Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Widziałeś jakąś starą nieużywaną maszynę lub traktor? Może jest na sprzedaż?? Pisz - może uda się ją uratować
Deredas
Posty: 28
Rejestracja: 29 paź 2013, 23:50

Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: Deredas »

Witam serdecznie,
mam zamiar zrobić remont starego ursusa c-330 z 1983roku.
Nie miałem nigdy wcześniej styczności z ciągnikami.
Z tego powodu szukam osoby, która chętnie podzieliła by się swoją wiedzą i doświadczeniem nt. ursusa c-330 w odpowiedz na moje pytania.


Moje pierwsze pytanie:
1. Czy ciągniki ursus c-330 miały kilka rodzajów kabin ? obecnie przy moim jest kabina wykonana z grubych rur. NIestety nie posiadam ani szyb ani innych akcesoriów które mocowane są do kabiny.
Czy ktoś posiada zdjęcie jak wyglądała oryginalna kabina c-330 z roku 1983 ? Przeglądałem oferty na allegro i próbowałem na podstawie zdjęć wywnioskować która z kabin była wtedy montowana, ale niestety w ogłoszeniach są ciągniki z różnymi kabinami.

Ps. chętnie kupię odpowiednią kabinę z pełnym wyposażeniem
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 787
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: Mars »

Witaj,
To może być kabina od C 328. Popatrz w internecie, lub wrzuć zdjęcia.
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: Wicher »

Witam Cię serdecznie,
W sprawach remontu C 330 odsyłam po informacje do tematu "c330 z 1970 - prawdziwa historia) ewentualnie zapraszam na PW.
Jeśli chodzi o kabiny to tą oryginalną można nazwać kabinę, tzw Chojnów, blaszane boki i dach z plandeki, tą też możesz w tym roczniku śmiało zastosować.
Podejrzewam że u Ciebie jest daszek, czyli to co w katalogu figuruje jako "budka kierowcy", albo wypatroszony do reszty Chojnów - przydałoby się zdjęcie.
Na c 330 były zakładane i inne kabiny, u mnie była zaadaptowana z c 4011 ;)

Na PW wyślę Ci link do zdjęcia ciągnika z taka kabiną(z aukcji internetowej). Jeśli masz katalog części do c 330 to z pewnością zauważysz podobieństwo ;)
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Deredas
Posty: 28
Rejestracja: 29 paź 2013, 23:50

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: Deredas »

<br><br>Dodałem zdjęcia o które prosiłeś Wicher.

Proszę o ich obejrzenie wszystkich obeznanych w temacie oraz wypowiedź - jakich elementów brakuje przy ciągniku.

Wszystkie brakujące elementy chcę kupić aby móc ruszyć z jego renowacją.
Awatar użytkownika
marek_spectra
Posty: 272
Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: marek_spectra »

Admin zaraz foty zmniejszy bo przy tej "wadze"x ilość wejść, pewnie limit transferu za dwa dni padnie :)
Awatar użytkownika
Pawelc-328-
Posty: 398
Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: Pawelc-328- »

Ja na początek radził bym go porządnie umyć z tej smoły,;) zając się uszczelnieniem wycieków i takimi rzeczami jak ta butelka przy filtrze paliwa.
Bo tu raczej wszystko jest kompletne pare detali brakuje, nie licząc tej kabiny w której brakuje szyb, daszku...

I na przyszłość lepiej dodawaj zdjęcia w miniaturkach, bo tak to zajmują całą stronę.*tup*
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: baro »

A ta kabina to nie jest czyjaś radosna twórczość bo mi to tak wyglada...
Deredas
Posty: 28
Rejestracja: 29 paź 2013, 23:50

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: Deredas »

czy mógłbyś napisać jakich detali brakuje ?
mógłbyś mi to wypunktować ?
ewentualnie podesłać do tematu zdjęcie ciągnika z zaznaczonymi elementami których u mnie nie ma ?

zdjęcia zmniejszyłem

jednak wiem że małe zdjecia = mało widać, więc chętnie prześlę zdjęcia każdej osobie która chce mi pomóc w renowacji tego ciągnika...

Wicher napisał mi że jest to oryginalna kabina, ale ja nie wiem. Jak się przyjrzysz zdjęciom to pokazałem na nich że rurki od tej kabiny mają gwintowane otwory w idealnie równych odległościach. Podejrzewam, że gdyby ktoś spawał taką kabinę to by aż tak się nie trudził i nie gwintował otworów na M6

MOJE PYTANIA:
1. czy lampy są oryginalne ? na przednich jest napis "neolite"
2.jak wyglądało oryginalne siedzisko ?
3. jakie oryginalnie kolory lakieru były w tym ciągniku ?
4. czy ktoś ma na sprzedaż komplet oryginalnych szyb ?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: chrapek3011 »

Kabina jest oryginalna,tzw. ,,chojnów,;produkowana z niewielkimi zmianami od lipca 1969.Pierwowzór powstał w POM Bartoszyce.Szyby można kupić w sklepach z częściami,uszczelkę z metra.Lampy są nieoryginalne,tył-przód.W roczniku 1983 powinno być siedzenie typu grammer II,czerwony lub szary.

Kolory ciągnika są oryginalne.
machony
Posty: 19
Rejestracja: 01 lis 2013, 23:23

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: machony »

witam wszystkich do tej kabiny co masz zamontowaną w swoim c-330 posiadam wszystkie szyby i uszczelki i możemy się dogadać ???
Awatar użytkownika
Pawelc-328-
Posty: 398
Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: Pawelc-328- »

Chrapek, te lampy przód to są nieoryginalne?, bo większość 30-tek ma taki wzór, chyba że tu powinny być takie zaokrąglone jak np. u Wichera.

Ja tu jeszcze zaważyłem brak oryginalnego szperacza, poza tym to raczej nie brak jakiś części, no i jeszcze brakuje korka kierownicy.;)

Tu jest jakiś szperacz do 30-stki, ale czy to taki jak być powinien?, przynajmniej nie plastikowy:D:
http://tablica.pl/oferta/lampa-robocza- ... 318f01c14b
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: chrapek3011 »

Wzór może i podobny,bo to jest taka współczesna podróbka,a powinien być oryginalny Zelmot.Szperacz z linku się nadaje,oprócz szkła,choć to też współczesna podróbka.
Awatar użytkownika
Pawelc-328-
Posty: 398
Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: Pawelc-328- »

Dzięki za wyjaśnieni*tup* bo nie wiedziałem czy tobie chodziło, że są nieoryginalne, czy że nie tego typu.


To jeśli mówić o oryginalności to jest tu założony alternator zamiast prądnicy i filtr wymienny zamiast ,,bąka''.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: chrapek3011 »

Alternator nie jest oryginalny,ale filtr wymienny jest oryginalny,bo rocznik ciągnika jest 1983.Filtry wymienne wprowadzono do modelu C-330 od czerwca 1975r.
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 2087
Rejestracja: 27 lis 2011, 14:16
Lokalizacja: Garbów, Lubelskie

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: Wicher »

Kabina to mocno zdezelowany "chojnów" szyby i daszek dokupisz w sklepie rolniczym, warto ją remontować ;) Widziałem takie kabiny na Tablicy po 1200 złotych.
Twoja to dodatkowo wersja która powinna mieć dach z plastiku.
Tak ogólnie to całość się trzyma kupy, ciągnik jest mocno zaniedbany za to cały niemalże w oryginale (siedzenie, lampy i alternator to żadna przeszkoda)
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
Awatar użytkownika
Pawelc-328-
Posty: 398
Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: Pawelc-328- »

A to przepraszam, mój błąd. Sądziłem, że filtry wymienne to tylko wymysł czasów współczesnych.

Zamiast alternatora powinna być prądnica, ale ludzie je zmieniali, ponieważ miały słabe ładowanie...jak chcesz już robić wszystko w oryginale to załóż prądnice, a jak zależy ci na dobrym ładowaniu i ciągnik będzie jeszcze dużo pracował to zostaw alternator...
Deredas
Posty: 28
Rejestracja: 29 paź 2013, 23:50

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: Deredas »

1. Lampy przód i tył nieoryginalne
2. Szperacz nieoryginalny
3. Korek kierownicy
4. Alternator nieorygianlny.
4. W kabinie brakuje szyb z uszczelkami oraz oryginalnego plastikowego dachu

Dzięki Paweł za informację. Prądnicę orygianlną chętnie kupię - niech leży na półce. A na razie będzie pracował na alternatorze skoro ładowanie jest lepsze.

PYTANIA:
1. Czy ktoś posiada lampy przód i tył oryginalne ?
2. Czy ktoś ma ori szperacz i korek kierownicy lub całą kierownicę ?
3. Czy ktoś ma prądnicę lub plastikowy dach ?
4. Jakiej marki były oryginalne szyby w c330 ? Czy był na nich napis BESPO ?
5. Jeśli chodzi o kolory to kabina była cała czarna tak ?drzwi nie były zielone prawda ?
6. Czy na zdjęciu poniżej widać właściwą prądnicę ?

http://img17.allegroimg.pl/photos/orygi ... 77674342_2
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: chrapek3011 »

Ja jestem za alternatorem.Ładowanie jest skuteczniejsze już od niskich obrotów.Nie jest to jakiś ciągnik unikatowy i zabytkowy,żeby montować mało wydajną i zużytą prądnicę.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: damber »

I akumulatory nie "cierpią", bo zawsze są naładowane *yes*

PS. Fajna baza do remontu *tup*
Facebook. old URSUS tractor
Deredas
Posty: 28
Rejestracja: 29 paź 2013, 23:50

RE: Osoby która podzieli się wiedzą nt. c-330

Post autor: Deredas »

wiem, że nie jest to jakiś unikat itd, ale jestem z nim związany emocjonalnie (ciągnik po dziadku)... z opowiadań wiem, że jak miałem z 4 może 5 lat to zawsze z dziadkiem na nim siedziałem i się bawiłem kierownicą (jak to dzieciak)... chcę zrobić też przy okazji niespodziankę babci i przywrócić mu stan sprzed tych 30 lat aby wyglądał jak z fabryki :)

dzięki damber :)

z góry dziękuję wszystkim za pomoc
ODPOWIEDZ