Alternator zamiast pradnicy Wladek

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

Alternator zamiast pradnicy Wladek

Post autor: lucja »

Witam, potrzebuję pomocy. Padła mi prądnica we Władku. Kupiłem alternator od poloneza bez regulatora. Jednak pojawił się problem po prądnicy zostało 5 kabli - i jak je podłaczyć. Kupiłem tez regulator ale słyszałem, że Władek ma regulator po prądnicy i ten co kupiłem to nie potrzebnie.
Painkiller
Posty: 257
Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

Post autor: Painkiller »

Ale "Władek" ma alternator to znaczy,iż masz starszy model T-25 pewnie jeszcze z przed 1980r.Wrzuć fotki bo nie pamiętam jak tam szły kable,w zasadzie podłączył bym ten najgrubszy i od niego poprowadził plus do regulatora i z powrotem na szczotkę.Jeszcze jedno zależy jaki masz alternator od poldka było ich kilka typów zwróć uwagę na szczotki jeśli są od izolowane od masy to musi być odpowiedni regulator bo wtedy jest sterowanie minusem na szczotkę a druga jest na stałe do plusa..
Któryś z tych 5 kabli jest od kontrolki(jak dla mnie zbędny gadżet, oszukuje gaśnie przy minimalnym ładowaniu..
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

Post autor: chrapek3011 »

Do Poloneza były tylko dwa typy alternatorów,z regulatorem zewnętrznym i z jedną szczotką połączoną z masą.I z regulatorem zamontowanym na nim,identyczny jak w alternatorze Malucha i ze szczotkami odizolowanymi od masy.Oba dziewięciodiodowe.

Celowo tu nie napisałem o alternatorach do silników Citroena i Rovera.Bo to już alternatory Boscha i Lukasa.
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

Post autor: lucja »

Jak dodać zdjęcie.
Awatar użytkownika
Pawelc-328-
Posty: 398
Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

Post autor: Pawelc-328- »

Tu masz instrukcje, jak dodać foto: ;)
https://forum.retrotraktor.pl/viewthread ... ead_id=180
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

Post autor: lucja »

https://imageshack.com/user/Lucjan1979
może cos uda Wam się odczytać.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

Post autor: chrapek3011 »

Spojrzałem na zdjęcia.To jest alternator fiatowski.Takie same wizualnie były montowane w Żukach i ciągnikach Ursus serii ciężkiej po 1984 roku.Teraz jest problem,bo zewnętrznie nie widać czy to alternator sześcio czy dziewięcio diodowy.

Do podłączenia alternatora AL2M124 sześcio diodowego potrzebny jest regulator napięcia RC1/12 i przekaźnik kontrolki ładowania.Ale rusek ma amperomierz więc przekaźnik można pominąć.Wystarczy zacisk regulatora napięcia z nr-em 15 połączyć przez bezpiecznik 16A z zasilaniem + , a zacisk regulatora nr 67 z zaciskiem szczotki na alternatorze.Śrubę z nakrętką M6 na alternatorze połączyć z zaciskiem plusowym rozrusznika włączając w szereg amperomierz przewodem min. 6mm2 i gotowe.Musi działać.O ile alternator i regulator są sprawne.

Do podłączenia alternatora A124F,A124F2 dziewięcio diodowego potrzebny jest tylko regulator napięcia RC2/12D.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

Post autor: Ursus »

Obrazek
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

Post autor: lucja »

Witam, a jak by to było z takim regulatorem.
http://bydgoszcz.szybkooferty.pl/regula ... 86813.html
Zależy mi na amperomierzu.



Oczywiści żeby był częścią instalacji. Jak można sprawdzić czy jest dobry amper.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

Post autor: chrapek3011 »

Byłby dobry,tylko dalej nie wiemy jaki masz alternator.Sześcio- czy dziewięcio-diodowy.

Szczerze nie polecam regulatorów mechanicznych.Polecam za to elektroniczne.
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

Post autor: lucja »

A jak mogę sprawdzić 6 czy 9 diodowy.





Jest to model A124F
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

Post autor: chrapek3011 »

Powinno być napisane na obudowie od strony koła pasowego...ale rzemieślnicze tarcze przednie nie posiadały oznaczeń,logiczne bo pasowały do tych i do tych alternatorów.

Skoro jest to A 124F to po problemie.Alternator dziewięcio diodowy do współpracy z regulatorem RC2/12D.

Schemat podłączenia jest następujący.Przewód zasilający kontrolkę łączymy z zasilaniem +,drugi zacisk kontrolki z zaciskiem 15 regulatora,prowadzimy drugi przewód z zacisku 15 regulatora do zacisku diod wzbudzenia na alternatorze(to jest ta płaska końcówka w plastikowej obudowie na alternatorze). Zacisk 67 regulatora łączymy z wyjściem szczotki.Śrubkę z nakrętką M6 łączymy przewodem 6mm2 z plusem na rozruszniku włączając w szereg amperomierz.
lucja
Posty: 298
Rejestracja: 21 maja 2010, 18:15

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

Post autor: lucja »

Witam, a jak mógłbym rozszyfrować te kable ponieważ we Władku mam amper. Tylko kwestia jak je podłaczyc.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Alternator zamiast pradnicy Wladek

Post autor: chrapek3011 »

Opis według Twojego zdjęcia.Czerwony pod śrubkę z nakrętką M6 na alternatorze.Co do reszty to nie mam pojęcia.Bym musiał obejrzeć schemat podłączenia alternatora starego typu we Władku.Proponuję wyodrębnić dwa z nich i podłączyć do nich nowy regulator i alternator według mojego poprzedniego opisu.
ODPOWIEDZ