Nowy nabytek Zetor 25
Nowy nabytek Zetor 25
Witam Wszystkich, jestem tu nowy, i to jest mój pierwszy wpis.
Wczoraj nabyłem traktor Zetor 25. Jest to mój pierwszy w życiu ciągnik. Jeszcze nie wiem jaki to model i jak daleko brakuje mu do oryginału.
Traktorek jeździ i pali z akumulatora. Na razie proszę o wskazówki i pomoc jak wklejać zdjęcia. Jak już to będę umiał, natychmiast podzielę się zdjęciami z nowego nabytku. Wskazówki czego i gdzie mogę już szukać, aby doprowadzić Zetorka do oryginału, mile będą widziane.
Pozdrawiam Szam
Wczoraj nabyłem traktor Zetor 25. Jest to mój pierwszy w życiu ciągnik. Jeszcze nie wiem jaki to model i jak daleko brakuje mu do oryginału.
Traktorek jeździ i pali z akumulatora. Na razie proszę o wskazówki i pomoc jak wklejać zdjęcia. Jak już to będę umiał, natychmiast podzielę się zdjęciami z nowego nabytku. Wskazówki czego i gdzie mogę już szukać, aby doprowadzić Zetorka do oryginału, mile będą widziane.
Pozdrawiam Szam
-
- Posty: 276
- Rejestracja: 03 maja 2012, 17:34
RE: Nowy nabytek Zetor 25
możesz gotową fotkę wrzucić na np bankfotek.pl i skopiować link bbcode po czym wkleić linki i wysłać wiadomość
jeżeli ci się nie uda zawsze możesz je wysłać np do administratora który wstawi ci do tematu fotki
jeżeli ci się nie uda zawsze możesz je wysłać np do administratora który wstawi ci do tematu fotki
RE: Nowy nabytek Zetor 25
Witam-y, a tu Masz wszystko dokładnie opisane co i jak
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ead_id=180
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ead_id=180
RE: Nowy nabytek Zetor 25
Nie wiem czy się udało, ale wklejam:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/00 ... b8ed4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce2 ... 5c212.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/06 ... 2285c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a ... 895d7.html
Linki umieszczamy w kodzie , dzięki czemu są "klikane" co zaoszczędza czasu przy oglądaniu. <br><br><br><br>
Miało być pięknie, a wyszło jak zwykle. Dzisiaj już nie zapalił z akumulatora. Udało się go zaciągnąć. Niestety na spokojnie słyszę i widzę to czego nie dostrzegłem w momencie zakupu. A więc ma ślady spawania lub klejenia bloku, ale to pikuś. Pracuje bardzo nieregularnie i wali na przemian raz białym raz czarnym dymem. Tak jakby z każdego cylindra innym. Do tego coś mu rzęzi w tylnym moście albo skrzyni biegów. Nie mogę też włączyć polowych biegów. Eeeh ..., a tak mi zależało żeby kupić bez poważnych mechanicznych usterek.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/00 ... b8ed4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce2 ... 5c212.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/06 ... 2285c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a ... 895d7.html
Linki umieszczamy w kodzie , dzięki czemu są "klikane" co zaoszczędza czasu przy oglądaniu. <br><br><br><br>
Miało być pięknie, a wyszło jak zwykle. Dzisiaj już nie zapalił z akumulatora. Udało się go zaciągnąć. Niestety na spokojnie słyszę i widzę to czego nie dostrzegłem w momencie zakupu. A więc ma ślady spawania lub klejenia bloku, ale to pikuś. Pracuje bardzo nieregularnie i wali na przemian raz białym raz czarnym dymem. Tak jakby z każdego cylindra innym. Do tego coś mu rzęzi w tylnym moście albo skrzyni biegów. Nie mogę też włączyć polowych biegów. Eeeh ..., a tak mi zależało żeby kupić bez poważnych mechanicznych usterek.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Nowy nabytek Zetor 25
To kurestwo tak ma...albo jest w dobrym stanie albo do dupy albo i nawet to nie...Teraz będę miał dwie sztuki i sam na własnej skórze przekonam się co to warte...przy zasobnym portfelu wszystko do zrobienia...i nikt mi nie powie,że za 3 tysie można zrobić kapitalny (w dosłownym słowa znaczeniu) remont Zetora 25.
RE: Nowy nabytek Zetor 25
Plan mam taki, że wymienię mu końcówki wtrysków i dam wszystko do ustawienia przez pompiarza. Jak dalej będzie chodził jak stara krowa, to ..... nie wiem co zrobię.<br><br><br><br>
Witam ponownie. Nie wiem jak się zabrać do odkręcania wtrysków i pompy do weryfikacji przez pompiarza. Przewody odkręcę i co dalej?, które śruby odkręcić żeby wyjąc wtryski i pompę do weryfikacji. Proszę o pomoc. Załączam zdjęcie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e2 ... dac7c.html
Witam ponownie. Nie wiem jak się zabrać do odkręcania wtrysków i pompy do weryfikacji przez pompiarza. Przewody odkręcę i co dalej?, które śruby odkręcić żeby wyjąc wtryski i pompę do weryfikacji. Proszę o pomoc. Załączam zdjęcie:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e2 ... dac7c.html
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Nowy nabytek Zetor 25
Tak z ciekawości- ile dałeś? Ma papiery? Sprawdziłeś ciśnienie oleju na ciepłym silniku?
RE: Nowy nabytek Zetor 25
Ta dolna wskazówka jak dodam gazu to jest no pierwszym zielonym polu lub trochę powyżej. Na jałowych obrotach trochę poniżej 1/2 tej odległości od zera. Załączam zdjęcie wskaźnika:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f75 ... e608e.html
A dałem jak zwykle myślę, ok. 5. No i kupę gratów do tego.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f75 ... e608e.html
A dałem jak zwykle myślę, ok. 5. No i kupę gratów do tego.
- jarekstryszawa
- Posty: 692
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Nowy nabytek Zetor 25
Link nie robi. Papiery ma ten nabytek? Cudów nie ma- nikt nie sprzeda za klika tysi całkiem sprawnego ciągnika, głowa do góry, przwrócisz go do życia!
RE: Nowy nabytek Zetor 25
Bez papierów. Poprawiłem link.
Proszę pomóżcie z tym odkręcaniem wtrysków i pompy dla pompiarza. "Techniczny" jestem, ale nigdy nie miałem do czynienia z silnikami i traktorami.
Proszę pomóżcie z tym odkręcaniem wtrysków i pompy dla pompiarza. "Techniczny" jestem, ale nigdy nie miałem do czynienia z silnikami i traktorami.
- marek_spectra
- Posty: 272
- Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05
RE: Nowy nabytek Zetor 25
chrapek3011 napisał/a:
To kurestwo tak ma...albo jest w dobrym stanie albo do dupy albo i nawet to nie...Teraz będę miał dwie sztuki i sam na własnej skórze przekonam się co to warte...przy zasobnym portfelu wszystko do zrobienia...i nikt mi nie powie,że za 3 tysie można zrobić kapitalny (w dosłownym słowa znaczeniu) remont Zetora 25.
Nie wiem jak z Zetorem, ale ze Skodą mimo że mają ze sobą wiele wspólnego to na silnik nawet nie wystarczy. Widziałem w czechach goły słupek po remoncie za 1,5ty euro - przy zwrocie swojego starego - usmiechałem sie z politowaniem . Dziś już sie nie smieje. Mając wszedzie "plecy" i koleżenskie układy i tak swoje musi kosztowac...
No ale spokojnie, pomału metodycznie wszystko da sie zrobić... a no własnie, zegar z cisniemniem który pokazałeś to zegar wskazujący cisnienie powietrza u układzie pneumatyki min sam Star. Raczej nie nadaje sie do wskazań cisnienia oleju. Zacznij od zmiany na własciwy.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Nowy nabytek Zetor 25
Właśnie dlatego,każdemu,kto myśli że wyremontuje coś konkretnie za śmieszne pieniądze od razu mówię...
RE: Nowy nabytek Zetor 25
Na silnik generalkę trzeba szykować ok. 4 tys. zł. Zależy od części i tego gdzie się robi szlif itd.
Co do wtrysków - odkręcasz przewód i potem odkręcasz wtrysk. Nie wykręcaj tych blaszek na 4 śrubki, bo one unieruchamiają tuleje wtrysku, która jest wkręcona w głowicę. Jak to odkręcisz to może Ci się ta tulejka wykręcić.
Nie wiem co to znaczy dużo gratów i co konkretnie dostałeś, ale to nie była okazja jak dałeś 5 tyś.
Proponuję zajrzeć do skrzyni, zweryfikować ilość i stan oleju, luzy, stan trybów.
Co do silnika - pompy nie ustawisz u pompiarza bez przyrządu. Sam na ciągniku też nie wiem czy dasz radę. Ale wtryski możesz sprawdzić i w miarę potrzeby zmienić końcówki. Kup oryginalne.
Pompę jakbyś rozmontował to co najwyżej w kartonie możesz do pompiarza zabrać i o ile nie ma przyrządu - to Cię wygoni z tym
A jest bardzo duże prawdopodobieństwo że nie będzie miał.
U mnie jest przyrząd, mogę Ci taką pompę zabrać do pompiarza i ustawić. Ale od razu mówię, że zawozić ze starymi sekcjami i zaworkami to szkoda. Lepiej od razu nowe części. Koszt calej operacji to ok. 400-500 zł.
Skąd jesteś? Jak Dolny Śląsk to mogę co nieco pomóć, zajrzec.
Wskaźnik ciśnienia kup nowy. Ten się nadaje do pogonienia kota
Jak jest ciepły i na wolnych obrotach jest ok. 1 atm to jest dobrze. Gorzej jak się zagrzeje i spada od razu do 0 na średnich nawet obrotach. Wówczas można ratować się podkręceniem ciśnienia na zaworze na pompie. Nie zawsze to jednak pomaga, gdy panewki i reszta są słabe.
Duże znaczenie ma też olej. Jego jakość i rodzaj. Filtry też warto zdjąć i przeczyścić. Z doświadczenia wiem, że tych Zetorów nie da się kupić i od razu pracować nimi. Trzeba solidny przegląd im zrobić conajmniej i parę złotych włożyć, żeby jako tako jeździły. Jakoś ludzie słabo o nie dbali, może dlatego, że filtry trzeba czyścić, wkładów się nie kupi... No i się nie chce.
Co do wtrysków - odkręcasz przewód i potem odkręcasz wtrysk. Nie wykręcaj tych blaszek na 4 śrubki, bo one unieruchamiają tuleje wtrysku, która jest wkręcona w głowicę. Jak to odkręcisz to może Ci się ta tulejka wykręcić.
Nie wiem co to znaczy dużo gratów i co konkretnie dostałeś, ale to nie była okazja jak dałeś 5 tyś.
Proponuję zajrzeć do skrzyni, zweryfikować ilość i stan oleju, luzy, stan trybów.
Co do silnika - pompy nie ustawisz u pompiarza bez przyrządu. Sam na ciągniku też nie wiem czy dasz radę. Ale wtryski możesz sprawdzić i w miarę potrzeby zmienić końcówki. Kup oryginalne.
Pompę jakbyś rozmontował to co najwyżej w kartonie możesz do pompiarza zabrać i o ile nie ma przyrządu - to Cię wygoni z tym

U mnie jest przyrząd, mogę Ci taką pompę zabrać do pompiarza i ustawić. Ale od razu mówię, że zawozić ze starymi sekcjami i zaworkami to szkoda. Lepiej od razu nowe części. Koszt calej operacji to ok. 400-500 zł.
Skąd jesteś? Jak Dolny Śląsk to mogę co nieco pomóć, zajrzec.
Wskaźnik ciśnienia kup nowy. Ten się nadaje do pogonienia kota

Duże znaczenie ma też olej. Jego jakość i rodzaj. Filtry też warto zdjąć i przeczyścić. Z doświadczenia wiem, że tych Zetorów nie da się kupić i od razu pracować nimi. Trzeba solidny przegląd im zrobić conajmniej i parę złotych włożyć, żeby jako tako jeździły. Jakoś ludzie słabo o nie dbali, może dlatego, że filtry trzeba czyścić, wkładów się nie kupi... No i się nie chce.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Nowy nabytek Zetor 25
Dzięki za wskazówki jak odkręcić te wtryski. Na szybko, to chyba wymienię tylko te końcówki wtrysków oraz zegar ciśnienia. Na razie założę od C 330.
Zobaczymy jak będzie wtedy silnik chodził. A te graty to to:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3c0 ... 5f744.html
Zobaczymy jak będzie wtedy silnik chodził. A te graty to to:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3c0 ... 5f744.html
RE: Nowy nabytek Zetor 25
Jak kupiłeś Zetorka i nie znasz jego stanu proponuję wszędzie zaglądnąć, a zwłaszcza do skrzyni biegów jak masz z nią problemy. Przy okazji sprawdzisz czy nie ma wody w oleju, a na dnie czasami też można znaleźć ciekawe rzeczy *annoy* U mnie np. było odkręcone duże koło od lewej zwolnicy, nie spadło tylko dzięki temu że nie pozwalał na to wałek wom, a śruba spokojnie leżała sobie na dnie.
Na pocieszenie dodam że też kupiłem traktor 'sprawny i na chodzie' i cieszyłem się tą sprawnością jeden sezon, dlatego że delikatnie go eksploatowałem. A jak załadowałem pełny wóz ziemi, przybutowałem na czwórce jak wyjechałem na asfalt, to zaraz wydmuchało uszczelkę pod głowicą. A później okazało się że głowica pęknięta, tuleje do wymiany, wtryski leją, pompa wodna do roboty, nie mówiąc już o 'pierdółkach' typu rozrusznik, elektryka, prowadnice zaworów... Ale nie będę się rozpisywał, w końcu to nie o moim Zetorze temat *clap*
Życzę cierpliwości i powodzenia w doprowadzaniu traktorka do stanu używalności *tup*
Paweł Odnośnie stanu Zetorków jakie można kupić wydaje mi się że znaczenie miała też mentalność ludzi. Tak jak w końcówce lat 80-tych i początku 90-tych jak ktoś jeździł C45/Bulldogiem to był postrzegany jako najgorszy dziad, tak samo Zetorki plasowały się dość nisko w hierarchii wartości ówczesnych gospodarzy. Przez to o jedne i drugie niezbyt dbano, a i z braku dostępu do części często lądowały w krzakach za stodołą albo co gorsza na złomie.
Na pocieszenie dodam że też kupiłem traktor 'sprawny i na chodzie' i cieszyłem się tą sprawnością jeden sezon, dlatego że delikatnie go eksploatowałem. A jak załadowałem pełny wóz ziemi, przybutowałem na czwórce jak wyjechałem na asfalt, to zaraz wydmuchało uszczelkę pod głowicą. A później okazało się że głowica pęknięta, tuleje do wymiany, wtryski leją, pompa wodna do roboty, nie mówiąc już o 'pierdółkach' typu rozrusznik, elektryka, prowadnice zaworów... Ale nie będę się rozpisywał, w końcu to nie o moim Zetorze temat *clap*
Życzę cierpliwości i powodzenia w doprowadzaniu traktorka do stanu używalności *tup*
Paweł Odnośnie stanu Zetorków jakie można kupić wydaje mi się że znaczenie miała też mentalność ludzi. Tak jak w końcówce lat 80-tych i początku 90-tych jak ktoś jeździł C45/Bulldogiem to był postrzegany jako najgorszy dziad, tak samo Zetorki plasowały się dość nisko w hierarchii wartości ówczesnych gospodarzy. Przez to o jedne i drugie niezbyt dbano, a i z braku dostępu do części często lądowały w krzakach za stodołą albo co gorsza na złomie.
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Nowy nabytek Zetor 25
Dzisiaj, w przelocie będąc na działce, poskrobałem numery na skrzyni biegów i obudowie sprzęgła. Oto foto:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6c ... d0ce9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b51 ... 64439.html
Wiem, że znający się na rzeczy Koledzy potrafią dużo z nich wyczytać. Proszę o pomoc w identyfikacji typu Zetorka i jego roku produkcji.
Pozdrawiam Szam
Wszystko oczywiście w kontekście tego:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce2 ... 5c212.html
i innych zdjęć załączonych do tematu.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6c ... d0ce9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b51 ... 64439.html
Wiem, że znający się na rzeczy Koledzy potrafią dużo z nich wyczytać. Proszę o pomoc w identyfikacji typu Zetorka i jego roku produkcji.
Pozdrawiam Szam
Wszystko oczywiście w kontekście tego:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce2 ... 5c212.html
i innych zdjęć załączonych do tematu.
RE: Nowy nabytek Zetor 25
Numer ciągnika to 21892.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Nowy nabytek Zetor 25
Dzięki Ursus, jedno ustalone. Czy ten numer pozwala określić przybliżony rok produkcji? Szczególnie z innymi cechami traktora, jak np. zainstalowana sprężarka lub inne części? Ursus, jak szacujesz, z którego roku może być?
P.s. Jestem właśnie po lekturze identyfikacji traktorka i ustalenia jego roku produkcji. Zidentyfikować go nie mogę, bo nie ma żadnych numerów na bloku silnika. Z numerów na skrzyni też niewiele można wywnioskować, bo mogła być wymieniana zużyta na poregeneracyjną w jakimś POM-ie. Chyba jedynym wyznacznikiem jest wyposażenie Zetorka w sprężarkę. Od którego roku wychodziły z tym wyposażeniem? No i jednak pytanie do Wszystkich, z którego mogła być ta skrzynia o numerze 21892?
P.s. Jestem właśnie po lekturze identyfikacji traktorka i ustalenia jego roku produkcji. Zidentyfikować go nie mogę, bo nie ma żadnych numerów na bloku silnika. Z numerów na skrzyni też niewiele można wywnioskować, bo mogła być wymieniana zużyta na poregeneracyjną w jakimś POM-ie. Chyba jedynym wyznacznikiem jest wyposażenie Zetorka w sprężarkę. Od którego roku wychodziły z tym wyposażeniem? No i jednak pytanie do Wszystkich, z którego mogła być ta skrzynia o numerze 21892?
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Nowy nabytek Zetor 25
1950 rok produkcji.
Silnik nowszy. Zawieszenie też nowsze.
Silnik nowszy. Zawieszenie też nowsze.
RE: Nowy nabytek Zetor 25
Dzięki Jacek:). 1950 rok z powodu braku numerów na bloku i numeru skrzyni, czy też ma inne charakterystyczne cechy?
P.s. Jacek, od którego roku były produkowane te silniki, skoro piszesz, że nowszy. Zawieszenie z przodu to przeszczep z innej marki, wiedziałem o tym jak kupowałem. Czy piszesz o nowszym tylnym zawieszeniu, czy o tym przeszczepie? Tak siedzę sobie przy kompie i myślę, że w tej sytuacji nie ma wyznacznika roku produkcji traktorka. Możemy tylko mówić o roku produkcji skrzyni biegów i tylnego mostu. No chyba, że są inne wyróżniki, o których nie wyczytałem i nie potrafię dostrzec. Możecie jakoś to rozwinąć i opisać?
No chyba, że powszechnie przyjmuje się, że rokiem produkcji jest rok powstania skrzyni biegów, ale wtedy i tak trzeba wiedzieć, w których latach jakie wychodziły numery.
Pozdrawiam Szam
Tak patrzę na te zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/659 ... d56db.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f8 ... 39ae6.html
i nic mi nie pasuje:
1/ nie potrafię rozpoznać czy świece są oryginalne:?
2/ są wkręcone w głowicę, czy oryginalne też tak są:?
3/ są podłączone równolegle, a nie szeregowo, a wg. mnie oznacza to napięcie 12 V:?
4/ deska rozdzielcza nie posiada tzw. solniczki
5/ jest to twórczość "pomysłowego Dobromira", czy też może takie wersje wychodziły w oryginale:?
Proszę o odpowiedzi. Pozdrawiam Szam.
P.s. Jacek, od którego roku były produkowane te silniki, skoro piszesz, że nowszy. Zawieszenie z przodu to przeszczep z innej marki, wiedziałem o tym jak kupowałem. Czy piszesz o nowszym tylnym zawieszeniu, czy o tym przeszczepie? Tak siedzę sobie przy kompie i myślę, że w tej sytuacji nie ma wyznacznika roku produkcji traktorka. Możemy tylko mówić o roku produkcji skrzyni biegów i tylnego mostu. No chyba, że są inne wyróżniki, o których nie wyczytałem i nie potrafię dostrzec. Możecie jakoś to rozwinąć i opisać?
No chyba, że powszechnie przyjmuje się, że rokiem produkcji jest rok powstania skrzyni biegów, ale wtedy i tak trzeba wiedzieć, w których latach jakie wychodziły numery.
Pozdrawiam Szam
Tak patrzę na te zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/659 ... d56db.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f8 ... 39ae6.html
i nic mi nie pasuje:
1/ nie potrafię rozpoznać czy świece są oryginalne:?
2/ są wkręcone w głowicę, czy oryginalne też tak są:?
3/ są podłączone równolegle, a nie szeregowo, a wg. mnie oznacza to napięcie 12 V:?
4/ deska rozdzielcza nie posiada tzw. solniczki
5/ jest to twórczość "pomysłowego Dobromira", czy też może takie wersje wychodziły w oryginale:?
Proszę o odpowiedzi. Pozdrawiam Szam.