Problem z układem paliwowym w T-25
Problem z układem paliwowym w T-25
Witam! Jestem nowy*tup*. Niedawno kupiłem z polecenia znajomego T25 Piekielną maszynę jako ciągnik nie do zajechania. Zrobiłem nim może 6 mtg i stanąłem na drodze. Objawy są takie: jedzie, po jakimś czasie brak reakcji na gaz, mimo naciskania na pedał gazu, chodzi jak na wolnych obrotach po czym po chwili gaśnie:o. przeciściłem wstępny filtr paliwa, wymieniłem dwa dokładne, założyłem zaworek zwrotny i nic to nie dało. Może ktoś miał taki problem i mógłby mi poradzić co to może być?
RE: T25
Najpierw wyklucz na 100% że to nie problem ze szczelnością układu paliwowego.
Tematy takie były już poruszane radzę poszukać w już istniejących wątkach.
Proszę o zmianę tematu.
Tytuł wątku "T-25" nic nikomu nie mówi tylko mąci w głowach, w przeciwnym wypadku zablokuję temat.
Tematy takie były już poruszane radzę poszukać w już istniejących wątkach.
Proszę o zmianę tematu.
Tytuł wątku "T-25" nic nikomu nie mówi tylko mąci w głowach, w przeciwnym wypadku zablokuję temat.
RE: problem
Czy układ paliwowy może tak się rozsczelnić, skoro już jeździłem, tak sam z siebie? Dziękuję za uwagę. Pozdrawiam.
RE: Problem z układem paliwowym w T-25
Tak, poza tym radzę nalać przynajmniej pół baku paliwa i solidnie go odpowietrzyć.
Zacznij od rurki w baku i sprawdzaj po kolei do pompy.
Potem sprawdź czy wtryski dobrze rozylają.
Sprawdź czy śrubka od powrotu paliwa z wtrysków do filtrów oleju ma otworek o małej średnicy (ok. 0,2 mm).
Zacznij od rurki w baku i sprawdzaj po kolei do pompy.
Potem sprawdź czy wtryski dobrze rozylają.
Sprawdź czy śrubka od powrotu paliwa z wtrysków do filtrów oleju ma otworek o małej średnicy (ok. 0,2 mm).
RE: Problem z układem paliwowym w T-25
Dziękuję. Czytałem juz podobne tematy na forum, cieszę się że nie ja tylko mam takie problemy, jutro biorę się do roboty. Pytanie tylko jeszcze jedno: czy znacie kogoś na Dolnymśląsku kto takie traktorki ma obcykane w naprawach?
RE: Problem z układem paliwowym w T-25
Czysto polskie podejście do tematu.*clap*
"Cieszę się, że inni też mają problemy..." (cytat nie dosłowny)*annoy*
"Cieszę się, że inni też mają problemy..." (cytat nie dosłowny)*annoy*
RE: Problem z układem paliwowym w T-25
Myślę że to niezręczność językowa, chodziło raczej o to że nie jest osamotniony w problemie i ktoś może pomóc.
*****
Możliwe że niska temperatura spowodowała że coś gdzieś pękło, skurczyło się itd przez co układ się zapowietrza.
U mnie odpowietrzanie jest łatwe, wystarczy że przepompuje pompką ręczną aż do czasu gdy opór jest duży. Niektórzy luzują śruby przy filtrach, ja osobiście tego nigdy nie robię.
*****
Możliwe że niska temperatura spowodowała że coś gdzieś pękło, skurczyło się itd przez co układ się zapowietrza.
U mnie odpowietrzanie jest łatwe, wystarczy że przepompuje pompką ręczną aż do czasu gdy opór jest duży. Niektórzy luzują śruby przy filtrach, ja osobiście tego nigdy nie robię.
RE: Problem z układem paliwowym w T-25
Niezręczność językowa no właśnie, tak jak pisał Bolszewik- Dziękuję*sarcasm*
Jeszcze raz ja. wyczyściłem przejżałem, podokręcałem cały uklad paliwowy, zatankowałem do pełna, układ szczelny. Kupiłem nową pompkę paliwa ręczną. Podpąpuję chodzi 1 min i pach, pach...pach......pach ..............i koniec. podpompuję i to samo. Możliwe że to pompa paliwa nagle siadła, regeneruje się, czy kupić nową jeżeli tak to jaką?
Jeszcze raz ja. wyczyściłem przejżałem, podokręcałem cały uklad paliwowy, zatankowałem do pełna, układ szczelny. Kupiłem nową pompkę paliwa ręczną. Podpąpuję chodzi 1 min i pach, pach...pach......pach ..............i koniec. podpompuję i to samo. Możliwe że to pompa paliwa nagle siadła, regeneruje się, czy kupić nową jeżeli tak to jaką?
RE: Problem z układem paliwowym w T-25
Witam Panowie. Podczepiam się pod temat.Mój problem polega na zapowietrzaniu się pompy w moim Władku,przerobiłem zasilenie paliwem ze zbiornika od dołu,wymieniłem wszystkie przewody zasilające pompę,po drodze założyłem filterek paliwa i zaworek zwrotny,żadnego efektu.Nadal muszę co dziennie go odpowietrzać,powoli kończą mi się pomysły,jeszcze sprawdzę rureczkę prowadzącą od wtrysków do filtrów paliwa,choć nie sądzę żeby to był problem bo odpowietrzając odkręcam też śrubę z tą rureczką ,sam już nie wiem.Może wy coś wymyślicie?
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: Problem z układem paliwowym w T-25
Ten temat czytałeś i o jakim zaworku zwrotnym piszesz, bo z tyłu pompy jest zawór przelewowy. http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... owstart=20
RE: Problem z układem paliwowym w T-25
jutro idę do roboty,ale we czwartek się do niego dobiorę,pamiętam że mi o nim wspominałeś.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Problem z układem paliwowym w T-25
Nie wiem jak to jest,ale...w roczniku 1983 godzin koło 5000 i nic nie robiliśmy nigdy z paliwem...podchodzi się i pali...zapowietrzył się jak był nowy może dwa razy...wychodzi na to w większości przypadków,że na prawdę z nimi słabo.Układ jest taki sam jak w każdym innym dieslu...trzy razy pompką zasilającą do oporu bez popuszczania jakichkolwiek śrub gdy paliwo pójdzie w przelew i musi być dobrze.Czytam wszystkie opinie i jakoś nic mi się nie nasuwa...albo wszystkie elementy układu paliwowego są tak zużyte albo nie wiadomo co...u nas nawet jak kompresję miały słabą to jak paliwowy był w porządku to paliły nawet w mrozy bez podgrzania.
RE: Problem z układem paliwowym w T-25
Jak wyżej ....
Ze dwa tygodnie temu zapowietrzyłem swojego na śmierć, tzn. zgasł z braku paliwa. Fakt moje niedbalstwo. Kilka kichnięć pompką i po problemie. Dodam że pompa wtryskowa jest zjechana - nieszczelna. Żadnych dziwnych przeróbek nie robiłem.
Sugeruję sprawdzić miedziane podkładki uszczelniające. Należy je przed montażem rozhartować, wyczyścić i dokręcić z odpowiednią siłą.
Ze dwa tygodnie temu zapowietrzyłem swojego na śmierć, tzn. zgasł z braku paliwa. Fakt moje niedbalstwo. Kilka kichnięć pompką i po problemie. Dodam że pompa wtryskowa jest zjechana - nieszczelna. Żadnych dziwnych przeróbek nie robiłem.
Sugeruję sprawdzić miedziane podkładki uszczelniające. Należy je przed montażem rozhartować, wyczyścić i dokręcić z odpowiednią siłą.
RE: Problem z układem paliwowym w T-25
wszystkie uszczelki gumowe jak i miedziane wymieniłem,jeszcze jutro sprawdzę ten. zaworek
witam.Panowie potrzebuję pilnej instrukcji jak wyjąć zaworek z tyłu pompy,odkręciłem rurkę miedzianą i stanąłem,bo podobno jest on wklejony na gwincie.boję się dalej odkręcać bo nie chcę czegoś urwać.
witam.Panowie potrzebuję pilnej instrukcji jak wyjąć zaworek z tyłu pompy,odkręciłem rurkę miedzianą i stanąłem,bo podobno jest on wklejony na gwincie.boję się dalej odkręcać bo nie chcę czegoś urwać.
RE: Problem z układem paliwowym w T-25
Jeżeli po napompowaniu ręczną pompką jakiś czas silnik pracuje to znaczy że uszkodzona jest pompka mechaniczna podająca paliwo. Raczej nie zaworki , bo te są wspólne dla pompki ręcznej i mechanicznej.Pewnie zawiesza się tloczek mechaniczny.
RE: Problem z układem paliwowym w T-25
Dobra trochę spanikowałem,udało mi się to wykręcić,zawór raczej sprawny,sprężynka chodzi nie zacina się,wypłukałem,wydmuchałem i wkręciłem z powrotem z nowymi uszczelkami,dodatkowo wymieniłem rureczkę miedzianą i co dziwne i mnie cieszy pierwszy raz dało się odpowietrzyć samą pompką i Władek odpalił o strzał.Teraz trzeba czekać do jutra żeby sprawdzić czy się zapowietrzy czy nie.
RE: Problem z układem paliwowym w T-25
Może tak być że dopiero po kilkakrotnym odpowietrzeni będzie odpalał od strzału.
Ewentualnie dłuższa praca. Powietrze jest wredne i lubi gdzieś zostać.
Ewentualnie dłuższa praca. Powietrze jest wredne i lubi gdzieś zostać.
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: Problem z układem paliwowym w T-25
Kup nowy zaworek koszt około 20zł jest na kulkę, w starym tłoczek się zacina i są problemy.
RE: Problem z układem paliwowym w T-25
muszę poszukać w necie bo w sklepie na razie nie osiągalny.Podrzudźcie pełną nazwę.
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11