Alternator z Poloneza
Alternator z Poloneza
Zastanawiam się nad montażem altka z Poloneza do Zetorka 25. Czy ktoś z Forumowiczów przerabiał ten temat. Chodzi mi głównie czy takie rozwiązanie ma sens oraz czy trzeba coś przerabiać w samym alternatorze?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Alternator z Poloneza
Witaj.
W alternatorze nie musisz nic przerabiać.Wystarczy sobie dorobić odpowiednie mocowanie w miejsce oryginalnej prądnicy.I oczywiście po akcji montażu prawidłowo go podłączyć do instalacji.
W alternatorze nie musisz nic przerabiać.Wystarczy sobie dorobić odpowiednie mocowanie w miejsce oryginalnej prądnicy.I oczywiście po akcji montażu prawidłowo go podłączyć do instalacji.
RE: Alternator z Poloneza
Sławek Dzięki za odpowiedź Orientujesz się może do czego powinny być podłączone poszczególne zaciski alternatora? Najlepiej tak, żeby amperomierz prawidłowo pokazywał ładowanie/rozładowywanie.
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Alternator z Poloneza
wpisz sobie w googlach - Jak podłączyć alternator to ci wszystko wyskoczy.
Na twoim miejscu bym zrezygnował z tego amperomierza jest on trochę zbyteczny . Ma dawać odpowiednie napięcie i koniec.
Kabel gruby z wyjścia alternatora czyli + do rozrusznika tam gdzie jest z prądnicy a z prądnicy odłącz lub go zlikwiduj . Regulator z prądnicy wyciąg.
dalej nie piszę bo zależy jaki będzie dokładnie twój alternator.
Żeby ładowało musi być kluczyk w stacyjce wciśnięty . *tup*
tak u mnie to działa od 2 lat :p
Na twoim miejscu bym zrezygnował z tego amperomierza jest on trochę zbyteczny . Ma dawać odpowiednie napięcie i koniec.
Kabel gruby z wyjścia alternatora czyli + do rozrusznika tam gdzie jest z prądnicy a z prądnicy odłącz lub go zlikwiduj . Regulator z prądnicy wyciąg.
dalej nie piszę bo zależy jaki będzie dokładnie twój alternator.
Żeby ładowało musi być kluczyk w stacyjce wciśnięty . *tup*
tak u mnie to działa od 2 lat :p
RE: Alternator z Poloneza
Przewodów do prądnicy nie było już w momencie zakupu Bociana więc nie ma czego odłączać Regulator był, ale przepalony od żuka - dawno poleciał do kosza.
Alternator sam do końca nie wiem jaki mam, muszę się jeszcze upewnić, ale chyba taki jak na tym zdjęciu/schemacie:
http://obrazki.elektroda.net/29_1219778044.jpg
Alternator sam do końca nie wiem jaki mam, muszę się jeszcze upewnić, ale chyba taki jak na tym zdjęciu/schemacie:
http://obrazki.elektroda.net/29_1219778044.jpg
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Alternator z Poloneza
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Alternator z Poloneza
Schemat podłączenia alternatora od Poloneza.Tak samo np.podłącza się alternator Fiata 125 i Żuka(dziewięciodiodowe).W Żuku nie występuje kontrolka tylko amperomierz.Oczywiście nowsze wersje z dieslem posiadały już kontrolkę.
RE: Alternator z Poloneza
Dzięki Zdjęcie schematu już sobie skopiowałem i wydrukowałem, żeby przypadkiem nie zaginęło
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;