Skoda 30 1948r
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: Skoda 30 1948r
no to czekam w poniedziałek pracuje na miejscu pozdro
RE: Skoda 30 1948r
koszulka Retrotraktor +10 do zapału przy pracy:D
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: Skoda 30 1948r
Dzięki Marcin jak będziesz w bieszczadach to nie zapomnij wstąpić na kawę WARSZTATÓWKĘ pozdro
RE: Skoda 30 1948r
dzięki za zaproszenie jak tylko ubłagam moją lubą, żeby wakacyjny kierunek zmienić o 180° to na pewno wpadnę na kawkę a może i podłubię z Tobą przy tym okazie:D
RE: Skoda 30 1948r
Nie ma za co dziękować 

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: Skoda 30 1948r
o 180 to znaczy że jeżdzisz nad morze ,tesz tam jeżdzę ale zimno u nas zdecydowanie cieplej ,noi można podłubać warsztat otwarty dla RETROTRAKTORZYSTÓW POZDRO*sarcasm*
- marek_spectra
- Posty: 272
- Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05
RE: Skoda 30 1948r
Jeszcze raz dzięki za fotki 
Element pod pradnicą - wychodząca z niego dzwignia i cięgno to wspominany wczesniej filtr oleju szczelinowy - który oczyszcza sie przy każdym ruchu pedału sprzęgła.

Byłem przekonany że u mnie jest to niekompletne, bo wygląda tak:

Ale na innym zdjęciu.....

Czyli i tak i tak
Dobrze by było zdobyć szczegółową wiedzę co kiedyzostało zmienione, jak wygląda itp. Sporo sobie obiecywałem po spotkaniu z starszym Panem z pod Koszyc który zbiera "veterani" i ma min Skodę 30 w renowacji. Ale niestety trafił na kilka dni do szpitala. Zatem wyjazd przełożony .
Sporo sobie obiecuję po tej wizycie. Mam masę pytań, chyba sobie je zanotuję żeby czegoś nie zapomnieć
Rysiek, rozumiem że masz/macie ochotę na "zagraniczną wycieczkę"

Element pod pradnicą - wychodząca z niego dzwignia i cięgno to wspominany wczesniej filtr oleju szczelinowy - który oczyszcza sie przy każdym ruchu pedału sprzęgła.

Byłem przekonany że u mnie jest to niekompletne, bo wygląda tak:

Ale na innym zdjęciu.....

Czyli i tak i tak

Sporo sobie obiecuję po tej wizycie. Mam masę pytań, chyba sobie je zanotuję żeby czegoś nie zapomnieć

Rysiek, rozumiem że masz/macie ochotę na "zagraniczną wycieczkę"

RE: Skoda 30 1948r
Oj, pojechałoby się pogadać i pooglądać stare maszyny, a kto wie, może i coś kupić 

-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: Skoda 30 1948r
Mała poprawka szczelinowy jest podłączony do układu kierowniczego ,w Twojej skodzie nie ma na wąsie oczka na ciegno ale można dorobić oczko,ciegno ,i dźwignię na filter i przy ruchu kierownicą oczyszcza się filter ,pozdrowienia*tup*
- marek_spectra
- Posty: 272
- Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05
RE: Skoda 30 1948r
Faktycznie masz rację ! Gdzieś zasugerowałem sie jakąś dawno temu czytaną instrukcja...warsztat777 napisał/a:
Mała poprawka szczelinowy jest podłączony do układu kierowniczego ,w Twojej skodzie nie ma na wąsie oczka na ciegno ale można dorobić oczko,ciegno ,i dźwignię na filter i przy ruchu kierownicą oczyszcza się filter ,pozdrowienia*tup*
Ale najważniejsze że dzięki uprzejmosci autora tego filmiku:
http://youtu.be/31ufJfcEKAI
Mam dostęp do nowych uszczelek silnika, tulei , tłoków, sworzni i pierscieni !
Wielkie dzięki Martin Pavliš !!!
Zdravim !!!

-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: Skoda 30 1948r
a morze by MARTINA zaprosił do nas na wystawę ,extra że są części zamienne ,jutro opanujemy tył z uszczelnieniem i regulacją luzów pozdro*tup*
- marek_spectra
- Posty: 272
- Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05
RE: Skoda 30 1948r
Martin napisal...
...Ak maš záujem prídi sa pozriet do Nitry do Slovenskeho poľnohospodarskeho muzea - Agrokomplex Nitra dna 20-23.8.2014 budú tam retrotraktory v akcii a budem tam vystavovat aj moje 2 traktory Škoda 30
Ahoj.
S Pozdravom Martin Pavliš
Jeśli jesteś zainteresowany przyjedz do Nitry w Muzeum Rolnictwa Słowacji - AGROKOMPLEX Nitra dno 20-23.8.2014 odbędzie retrotraktory w akcji i będę tam i wystawiać moje 2 traktory Skoda 30 Hej. Z poważaniem Martin Pavlis
Kolidują terminy...Oddałem dzisiaj chłodnicę do przeglądu. Gość obejrzał, pochwalił że ładna. Stwierdził że musi wyciąć oba zbiorniki calość odkamienić, wyczyścić, zlutować. No bajka myślę. A ile to bedzie kosztować - zapytałem. Cóż słysze w odpowiedzi, jakieś 400 - 500zł.
[center][/center]o_Oo_O *eek**eek**rolleyes*
...Ak maš záujem prídi sa pozriet do Nitry do Slovenskeho poľnohospodarskeho muzea - Agrokomplex Nitra dna 20-23.8.2014 budú tam retrotraktory v akcii a budem tam vystavovat aj moje 2 traktory Škoda 30
Ahoj.
S Pozdravom Martin Pavliš
Jeśli jesteś zainteresowany przyjedz do Nitry w Muzeum Rolnictwa Słowacji - AGROKOMPLEX Nitra dno 20-23.8.2014 odbędzie retrotraktory w akcji i będę tam i wystawiać moje 2 traktory Skoda 30 Hej. Z poważaniem Martin Pavlis
Kolidują terminy...Oddałem dzisiaj chłodnicę do przeglądu. Gość obejrzał, pochwalił że ładna. Stwierdził że musi wyciąć oba zbiorniki calość odkamienić, wyczyścić, zlutować. No bajka myślę. A ile to bedzie kosztować - zapytałem. Cóż słysze w odpowiedzi, jakieś 400 - 500zł.
[center][/center]o_Oo_O *eek**eek**rolleyes*
RE: Skoda 30 1948r
Gratuluję nabytku
Jednak się skusiłeś i chyba dobrze z tego co widzę. Dla mnie ten ciągnik, to "czarna magia". Mogę tylko obserwować jak Ci (Wam) idzie z remontem. Takiego ciągnika jeszcze tu na forum nie był o ile się dobrze orientuję 


Facebook. old URSUS tractor
- marek_spectra
- Posty: 272
- Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05
RE: Skoda 30 1948r
Dzięki damber. Tak skusiłem sie, choć przez chwilę miałem wątpliwosci. Ale dzisiaj absolutnie nie żałuję, a nawet się cieszę i to bardzo. Skoda to traktor z Duszą. Czuję do niej coraz większy sentyment, bo z każdym krokiem, każdą kolejnym odsłanianym elementem , zaskakuje czymś czego albo nie widziałem wcześniej, albo sie po prostu nie spodziewałem. Jego idea konstrukcji bliższa jest maszynom okresy miedzy wojennego. Praktycznie w niczym nie przypomina konstrukcji powojennych.
Stałem dzisiaj z Ryśkiem nad nim. Rozmawialiśmy o tym że z jednej strony koła zebate mają po kilka centrmetrów szerokosci,- taki jest masywny a z drugiej hamulce, to jest malenkie , krótkie pedały, które przez system cięgien uruchamiają mechanicznie szczęki w bebnie - na pewno nie grzeszą skutecznocia
i są takim dysonansem .
Mam straszne urwanie głowy w tej chili i na wszytko brakuje mi czasu, ale spróbuje pokazać Wam jak zbudowana jest Skoda - od środka
Warto się z nią zapoznać.
Stałem dzisiaj z Ryśkiem nad nim. Rozmawialiśmy o tym że z jednej strony koła zebate mają po kilka centrmetrów szerokosci,- taki jest masywny a z drugiej hamulce, to jest malenkie , krótkie pedały, które przez system cięgien uruchamiają mechanicznie szczęki w bebnie - na pewno nie grzeszą skutecznocia

Mam straszne urwanie głowy w tej chili i na wszytko brakuje mi czasu, ale spróbuje pokazać Wam jak zbudowana jest Skoda - od środka

Warto się z nią zapoznać.

- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Skoda 30 1948r
Śledzę dokładnie jak to jest zbudowane i na pewno się ta wiedza prędzej czy później przyda. Dzisiaj byłem u kolegi z Kujaw i o dziwo patrzę a w stodole stoi SKODA 30. Dobre co? Znakowana z gwiazdą. Pytanie nasuwa się jedno. Czy pierwsze były z Gwiazdami czy ze znaczkiem oryginalnym Skody? Kto może to rozwiać?
RE: Skoda 30 1948r
Jacek, to bardzo dobre pytanie jeśli chodzi o znaczek na bloku.
Ja stawiam na gwiazdę, że była wcześniej odlewana niż znaczek SKODA. To tylko takie moje przemyślenia, ale gwiazda ogólnie jako symbol była używana już od bardzo dawna. Logo SKODA już wygląda bardzo nowocześnie. Ciekaw jestem czy będę miał rację *annoy*
Ja stawiam na gwiazdę, że była wcześniej odlewana niż znaczek SKODA. To tylko takie moje przemyślenia, ale gwiazda ogólnie jako symbol była używana już od bardzo dawna. Logo SKODA już wygląda bardzo nowocześnie. Ciekaw jestem czy będę miał rację *annoy*
Facebook. old URSUS tractor
- marek_spectra
- Posty: 272
- Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05
RE: Skoda 30 1948r
Dokumentacje techniczną opracowano w czasie II Wojny swiatowej. Produkcja ruszyła w 1946r. Ruszyła z logiem Skody. O zmianie symbolu usłyszałem pierwszy raz u Patryka Mikiciuka w "Legendach PRL" Nie przypuszczałem wtedy że bedzie mnie to tak interesować
Wracając do loga ,Paweł pisze w swoim artykule że :
"W roku 1948 zakłady otrzymały nazwę Zakłady im. Lenina (Závody V.I. Lenina), ale nazwa ta odstraszała zagranicznych kontrahentów, więc po kilku latach powrócono do nazwy Skoda."
Czy wrócono go loga Skody? nie wiem ale sie dowiem
Ciekawostką jest fakt że gwiazda pojawiła sie jako logo tylko na bloku silnika. Na kapslach kół - cały czas była Skoda.

"W roku 1948 zakłady otrzymały nazwę Zakłady im. Lenina (Závody V.I. Lenina), ale nazwa ta odstraszała zagranicznych kontrahentów, więc po kilku latach powrócono do nazwy Skoda."
Czy wrócono go loga Skody? nie wiem ale sie dowiem

Ciekawostką jest fakt że gwiazda pojawiła sie jako logo tylko na bloku silnika. Na kapslach kół - cały czas była Skoda.
RE: Skoda 30 1948r
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- marek_spectra
- Posty: 272
- Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05
RE: Skoda 30 1948r
Parę fotek z dziś ...i na czasie 


Dzwgnia włącznika poz 1 - przystawki, poz2 WOM


Lewa strona zrobiona - koło pasowe - ręcznego hamulca i poniżej jego wałek.




Dzwgnia włącznika poz 1 - przystawki, poz2 WOM


Lewa strona zrobiona - koło pasowe - ręcznego hamulca i poniżej jego wałek.

RE: Skoda 30 1948r
Uff, czytałem ten artykuł z wiekim podziwem, mogę się mylić ale te pierwsze modele Skody przypominają stare ciągniki Hanomag.