Sam 1CA90
RE: Sam 1CA90
W Andorii nie dostaniesz wieńca są tylko do 2ca90 a ten nie pasuje do twojego silnika.Możesz szukać używanego.
RE: Sam 1CA90
Darek, rzuć okiem na poniższy skopiowany ze strony fragment- zastosowanie. Chyba że sie myle
"WIENIEC ZĘBATY 2CA90
NR KATALOGOWY: 14053061
CENA: 100.80 zł /szt.
(123.98 zł /szt. z VAT)
ZASTOSOWANIE: SILNIKI 1(2)CA90"
"WIENIEC ZĘBATY 2CA90
NR KATALOGOWY: 14053061
CENA: 100.80 zł /szt.
(123.98 zł /szt. z VAT)
ZASTOSOWANIE: SILNIKI 1(2)CA90"
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: Sam 1CA90
Mnie też się wydaje,że wieniec jest ten sam co w 2ca90,ale dla pewności zadzwoń do Andorii,rozwieje to wszelkie niepewności.
RE: Sam 1CA90
Wieniec zębaty na koło zamachowe jest inny do 1CA90 niż do 2CA90.
1CA90 jest uruchamiany rozrusznikiem z malucha natomiast silnik 2CA90 jest uruchamiany rozrusznikiem ze żuka.
Wiec wieńce są różne.
1CA90 jest uruchamiany rozrusznikiem z malucha natomiast silnik 2CA90 jest uruchamiany rozrusznikiem ze żuka.
Wiec wieńce są różne.
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: Sam 1CA90
Czyli jest różna ilość zębów?No może być.
RE: Sam 1CA90
Witam,
Mam pyanko:
Posiadam 1ca90 ale 4,8 KW= 6,5 KM (nie 10 KM)
Prawdopodobnie moc tego silnika obniżona jest na pompie paliwowej.
W tym silniku pomiedzy pompą a korpusem znajdują się dystanse, trzy blaszki.
Czy te blaszki mogą mieć wpływ na zmniejszenie mocy z 10 KM do 6,5 KM ?
Symbol pompy POW1K70P22
8.D.C.82,8+-0
za pomoc z Góry dziękuję
Mam pyanko:
Posiadam 1ca90 ale 4,8 KW= 6,5 KM (nie 10 KM)
Prawdopodobnie moc tego silnika obniżona jest na pompie paliwowej.
W tym silniku pomiedzy pompą a korpusem znajdują się dystanse, trzy blaszki.
Czy te blaszki mogą mieć wpływ na zmniejszenie mocy z 10 KM do 6,5 KM ?
Symbol pompy POW1K70P22
8.D.C.82,8+-0
za pomoc z Góry dziękuję
RE: Sam 1CA90
A w jakim języku jest tabliczka znamionowa ?
Nie wszędzie moc silnika badana jest tak samo.
Np. w USA silnik bada się bez filtra powietrza alternatora etc.
Może silnik był na eksport i podano moc wg. ichniejszych norm ?
Nie wszędzie moc silnika badana jest tak samo.
Np. w USA silnik bada się bez filtra powietrza alternatora etc.
Może silnik był na eksport i podano moc wg. ichniejszych norm ?
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: Sam 1CA90
Jakie masz dokładnie oznaczenie na tabliczce,na pewno 1Ca90/P3..Mam też taki silniczek,oryginalnie bez wieńca na kole zamachowym (bez rozrusznika).Też jest 4,8 KW.Obawiam się, że jest to ta słabsza wersja (tak jak S301 i S301d, też różnica w mocy).Bolszewik-nie wiem jak było na tabliczkach silników na eksport,ale na krajowych jest po polsku.
RE: Sam 1CA90
Tabliczka jest w języku Polskim.
Silnik ten zakupiłem ze straży pożartej, był przy pompie wody i ma oznaczenie P3 .Wieńca zębatego rzeczywiście nie było, ale zakupiłem nowy na allegro, założyłem na gorąco. Rozrusznik z Fiata 126p i pali aż miło, tylko na podniesionym odprężniku bo kompresje ma taką, że nie przekręcę korbą
Przed zakupem wieńca dzwonilem do gościa od którego kupiłem wieniec i to właśnie on powiedział mi o mniejszej mocy silnika która jest obniżona prawdopodobnie na pompie paliwowej (ale nie był pewny)
Symbol pompy jest identyczny co w silnikach 10 KM. Zastanawiają mnie te dystanse pomiędzy pompą a korpusem czy to one nie robia różnicy w mocy. Pompa jest wtedy bardziej oddalona i dawka paliwa nie jest podawana maksymalnie (ale to jest tylko moja teoria)
Co wy na to?
Silnik ten zakupiłem ze straży pożartej, był przy pompie wody i ma oznaczenie P3 .Wieńca zębatego rzeczywiście nie było, ale zakupiłem nowy na allegro, założyłem na gorąco. Rozrusznik z Fiata 126p i pali aż miło, tylko na podniesionym odprężniku bo kompresje ma taką, że nie przekręcę korbą
Przed zakupem wieńca dzwonilem do gościa od którego kupiłem wieniec i to właśnie on powiedział mi o mniejszej mocy silnika która jest obniżona prawdopodobnie na pompie paliwowej (ale nie był pewny)
Symbol pompy jest identyczny co w silnikach 10 KM. Zastanawiają mnie te dystanse pomiędzy pompą a korpusem czy to one nie robia różnicy w mocy. Pompa jest wtedy bardziej oddalona i dawka paliwa nie jest podawana maksymalnie (ale to jest tylko moja teoria)
Co wy na to?
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: Sam 1CA90
Bardzo dobrze,że jest dobra kompresja ,zresztą ja zawsze odpalałem na podniesionym odprężniku (nie tylko ten silnik,ale też inne Esy".Pompa wtryskowa jest taka sama,zgadza się. Jeśli chodzi o dystanse pod pompą,szczerze powiedziawszy-nie wiem?Proponuję abyś pokombinował,innej rady nie ma...
RE: Sam 1CA90
Wspomniane blaszki pod korpusem pompy wtryskowej sluza do dokladnej regulacji poczatku wtrysku. Przy tej pompie wtryskowej wydatek paliwa jest regulowany skretem tloczka sekcji tloczacej, przy stalym skoku tegoz tloczka. Obnizenie mocy silnika polega na ograniczeniu dawki wtryskiwanego paliwa i obnizonych obrotach-podobnie rzecz ma sie w silnikach S-231 (1800 obr/min i 12 KM) a 1HC102 (2200 obr/min i 15 KM).
RE: Sam 1CA90
Vauxhall, Czyli jak mogę podnieść moc silnika do 10 KM ?
Dzięki za pomoc
Cześć,
Jak ktoś z Was będzie znał temat podniesienia mocy 1ca90 z 6,5 KM do 10 KM to prosze o pomoc.
Dzięki za pomoc
Cześć,
Jak ktoś z Was będzie znał temat podniesienia mocy 1ca90 z 6,5 KM do 10 KM to prosze o pomoc.
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Sam 1CA90
Czy czasem te silniki nie różniły się średnicą cylindra?
RE: Sam 1CA90
Na tabliczce znamionowej są następujące dane:
Typ 1CA90/P3
Nr 05275
MOC kW 4,8
Obj.skokowa (cm3) 573
Obr./min 2000
Średnica cylindra (mm) 90
Skok (mm) 90
Masa 91 kg
Rok budowy 1987
Średnicę cylindra ma (chyba ) taką samą co 10 KM, chyba, że się mylę.
Typ 1CA90/P3
Nr 05275
MOC kW 4,8
Obj.skokowa (cm3) 573
Obr./min 2000
Średnica cylindra (mm) 90
Skok (mm) 90
Masa 91 kg
Rok budowy 1987
Średnicę cylindra ma (chyba ) taką samą co 10 KM, chyba, że się mylę.
RE: Sam 1CA90
Silnik 1CA90 o mocy 7,4 kw ma tę moc przy 3000obr/min, a 4,8 kw przy 2000obr/ min.
Silniki te różnią się tylko max. prędkością obrotową. Średnica i skok tłoka są identyczne.
Różnica jest pewnie w regulatorze obrotów.
Silniki te różnią się tylko max. prędkością obrotową. Średnica i skok tłoka są identyczne.
Różnica jest pewnie w regulatorze obrotów.
RE: Sam 1CA90
mam taki silnik na sprzedaż https://www.olx.pl/oferta/silnik-andori ... iZeX7.html
RE: Sam 1CA90
Mój sam
https://www.youtube.com/watch?v=4wzvJb1ix6A
Cześć Wszystkim,
mam pytanko- czy wtryskiwacz z s301d pasuje do 1ca90 ?
Wtryskiwacz z 1ca90 mam w naprawie bo cieknie olej napędowy w miejscu gdzie jest on skręcony w połowie i w środku coś się rozsypało.
A może ma ktoś na sprzedaż taki wtryskiwacz do 1ca90?
Pozdrawiam
https://www.youtube.com/watch?v=4wzvJb1ix6A
Cześć Wszystkim,
mam pytanko- czy wtryskiwacz z s301d pasuje do 1ca90 ?
Wtryskiwacz z 1ca90 mam w naprawie bo cieknie olej napędowy w miejscu gdzie jest on skręcony w połowie i w środku coś się rozsypało.
A może ma ktoś na sprzedaż taki wtryskiwacz do 1ca90?
Pozdrawiam
RE: Sam 1CA90
Raczej nie są wzajemnie wymienne.
RE: Sam 1CA90
Cześć,
Mam pytanie w sprawie 1ca90. mój samik z tym silnikiem przy temperaturze poniżej 0 (zera) stopni słabo zapala tzn trzeba 4-5 razy pokręcić rozrusznikiem aby zaczął "gadać" a następnie powoli, powoli zaczyna palić (gdy zaczyna łapać trzeba go pokrecić jeszcze na rozruszniku).
Czy to normalne w tych silnikach? bo obiłem sie o opinie na youtubie, że te silniki nie nadają sie na zimę - cokolwiek to oznacza.
Ostatnio wyjąłem dwa dystanse spod pompy paliwowej i chyba nie zauważyłem różnicy.
Mam pytanie w sprawie 1ca90. mój samik z tym silnikiem przy temperaturze poniżej 0 (zera) stopni słabo zapala tzn trzeba 4-5 razy pokręcić rozrusznikiem aby zaczął "gadać" a następnie powoli, powoli zaczyna palić (gdy zaczyna łapać trzeba go pokrecić jeszcze na rozruszniku).
Czy to normalne w tych silnikach? bo obiłem sie o opinie na youtubie, że te silniki nie nadają sie na zimę - cokolwiek to oznacza.
Ostatnio wyjąłem dwa dystanse spod pompy paliwowej i chyba nie zauważyłem różnicy.
RE: Sam 1CA90
Skoro wyjąłeś dwie podkładki i nie zmieniło to sytuacji to włóż je z powrotem.
Obstawiam że masz coś nie tak z głowicą a raczej z gniazdami zaworowymi będą nie szczelne.
Sprawdź luzy zaworowe jakie są na zimnym silniku.
Wtrysk paliwa też wypadało by sprawdzić jak rozpyla i czy ciśnienie otwarcia wtrysku jest prawidłowe.
P.S
Ten który pisze że te silniki nie nadają się na okres zimowy jest dla mnie niepoważny.
Obstawiam że masz coś nie tak z głowicą a raczej z gniazdami zaworowymi będą nie szczelne.
Sprawdź luzy zaworowe jakie są na zimnym silniku.
Wtrysk paliwa też wypadało by sprawdzić jak rozpyla i czy ciśnienie otwarcia wtrysku jest prawidłowe.
P.S
Ten który pisze że te silniki nie nadają się na okres zimowy jest dla mnie niepoważny.