Wszystko o Zetorze 25
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Wszystko o Zetorze 25
O tych świecach to pisałem już nie jeden raz.Według oryginału i na oryginalnych częściach tylko i wyłącznie łączy się w szeregu.
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Wszystko o Zetorze 25
A widzisz- tuleje wtrysków, czyli element z gwintem przykręcany na 4 śrubki M6 do głowicy? Pod sam wtryskiwacz dajemy zatem czy nie?
Co do zestawu testowego do świec to dobrze piszesz.
Co do zestawu testowego do świec to dobrze piszesz.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Wszystko o Zetorze 25
Pod sam wtryskiwacz daje się podkładkę miedzianą.
RE: Wszystko o Zetorze 25
Tuleje wtrysków, czyli element z gwintem wkręcamy bezpośrednio w komorę sprężania. Tam moim zdaniem powinno być jakieś uszczelnienie.?? Natomiast z zewnątrz tę tuleję uszczelniamy tak, jak pisze Przemo. Oring fi 36 i blacha zabezpieczająca przykręcana na 4 śruby M6. Można wspomóc ewentualnie trochę silikonem. Blacha z tym sześciokątnym wycięciem dociska oring i jednocześnie zabezpiecza tuleję wtrysku przed wykręceniem.
RE: Wszystko o Zetorze 25
Kolejne pytanie do znawców tematu: Od czego można podpasować gałki przy drążku poprzecznym w 25K?
Czy do przykręcenia przednich kół można zastosować nakrętki Żukowskie? Otwór na szpilkę w Żuku ma średnicę 16mm, a w felgach Zetorkowych waha się od 19-20mm (każdy inny) i zastanawiam się czy nie będą za małe?
Dotychczas miałem 5 żukowskich, 2 mniejsze - pod klucz 19mm i 1 większa pod klucz 30mm z ząbkami na zawleczkę. Były to kombinacje poprzedniego właściciela.

Czy do przykręcenia przednich kół można zastosować nakrętki Żukowskie? Otwór na szpilkę w Żuku ma średnicę 16mm, a w felgach Zetorkowych waha się od 19-20mm (każdy inny) i zastanawiam się czy nie będą za małe?
Dotychczas miałem 5 żukowskich, 2 mniejsze - pod klucz 19mm i 1 większa pod klucz 30mm z ząbkami na zawleczkę. Były to kombinacje poprzedniego właściciela.

Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Wszystko o Zetorze 25
Jak otwory w piastach???Nie porozbijane???Weź sobie nowe szpilki z nakrętkami od C-330/360...będzie tak jak w oryginale.Pomiędzy piastę a felgę ja stosuję jeszcze podkładki zwykłe dość grube żeby przy dokręcaniu nie wyciskać felgi.
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Wszystko o Zetorze 25
Ma ktoś może fotki bądź schemat jak powinno wyglądać rozmieszczenie skrzynki bezpieczników oraz reglera w skrzynce narzędziowej? Mam 3 sztuki i każda ma inaczej to zmotane...
Nie wiem także jak powinna wyglądać zaślepka tylnej części skrzynki- podejrzewam, że ma tam iść jakaś fikuśna blaszka.
Nie wiem także jak powinna wyglądać zaślepka tylnej części skrzynki- podejrzewam, że ma tam iść jakaś fikuśna blaszka.
RE: Wszystko o Zetorze 25
Czyli problem rozwiązany. Dziękichrapek3011 napisał:
(...)
Weź sobie nowe szpilki z nakrętkami od C-330/360...będzie tak jak w oryginale.
(...)

Podając średnice miałem na myśli otwory w felgach, przez które przechodzą szpilki. U mnie szpilki za wyjątkiem jednej są ok, za to nakrętki kombinowane i felgi mają powyciskane otwory. Ktoś kto poprzednio przykręcał koła ratował się podkładkami...
jarekstryszawa powinna być blaszka, której zazwyczaj nie ma. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale chyba Paweł miał obfotografowanego brązowego Zetorka w którym była zachowana ta blaszka plus sporo innych detali

Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Wszystko o Zetorze 25
Zaraz polukam- mam te foty ściągnięte ku pamięci.
Spod tych tulei przy pracy silnika cieknie woda- czy to świadczy o uszkodzonej głowicy, czy wystarczy na nowo osadzić tuleje na oringu z silikonem?Wiesiek napisał/a:
Tuleje wtrysków, czyli element z gwintem wkręcamy bezpośrednio w komorę sprężania. Tam moim zdaniem powinno być jakieś uszczelnienie.?? Natomiast z zewnątrz tę tuleję uszczelniamy tak, jak pisze Przemo. Oring fi 36 i blacha zabezpieczająca przykręcana na 4 śruby M6. Można wspomóc ewentualnie trochę silikonem. Blacha z tym sześciokątnym wycięciem dociska oring i jednocześnie zabezpiecza tuleję wtrysku przed wykręceniem.
RE: Wszystko o Zetorze 25
Odkręć tę blachę na 4śruby M6. Pod nią na pewno był sznurek albo coś w rodzaju oringa. Wyczyść dobrze gniazdo i dobierz w miarę grubszy oring, wzmocnij trochę silikonem i dokręć to blachą na cztery śrubki. U mnie było podobnie, ciekła woda spod wtryskiwacza i świecy, sądziłem że głowica uszkodzona, rozebrałem wszystko. Przy okazji wykręcania uszkodziła się tuleja wtryskiwacza, no i wpakowalem się trochę w kłopoty. Lepiej tego nie wykręcaj jak siedzi dobrze.
. Złożyłem to z powrotem, ale dalej nie jestem pewien czym były uszczelnione tuleje przy wkręcaniu w komorę spalania. Ja zastosowałem podkładki miedziane...
. Złożyłem to z powrotem, ale dalej nie jestem pewien czym były uszczelnione tuleje przy wkręcaniu w komorę spalania. Ja zastosowałem podkładki miedziane...
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Wszystko o Zetorze 25
Jaras...to Twój???Już polakierowany???
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Wszystko o Zetorze 25
Na razie zrobione body, a kapoty u blacharza 

- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Wszystko o Zetorze 25
I tak na ten czas bardzo pozytywnie.
RE: Wszystko o Zetorze 25
Witam,potrzebuje pomocy w złożeniu przednich piast zetora 25,dokładnie chodzi o kolejność elementów.Sprawa niby prosta a jednak,patrząc od strony uszczelnienia mam:metalowy talerzyk,filc,kolejny talerzyk,łożysko pierścień metalowy następnie z drugiej strony kolejne łożysko i nakrętka.Teraz moje pytanko czy to właściwa kolejność oraz czy ten pierścień metalowy powinien tam być? jeśli będzie potrzeba zrobię zdjęcia.
Pozdrawiam.Grzegorz.
Pozdrawiam.Grzegorz.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 sie 2013, 17:52
RE: Wszystko o Zetorze 25
Sprzedam części do ciągnika Zetor T25, K25
1. Błotniki 2 szt. - 120 zł
2. Filtr powietrza – 80 zł
3. Wał korbowy z panewkami głównymi – 250 zł
4. Miska olejowa – 40 zł
5. Obudowa termostatu – 15 zł
6. Blok silnika – 200 zł
7. Belka przednia – 150 zł
8.Półoś prawa z obudową - 150 zł
kontakt: bbkontakt@op.pl
tel 723 977 161
1. Błotniki 2 szt. - 120 zł
2. Filtr powietrza – 80 zł
3. Wał korbowy z panewkami głównymi – 250 zł
4. Miska olejowa – 40 zł
5. Obudowa termostatu – 15 zł
6. Blok silnika – 200 zł
7. Belka przednia – 150 zł
8.Półoś prawa z obudową - 150 zł
kontakt: bbkontakt@op.pl
tel 723 977 161
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Wszystko o Zetorze 25
daj proszę foty błotników.
Witam- jaki jest symbol oryginalnej żarówki? Myślałem, że podejdzie z T25, ale ma inny cokół. Ma ktoś może namiar na tanie źródło tych żarówek?
To chyba symbol 12V 45/40W BA20D.
Witam- jaki jest symbol oryginalnej żarówki? Myślałem, że podejdzie z T25, ale ma inny cokół. Ma ktoś może namiar na tanie źródło tych żarówek?
To chyba symbol 12V 45/40W BA20D.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Wszystko o Zetorze 25
Takie powinny być.
RE: Wszystko o Zetorze 25
Ja miałem tak: metalowa podkladka z ramką filcu, filc, łożysko, piasta, łożysko, nakrętka, zabezpieczenie, pokrywka. Teraz zamiast podkładki z filcem mam simmering z wargą przeciwpyłową.grzegorz napisał/a:
Witam,potrzebuje pomocy w złożeniu przednich piast zetora 25,dokładnie chodzi o kolejność elementów.Sprawa niby prosta a jednak,patrząc od strony uszczelnienia mam:metalowy talerzyk,filc,kolejny talerzyk,łożysko pierścień metalowy następnie z drugiej strony kolejne łożysko i nakrętka.Teraz moje pytanko czy to właściwa kolejność oraz czy ten pierścień metalowy powinien tam być? jeśli będzie potrzeba zrobię zdjęcia.
Pozdrawiam.Grzegorz.
RE: Wszystko o Zetorze 25
Witam,dziękuję ci Majo za zainteresowanie czyli mogę składać bez tych podkładek bo musiał to być kolejny patent.Postaram się założyć te talerzyki i filc bo już nowy dorobiłem.Pozdrawiam Grzegorz.