Wszystko o Zetorze 25

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: chrapek3011 »

O tych świecach to pisałem już nie jeden raz.Według oryginału i na oryginalnych częściach tylko i wyłącznie łączy się w szeregu.
Awatar użytkownika
jarekstryszawa
Posty: 692
Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
Lokalizacja: Stryszawa
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: jarekstryszawa »

A widzisz- tuleje wtrysków, czyli element z gwintem przykręcany na 4 śrubki M6 do głowicy? Pod sam wtryskiwacz dajemy zatem czy nie?
Co do zestawu testowego do świec to dobrze piszesz.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: chrapek3011 »

Pod sam wtryskiwacz daje się podkładkę miedzianą.
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 817
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Wiesiek »

Tuleje wtrysków, czyli element z gwintem wkręcamy bezpośrednio w komorę sprężania. Tam moim zdaniem powinno być jakieś uszczelnienie.?? Natomiast z zewnątrz tę tuleję uszczelniamy tak, jak pisze Przemo. Oring fi 36 i blacha zabezpieczająca przykręcana na 4 śruby M6. Można wspomóc ewentualnie trochę silikonem. Blacha z tym sześciokątnym wycięciem dociska oring i jednocześnie zabezpiecza tuleję wtrysku przed wykręceniem.
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2696
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: SEBRIGHT »

Kolejne pytanie do znawców tematu: Od czego można podpasować gałki przy drążku poprzecznym w 25K?



Czy do przykręcenia przednich kół można zastosować nakrętki Żukowskie? Otwór na szpilkę w Żuku ma średnicę 16mm, a w felgach Zetorkowych waha się od 19-20mm (każdy inny) i zastanawiam się czy nie będą za małe?
Dotychczas miałem 5 żukowskich, 2 mniejsze - pod klucz 19mm i 1 większa pod klucz 30mm z ząbkami na zawleczkę. Były to kombinacje poprzedniego właściciela.
Obrazek
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: chrapek3011 »

Jak otwory w piastach???Nie porozbijane???Weź sobie nowe szpilki z nakrętkami od C-330/360...będzie tak jak w oryginale.Pomiędzy piastę a felgę ja stosuję jeszcze podkładki zwykłe dość grube żeby przy dokręcaniu nie wyciskać felgi.
Awatar użytkownika
jarekstryszawa
Posty: 692
Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
Lokalizacja: Stryszawa
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: jarekstryszawa »

Ma ktoś może fotki bądź schemat jak powinno wyglądać rozmieszczenie skrzynki bezpieczników oraz reglera w skrzynce narzędziowej? Mam 3 sztuki i każda ma inaczej to zmotane...
Nie wiem także jak powinna wyglądać zaślepka tylnej części skrzynki- podejrzewam, że ma tam iść jakaś fikuśna blaszka.
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2696
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: SEBRIGHT »

chrapek3011 napisał:
(...)
Weź sobie nowe szpilki z nakrętkami od C-330/360...będzie tak jak w oryginale.
(...)
Czyli problem rozwiązany. Dzięki :)

Podając średnice miałem na myśli otwory w felgach, przez które przechodzą szpilki. U mnie szpilki za wyjątkiem jednej są ok, za to nakrętki kombinowane i felgi mają powyciskane otwory. Ktoś kto poprzednio przykręcał koła ratował się podkładkami...

jarekstryszawa powinna być blaszka, której zazwyczaj nie ma. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale chyba Paweł miał obfotografowanego brązowego Zetorka w którym była zachowana ta blaszka plus sporo innych detali :)
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
jarekstryszawa
Posty: 692
Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
Lokalizacja: Stryszawa
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: jarekstryszawa »

Zaraz polukam- mam te foty ściągnięte ku pamięci.
Wiesiek napisał/a:
Tuleje wtrysków, czyli element z gwintem wkręcamy bezpośrednio w komorę sprężania. Tam moim zdaniem powinno być jakieś uszczelnienie.?? Natomiast z zewnątrz tę tuleję uszczelniamy tak, jak pisze Przemo. Oring fi 36 i blacha zabezpieczająca przykręcana na 4 śruby M6. Można wspomóc ewentualnie trochę silikonem. Blacha z tym sześciokątnym wycięciem dociska oring i jednocześnie zabezpiecza tuleję wtrysku przed wykręceniem.
Spod tych tulei przy pracy silnika cieknie woda- czy to świadczy o uszkodzonej głowicy, czy wystarczy na nowo osadzić tuleje na oringu z silikonem?
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 817
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Wiesiek »

Odkręć tę blachę na 4śruby M6. Pod nią na pewno był sznurek albo coś w rodzaju oringa. Wyczyść dobrze gniazdo i dobierz w miarę grubszy oring, wzmocnij trochę silikonem i dokręć to blachą na cztery śrubki. U mnie było podobnie, ciekła woda spod wtryskiwacza i świecy, sądziłem że głowica uszkodzona, rozebrałem wszystko. Przy okazji wykręcania uszkodziła się tuleja wtryskiwacza, no i wpakowalem się trochę w kłopoty. Lepiej tego nie wykręcaj jak siedzi dobrze.
. Złożyłem to z powrotem, ale dalej nie jestem pewien czym były uszczelnione tuleje przy wkręcaniu w komorę spalania. Ja zastosowałem podkładki miedziane...
Awatar użytkownika
jarekstryszawa
Posty: 692
Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
Lokalizacja: Stryszawa
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: jarekstryszawa »

Dzięki za info- już się z tym uporałem.

http://youtu.be/6_m8UvfwGeU
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: chrapek3011 »

Jaras...to Twój???Już polakierowany???
Awatar użytkownika
jarekstryszawa
Posty: 692
Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
Lokalizacja: Stryszawa
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: jarekstryszawa »

Na razie zrobione body, a kapoty u blacharza ;-)
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: chrapek3011 »

I tak na ten czas bardzo pozytywnie.
grzegorz
Posty: 109
Rejestracja: 15 sie 2011, 22:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: grzegorz »

Witam,potrzebuje pomocy w złożeniu przednich piast zetora 25,dokładnie chodzi o kolejność elementów.Sprawa niby prosta a jednak,patrząc od strony uszczelnienia mam:metalowy talerzyk,filc,kolejny talerzyk,łożysko pierścień metalowy następnie z drugiej strony kolejne łożysko i nakrętka.Teraz moje pytanko czy to właściwa kolejność oraz czy ten pierścień metalowy powinien tam być? jeśli będzie potrzeba zrobię zdjęcia.
Pozdrawiam.Grzegorz.
Ryszardt25
Posty: 6
Rejestracja: 31 sie 2013, 17:52

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Ryszardt25 »

Sprzedam części do ciągnika Zetor T25, K25
1. Błotniki 2 szt. - 120 zł
2. Filtr powietrza – 80 zł
3. Wał korbowy z panewkami głównymi – 250 zł
4. Miska olejowa – 40 zł
5. Obudowa termostatu – 15 zł
6. Blok silnika – 200 zł
7. Belka przednia – 150 zł
8.Półoś prawa z obudową - 150 zł

kontakt: bbkontakt@op.pl
tel 723 977 161
Awatar użytkownika
jarekstryszawa
Posty: 692
Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
Lokalizacja: Stryszawa
Kontakt:

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: jarekstryszawa »

daj proszę foty błotników.



Witam- jaki jest symbol oryginalnej żarówki? Myślałem, że podejdzie z T25, ale ma inny cokół. Ma ktoś może namiar na tanie źródło tych żarówek?



To chyba symbol 12V 45/40W BA20D.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: chrapek3011 »

Takie powinny być.
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 859
Rejestracja: 11 sty 2014, 9:41

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: Majo »

grzegorz napisał/a:
Witam,potrzebuje pomocy w złożeniu przednich piast zetora 25,dokładnie chodzi o kolejność elementów.Sprawa niby prosta a jednak,patrząc od strony uszczelnienia mam:metalowy talerzyk,filc,kolejny talerzyk,łożysko pierścień metalowy następnie z drugiej strony kolejne łożysko i nakrętka.Teraz moje pytanko czy to właściwa kolejność oraz czy ten pierścień metalowy powinien tam być? jeśli będzie potrzeba zrobię zdjęcia.
Pozdrawiam.Grzegorz.
Ja miałem tak: metalowa podkladka z ramką filcu, filc, łożysko, piasta, łożysko, nakrętka, zabezpieczenie, pokrywka. Teraz zamiast podkładki z filcem mam simmering z wargą przeciwpyłową.
grzegorz
Posty: 109
Rejestracja: 15 sie 2011, 22:28

RE: Wszystko o Zetorze 25

Post autor: grzegorz »

Witam,dziękuję ci Majo za zainteresowanie czyli mogę składać bez tych podkładek bo musiał to być kolejny patent.Postaram się założyć te talerzyki i filc bo już nowy dorobiłem.Pozdrawiam Grzegorz.
ODPOWIEDZ