Lampy
Lampy
Do jakich modeli są lampy T 11, a do jakich Zelmot ? Chodzi mi o lampy wielkości i typu Ursus C 325. Dziś zrobię zdjęcia dla większej jasności sprawy. Ciekawią mnie również różnice w szkłach pomiędzy lampami Zelmot. W jakich latach były produkowane i do jakich modeli ?
RE: Lampy
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Lampy
Tych szkieł to co najmniej było pięć rodzajów...tylko pionowe paski,pionowe paski z uśmiechem,pionowe paski z uśmiechem i znaczkiem na środku i też co najmniej cztery rodzaje znaczka.
Historia tych szkieł zaczyna się jeszcze przy Fiatach 508,Sokołach 125,SHL 98,SHL 125,WFM 125,WSK 125...nie licząc C-325,C-328 i pierwszych C-330 do nr-u 116999 (lipiec 1968).
Historia tych szkieł zaczyna się jeszcze przy Fiatach 508,Sokołach 125,SHL 98,SHL 125,WFM 125,WSK 125...nie licząc C-325,C-328 i pierwszych C-330 do nr-u 116999 (lipiec 1968).
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Lampy
Co to za lampa T11?
Szkło w C-325 pierwszej serii musi być z pionowymi paskami i uśmiechem.Następne C-325,C-328 i pierwsze C-330 mają szkła identyczne jak powyżej tylko na środku posiadają znaczek.
Szkło w C-325 pierwszej serii musi być z pionowymi paskami i uśmiechem.Następne C-325,C-328 i pierwsze C-330 mają szkła identyczne jak powyżej tylko na środku posiadają znaczek.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Lampy
Otóż wszystkie trzy szkła w tych modelach były takie same.Szkło z daszkiem pojawia się w lampie roboczej dopiero w C-330 w roku 1968.Na dzień dzisiejszy,żeby zobrazować temat fotograficznie posiadam tylko szkła z pionowymi paskami i uśmiechem bez jakiegokolwiek znaczka.To jest pierwsza wersja C-325.Zapewne takie same były w SHL125 i WFM125 pierwszej serii.A miałem wszystkie możliwe,nawet z lampy do Sokoła 125 tzw.Marciniaka.Różnica w szkłach ze znaczkami jest tylko w znaczkach.bossmann napisał/a:
Prawdopodobnie takie szklo jak na zdjeciach wyzej bylo stosowane w 25 w lampie roboczej, puzniej byly te z daszkiem... przod lampy osiadaly (chyba ) niezmiennie te szkla z usmiechem.
RE: Lampy
Może to szkło T II - nie wiem...
Wiem,że były jeszcze szkła ZWOA i takie z literą "M" ,pewnie Sławek o tych myślisz. Wiem, że te były w przedwojennych maszynach. Tylko co ze szkłami T II ? Do czego i kiedy je stosowano ? Czy tylko jako szperacze ?Masz rację Sławek. Różnica jest tylko w znaczkach.Mi chodzi o chronologię. Czy wiesz kiedy konkretnie stosowano te szkła z podaniem odpowiedniego znaczka? Czy możesz pokazać lampę bez znaczka ?;)
Wiem,że były jeszcze szkła ZWOA i takie z literą "M" ,pewnie Sławek o tych myślisz. Wiem, że te były w przedwojennych maszynach. Tylko co ze szkłami T II ? Do czego i kiedy je stosowano ? Czy tylko jako szperacze ?Masz rację Sławek. Różnica jest tylko w znaczkach.Mi chodzi o chronologię. Czy wiesz kiedy konkretnie stosowano te szkła z podaniem odpowiedniego znaczka? Czy możesz pokazać lampę bez znaczka ?;)
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Lampy
Mogę pokazać po 19.00.
Właśnie te ZWOA i M to są jedne z pierwszych.Nie jestem w stanie wszystkiego ogarnąć...Musiałbym mieć dokumentację do wszystkich możliwych pojazdów.
Jak występowało to w ciągniku C-325/328/330 to zawsze występowały trzy takie same szkła.Odstępstwem od tej reguły stał się rok 1968 kiedy to lampy się pozmieniały i w przodzie i w tyle.
Właśnie te ZWOA i M to są jedne z pierwszych.Nie jestem w stanie wszystkiego ogarnąć...Musiałbym mieć dokumentację do wszystkich możliwych pojazdów.
Jak występowało to w ciągniku C-325/328/330 to zawsze występowały trzy takie same szkła.Odstępstwem od tej reguły stał się rok 1968 kiedy to lampy się pozmieniały i w przodzie i w tyle.
- Rolnik122894
- Posty: 421
- Rejestracja: 31 gru 2010, 16:37
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Lampy
Dodam,że szkło Zelmota było już w nowszych C-325...
Co się tyczy szkła ze zdjęcia Marsa...T II to były ich trzy średnice,jak zresztą pozostałych też...Ale T II jest starsze od gładkiego i Zelmota.
Co się tyczy szkła ze zdjęcia Marsa...T II to były ich trzy średnice,jak zresztą pozostałych też...Ale T II jest starsze od gładkiego i Zelmota.
RE: Lampy
To już jest jakaś konkretna wiedza Czyli pod względem chronologii mamy :
1. Szkło T II
2. Szkło bez znaczków ( pierwsze modele C 325 )
3. Szkło Zelmot ( ostatnie modele C 325 i C 328 i początek C 330 )
Pozostaje wyjaśnienie zastosowania szkła T II. Mam szkła Zelmot i T II do Ursusa C 45 - jutro zrobię zdjęcia. Wracając - chodzi mi o szkło o wymiarach tego z pozycji 2 i 3. Zatem do czego była stosowana taka lampa ?
1. Szkło T II
2. Szkło bez znaczków ( pierwsze modele C 325 )
3. Szkło Zelmot ( ostatnie modele C 325 i C 328 i początek C 330 )
Pozostaje wyjaśnienie zastosowania szkła T II. Mam szkła Zelmot i T II do Ursusa C 45 - jutro zrobię zdjęcia. Wracając - chodzi mi o szkło o wymiarach tego z pozycji 2 i 3. Zatem do czego była stosowana taka lampa ?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Lampy
Większe szkła(te największe) były stosowane w C-45/451,Starach,Lublinach,Warszawach M20,Syrenach nie dalej jak do lat 60...Potem już Zelmoty ale zupełnie inny wzór szkła.A średnie w motocyklach WFM,SHL,OSA,WSK.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Lampy
Największe T II Ursus C-45, i takie samo średniej wielkości C-451.Żeby nie było.