Myślę że jako połączenie spoczynkowe mogłoby być, ale obciążane dynamicznie rozlezie się.parafianin napisał/a:
Można zalać w ten sposób wnętrze żeliwnego koła stopem Al, materiał używany na korpusy pomp to Ak7 Ak9 tak że jak najbardziej nada się do tego celu.
Żeliwo w miejscu styku z Al powinno być dobrze oczyszczone, odtłuszczone, podgrzane do ok 500 stopni. Temperatura zalewania stopu Al to ok 700 stopni - na oko materiał lekko czerwony, po zalaniu pozostawić do swobodnego ostudzenia.
Powodzenia:)
Poza tym koło żeliwne trzeba by grzać w całości do tej temperatury. A to nie jest proste ogrzać to równomiernie. Kolejna sprawa to chłodzenie po odlaniu. Takie koło będzie stygło z różną szybkością. Bo inaczej będzie stygło aluminium chłodzone powietrzem, inaczej żeliwo chłodzone powietrzem, a inaczej żeliwo przy aluminium.
O odwęgleniu się żeliwa nie wspomnę.
Ale próbować jak najbardziej można.