dzik 2 tłumik
- skowronekblazej
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sty 2014, 21:44
dzik 2 tłumik
Witam mam zniszczony tłumik i chce zrobić nowy i planuje przerobić tłumik z takich bajerów (linki poniżej) ale czy nie będzie wtedy głośno chodził ?????
oto link do tłumików http:
-1- http://tablica.pl/oferta/tlumik-srodkow ... 3vnrf.html
-2- http://tablica.pl/oferta/tlumik-srodkow ... 4uorF.html
-3- http://tablica.pl/oferta/tlumik-fiat-12 ... 6e130593d5
oto link do tłumików http:
-1- http://tablica.pl/oferta/tlumik-srodkow ... 3vnrf.html
-2- http://tablica.pl/oferta/tlumik-srodkow ... 4uorF.html
-3- http://tablica.pl/oferta/tlumik-fiat-12 ... 6e130593d5
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: dzik 2 tłumik
Tłumik do silnika dwusuwowego jest specjalnej konstrukcji,obliczony i zaprojektowany specjalnie dla danego silnika.Nie jest tak,że przypadkowy można założyć i będzie git.
RE: dzik 2 tłumik
A ja Ci radzę się zakręcić za nowym tłumikiem tak jak pisał Sławek właściwy tłumik ma wpływ na moc i trwałość silnika dwusuwowego.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: dzik 2 tłumik
W dwusuwie dostrojenie układu wydechowego to bardzo ważna sprawa.Silnik czterosuwowy już nie jest co do tego taki wymagający choć układ wydechowy też odgrywa tu pewną rolę.
RE: dzik 2 tłumik
Musisz zakręcić się koło jakichś strażaków, takie silniczki w motopompach były 

Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
- skowronekblazej
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sty 2014, 21:44
RE: dzik 2 tłumik
ok dzięki za rady
RE: dzik 2 tłumik
Tłumik w silniku dwusuwowym musi mieć taką samą objętość jak oryginał i taką samą średnicę otworu przez który spaliny wydostają się na zewnątrz.Chodzi o to że silnik dwusuwowy ma oprócz połączonych suwów ssanie-sprężanie i praca -wydech jeszcze jedną zwaną przepłukiwanie cylindra.Jest ona wtedy gdy kanał wydechowy i kanał dolotowy do cylindra są otwarte i mieszanka wstępnie sprężona pod tłokiem jest ,,wtryskiwana " do cylindra i usuwa z niego spaliny. Gdy tłumik jest zbyt duży lub ma zbyt duży otwór którym spaliny wydostają się na zewnątrz to wtedy za dużo nowej mieszanki wylatuje z cylindra za spalinami i mieszanka pozostająca do sprężenia jest zbyt uboga. Natomiast gdy tłumik jest zbyt mały lub otwór zbyt mały to wtedy nie wszystkie spaliny po suwie pracy zostają usunięte z cylindra i za mało nowej mieszanki dostaje się do cylindra co zmniejsza moc silnika.To tak w skrócie własnymi słowami. Natomiast tłumik w czterosuwie to zwykła komora rozprężna która im większa i im spaliny mają więcej przegród do pokonania , tym jest cichsza praca wydechu.Do czterosuwów sam robiłem różne, czasem odległe od oryginałów wersje tłumików i były cichsze od oryginałów.Teraz będę robił tłumik do traktorka -kosiarki ( czterosów)bo jest bardzo głośny. Kosiarka jest dosyć stara i chyba w środku przepaliły się przegrody.
- skowronekblazej
- Posty: 35
- Rejestracja: 31 sty 2014, 21:44
RE: dzik 2 tłumik
Dzięki za rade w moim tłumiku tez poprzepalały się te przegrody i trochę głośno chodzi ale juz postanowiłem kupie orginalny tłumik 

-
- Posty: 437
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: dzik 2 tłumik
Witaj.Ja też dołączam się do opinii kolegów.Tylko oryginał,a co za tym idzie ten charakterystyczny odgłos silnika Dzika-bezcenne.