Witam.
Zastanawiam się ostatnio nad zrobieniem łuparki świdrowej to mojego traktorka z silnikiem 1hc102. Chciałbym rozwiązać to w ten sposób że napęd będzie poprzez paski klinowe z wałka rozrządu (ze względu na mniejsze obroty), ale zastanawiam się czy wałek nie będzie zbyt mocno obciążony, mam na myśli napięcie pasków oraz czy np 2 paski rozmiar 17 nie będą ślizgać. W planach mam łupanie metrówek. Z góry dzięki za odpowiedź
łuparka świdrowa+1hc102
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: łuparka świdrowa+1hc102
Moim zdaniem,jak to mówią-Wal pan śmiało:D.Teraz poważnie,nic nie powinno się się złego dziać.Napęd od strony rozrządu jak najbardziej,a gdyby ślizgały się paski,zawsze możesz dołożyć napinacz.
- Marian1231973
- Posty: 313
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
- Lokalizacja: pomorskie
RE: łuparka świdrowa+1hc102
A gdzie WOM i odpowiednie przełożenie? Dziwny pomysł. Nie polecam.
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
RE: łuparka świdrowa+1hc102
Łuparka świdrowa stawia duży opór. Stawał silnik 2,2kW przy przełożeniu 4/1. Ukręcił się wałek zrobiony z półosi o grubości 20mm. na którym był zamocowany świder.. Marne szanse by przekładnia rozrządu wytrzymała ten eksperyment.Poza tym świder po zablokowaniu w drewnie wymaga odwrócenia obrotów żeby go wykręcić, a tego w napędzie jednokierunkowym nie zrobisz.
RE: łuparka świdrowa+1hc102
WOMu niestety nie posiadam a przełożenie by było bo rozrząd zmniejsza o połowę obroty + przełożenie na kołach pasowych np 1:3 a do tego myślałem nad zrobieniem napinacza który nie naciągałby pasków na chama tylko z pewnym luzem żeby mogły pod zbyt dużym obciążeniem ślizgnąć. Parę osób ma z rozrządu brany napęd do jazdy i jakoś działa stąd ten pomysł