Zetor 25 4x4
Zetor 25 4x4
Jak myślicie jak to jest zrobione? Skąd wychodzi napęd?
https://www.youtube.com/watch?v=wKoStdM ... Blq_0nRhIQ
https://www.youtube.com/watch?v=rAR3tuT ... IQ&index=4
https://www.youtube.com/watch?v=wKoStdM ... Blq_0nRhIQ
https://www.youtube.com/watch?v=rAR3tuT ... IQ&index=4
RE: Zetor 25 4x4
Pewnie tak jak w 3045 
W każdym razie super sprawa

W każdym razie super sprawa

RE: Zetor 25 4x4
Tylko, że Zetor nie ma przystawki takiej jak 3045.
Podejrzewam, że napęd ten jest zrobiony na zasadzie wspomagacza i nie jest jakoś zgrany z prędkością tylnych kół - chociaż może ktoś się faktycznie pobawił, poszedł na całość i wyprowadził zależne obroty poza skrzynię.
Podejrzewam, że napęd ten jest zrobiony na zasadzie wspomagacza i nie jest jakoś zgrany z prędkością tylnych kół - chociaż może ktoś się faktycznie pobawił, poszedł na całość i wyprowadził zależne obroty poza skrzynię.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Zetor 25 4x4
Podejrzewam, ze napęd pochodzi z bębna hamowania.
RE: Zetor 25 4x4
Analizowałem oba filmy i wydaje mi się, że wał idzie pod silnikiem, a to może oznaczać, że napęd jest wyprowadzony ze skrzyni, po zastosowaniu przekładni. W każdym razie porządna robota. Jak by nie patrzył, to jest miejsce w skrzyni, aby to porządnie zrobić.
RE: Zetor 25 4x4
Ja zauważyłem wał z boku od obudowy hamulca do przodu silnika 0:16 pierwszy film. Pewnie potem napęd przechodzi z boku na środek osi przez przekładnię.
RE: Zetor 25 4x4
Być może od mechanizmu różnicowego odpowiednio zaadaptował przeniesienie napędu?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Zetor 25 4x4
Jest dorobiona przystawka z prawej strony, napęd jest pewnie z ostatniego tryba z wałka pośredniego widać w 16 sek. jak napisał class.
- marek_spectra
- Posty: 272
- Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05
RE: Zetor 25 4x4
Z należnym szacunkiem dla konstruktora - idea godna pochwały. Niestety przydatność - efektywność tego rozwiązania nie jest najlepsza. Oś przednia wysunięta jest na sam przód ciagnika, a więc jej nacisk na podłoże jest stosunkowo niewielki - zatem trakcja - rzeczywisty dodatkowy uciąg - podobnie skromny. Pozostaje dołożenie przedniego obciąznika - ale znowu dodatkowa masa przy skromnej mocy... idealnie by było schować (cofnąć) oś pod silnik.. ale no własnie mały prześwit...
Ale napęd 4x4 to nawet w małych traktorkach - zmienia te maszyny diametralnie...
Ale napęd 4x4 to nawet w małych traktorkach - zmienia te maszyny diametralnie...
RE: Zetor 25 4x4
Fajny patent
Biorąc pod uwagę nacisk na oś, dodatkowy uciąg rzeczywiście może być niewielki, ale z drugiej strony, przy jeździe w terenie czasami naprawdę niewielka różnica wystarczy, żeby przejechać albo i nie 


Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Zetor 25 4x4
Ha panowie nawet nie wiecie ile to znaczy w terenie,żeby kola się ciągły same a nie były pchane :p i to jeszcze w takich mniejszych ciagnikach,tak jak kolega wspomniał słabe traktory zmieniają się w bestie*eek* a Zetor pomimo wysuniętego przodu wcale nie ma takiego malego nacisku jak by sie wydawało, ma dużo większy niż np.c-328 .dzieki duzej masie wlasnej jak by nie bylo 2100 kg.robi swoje i to bez obciaznikow,ogólnie jak by napęd nie był pociągnięty konstrukcja przednia:D
RE: Zetor 25 4x4
Jak myślicie skąd byłoby najpewniej i najlepiej wyprowadzić napęd do przedniego mostu i od czego zastosować most?
RE: Zetor 25 4x4
Najlepiej kupić most nawet i od Uaza a napęd zrobić tradycyjnie, silnik hydrauliczny... Najnowsze wywrotki MAN tak maja zrobione, po silniczku hydraulicznym przy każdym przednim kole, zasilanie z hydrauliki od wywrotu, a cały system wspomaga samochód przy wydostawaniu się z opałów. Taka opcja byłaby dobra jeśli ktoś chciałby mieć napęd "awaryjny" który się przydaje, a po wywaleniu hydrauliki i wymianie mostu znów mamy oryginalny ciągnik, bez dziur w skrzyni.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Zetor 25 4x4
Tylko taki silnik ma spore zapotrzebowanie na olej, seryjna pompa nie wydoli. Musiałaby być dodatkowa pompa pędzona od WOM-u, do tego osobny zbiornik, sterowanie- też kłopot.
Moim zdaniem szkoda psuć zetora, który już jest klasykiem.
Moim zdaniem szkoda psuć zetora, który już jest klasykiem.
RE: Zetor 25 4x4
Pompa musi być tłoczkowa, zasilana oddzielnie, oddzielny zbiornik, gdzieś miejsce na rozdzielacz. Tak, to byłoby skomplikowane rozwiązanie, z tym się zgodzę, ale silniki hydrauliczne mają tą zaletę że można im regulować prędkość niezależnie od kół z tyłu i bezstopniowo, czyli dobrać taką aby koła szły mniej więcej równomiernie. Co najlepsze bez liczenia przełożeń.
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)
C330 '70, Claas Columbus '69, S320 i masa drobnicy ;)