zetor 25
Dzięki Panowie
a zakładać nowy uszczelniacz na smar, czy na sucho ?

- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 25
Ja smaruję olejem i do gniazda i na wał.
RE: Zetor 25
Wicher ( za co Mu dziękuję ) niechcący spowodował, że zapytałem mojego dziadka jakie miał przezwisko ?
Oto krótka historia : Przed wojną miał kilka przezwisk powiedział, ale żadne nie zapadło mu w pamięci jak to, kiedy wstąpił do wojska. Był rok 1949, a dziadek skończył 18 lat i doszedł do wniosku, jak większość młodych w owym czasie, że chce związać swą przyszłość z wojskiem. Tam, jak mówi, zaczęło się. Do wojska sprowadzono lub miano sprowadzić ( tego już nie pamięta dokładnie ) kilka ciągników - miały to być Zetory 25
Dziadek mówił bardzo szybko, tak, że trudno czasem było go zrozumieć. Pewnego dnia usłyszał w swoją stronę zawołanie "te ! Zetor ! "
i tak mu zostało przez 15 lat, dopóki nie został podoficerem
Kto by przypuszczał, że Zetor odezwał się w naszej rodzinie po 50 latach, kiedy to w roku 2013 kupiłem swojego pierwszego Zetora 25 





RE: Zetor 25
Ja mam przezwisko po pradziadku, który na nazwisko miał Wiater...
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
RE: Zetor 25
Mimo to, ciekawe historie naszych przodków czekają na odkrycie
Warto pytać, póki Ich jeszcze nie zabrakło ... Mój dziadek niestety nie wie jakie przezwiska miał Jego ojciec i dziadek.
