Zamiana lewarkow.

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
sq8jqd
Posty: 9
Rejestracja: 29 paź 2014, 19:37

Zamiana lewarkow.

Post autor: sq8jqd »

Witam-mam wladimirca z 1980 roku z jednym lewarkiem zmiany biegow ,slyszalem ze mozna kupic i zamontowac z dwoma lewarkami.Podobno wystarczy tylko zamienic ,chcialem zapytac czy potrzeba cos przerabiac ,jesli tak to co trzeba przerobic i czy to jest zbyt skomplikowane czy nie?Z gory dziekuje za informacje.:D:D
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Zamiana lewarkow.

Post autor: Bolszewik »

Wymieniałem żaden problem, wymieniasz i już.

Trzeba zatkać otwór na czujnik blokady zapłoni gdy wbity jest wsteczny lub zainstalować w/w.

Pod kasetą jednowajchową jest blacha od blokady zapłonu, wspomniałem o niej linijkę wcześniej. Blachę tę można odkręcić (trzeba zdemontować pokrywę skrzyni). Uwiązać drutem, odciąć śrubę która ją trzyma, wyjąć blachę, śrubę która wpadła do skrzyni wyjąć korkiem spustowym oleju (jak się uda, bo inaczej odkręcanie pokrywy) Można też ją zostawić tylko odepchnąć na bok nie będzie ponoć przeszkadzać.

Jeśli chcesz się bawić to możesz zaspawać w pokrywie skrzyni tak by wybierak biegów nie właził do rewersu ( i tak nie ma szansy wejść ale ja prewencyjnie zaspawałem)

Ponieważ wybierak rewersu jest mały pojawi się duży luz na tym lewarku. Wodzik w skrzyni ma szeroki rozstaw. Można dospawać do wybieraka coś na kształt młotka by zmiana była szybsza, ale odradzam.

Ja skróciłem lewarek biegów i rewersu bo nie lubię obijać sobie .... *yes*


http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=6465

Temat był już opisany dokładnie poszukaj na forum ......
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
rycho711
Posty: 83
Rejestracja: 06 paź 2013, 23:38

RE: Zamiana lewarkow.

Post autor: rycho711 »

Czynności dokładnie takie jakie opisał Kolega "Bolszewik". Ja w czasie wymiany dźwigni wybrałem najprostszą opcję tj:
1. Odkręcenie starej kasety z jedną dźwignią (wcześniej ustawiłem biegi i kierunek jazdy na "luz"
2. Poluzowanie śruby od blachy blokady zapłonu, przekręcenie blachy w bok , zakręcenie śruby blachy ( blacha chowa się i zupełnie nie przeszkadza)
3. Zakręcenie nowej kasety z dwoma dźwigniami ( wcześniej do kasety w miejsce czujnika wkręciłem odpowiedniej długości śrubę)
Nie spawałem pokrywy skrzyni biegów, zaspawałem miejsce na blasze która zakręcona jest na górze kasety, choć jakiś czas jeździłem bez tego spawu i wybierak biegów nie wchodził do rewersu. W nowej kasecie musiałem trochę odgiąć dźwignię rewersu bo zahaczała o kolumnę kierownicy. Luzu w rewersie nie likwidowałem zupełnie mi to nie przeszkadza w użytkowaniu. Całość wymiany zajęła mi ok. 2 godziny. A zapomniałem dodać ,że trzeba odkręcić podłogę. Kasetę kupiłem w internecie na "rolnex.pl" cena 110 zł. Wymiana tej kasety to nie 100% ale 300% więcej przyjemności jazdy Władkiem
sq8jqd
Posty: 9
Rejestracja: 29 paź 2014, 19:37

RE: Zamiana lewarkow.

Post autor: sq8jqd »

Dzieki za info ale bylem w sklepie ,poprosilem sprzedawce o oba kompletne lewarki z jedna wajcha i z dwoma.Porownalem i z dwoma jest wieksza tak ze nie przykreci na miejsce starej jest wieksza ,trzeba by przerabiac wiercic nowe otwory na sruby je gwintowac(tylko w ktora strone w lewo w prawo czy na srodku)no i pewnie ta szczeline poszerzac bo sa innej wielkosci.A odkrecac pokrywe we wladku to porazka.POZDRAWIAM.

:DB)
Awatar użytkownika
rycho711
Posty: 83
Rejestracja: 06 paź 2013, 23:38

RE: Zamiana lewarkow.

Post autor: rycho711 »

Mam Władka z 1979 r. kupiłem kasetę w dwoma dźwigniami tam gdzie pisałem wcześniej. Pasowała na miejsce starej bez żadnych przeróbek. Otwory pasowały idealnie , nie wiem skąd u Ciebie taka różnica, zmierz swoją , tą co masz zamontowaną w ciągniku. Z tego co czytałem wcześniej na forum raczej nikt nie pisał ,że miał problemy z otworami.
sq8jqd
Posty: 9
Rejestracja: 29 paź 2014, 19:37

RE: Zamiana lewarkow.

Post autor: sq8jqd »

W sklepie z czesciami do ciagnikow sprzedawca podal mi oba kompletne z kasetkami lewarki na lade i porownalem ,uwierz mi ale ich wielkosć i rozstaw na sruby byl inny .Nie wiem jeszcze zmierze swoj i znow w sklepie zmierze moze ,sa gdzies w sprzedazy takie same a może w moim wladku z 80 roku jest inny nie wiem.W kazdym razie jak w sklepie zobaczylem roznice to mie zniechecila ta zamiana,bo bylem pewny ze wystarczy odkrecic stary i zakrecic nowy i bedzie,bo dosc mam juz tego wajchowania.:D
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Zamiana lewarkow.

Post autor: Bolszewik »

Mój jest z 1981 i pasowało bez problemu.
Coś ktoś ściemnia bo wielu wymieniało i nie było problemu ....
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
pop
Posty: 1038
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

RE: Zamiana lewarkow.

Post autor: pop »

Myślę,że mieszasz temat jednowajchowca i starszej dwuwajchowej tzw.zygzaka.Zygzak miał mniejsze kopułki(okrągłe).Jak sam widzisz na tym forum nikt nie widział innego rozwiązania.
sq8jqd
Posty: 9
Rejestracja: 29 paź 2014, 19:37

RE: Zamiana lewarkow.

Post autor: sq8jqd »

Dzięki za info. pomierzę stara wajchę i będę szukał po sklepach ,podobnych rozmiarów dwuwajchowca myślę ze gdzieś kupie i zamontuje-jeszcze raz dzięki.Witam ponownie, no i udalo sie poszedlem do agromy ,kupilem lewarek na 2 wajchy spasowal,przeciolem tylko lekko blache podlogi i dywanik i mam na 2 wajchy.Teraz mozna jezdzic w przod i tyl a nie jak wczesniej tyle lat wajchowania,najgorzej w kosiarce rotacyjnej zanim przelaczylem tyl-przod to tracila obroty a teraz super ,dzieki za porady.Zmienilem tez was od kolumny kierownicy na krotszy i o wiele lzej sie kieruje(nie skracalem kupilem 8 cm krotszy).A to wszystko dzieki forum t-25 dzieki koledzy za cenne porady.POZDRAWIAM.:D:D STAWIAM WSZYSTKIM DUZE PIWO:D:D
Awatar użytkownika
rycho711
Posty: 83
Rejestracja: 06 paź 2013, 23:38

RE: Zamiana lewarkow.

Post autor: rycho711 »

Forum i wiedza Kolegów oszczędza: czas, pieniądze i nerwy. Gratuluję udanych zabiegów na "Władku"
klepka07
Posty: 10
Rejestracja: 01 paź 2014, 20:24

RE: Zamiana lewarkow.

Post autor: klepka07 »

Wtrącę się w temat krótszego wąsa. Powiedzcie mi panowie czy ja dobrze rozumuje że wystarczy założyć krótszy wąs ten co jest przy kolumnie aby się lżej kręciło kierownicą ?
grzegorz 1969
Posty: 250
Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11

RE: Zamiana lewarkow.

Post autor: grzegorz 1969 »

Proste prawo fizyki, tak jak ze średnicą kół, ale bedziesz musiał więcej obrotów kierownicą wykonać.
Awatar użytkownika
pop
Posty: 1038
Rejestracja: 04 lis 2011, 19:23

RE: Zamiana lewarkow.

Post autor: pop »

No i większy luz jałowy kierownicy.Zachowanie starego wąsa do przeglądów wskazane:p
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Zamiana lewarkow.

Post autor: damber »

Jak ktoś pojeździ WŁADKIEM z osobnym rewersem, to już nigdy nie będzie chciał wracać do poprzedniej wersji. Aż mam trochę żal, że do ciapka takiego rozwiązania nie ma *helpless*
Facebook. old URSUS tractor
ODPOWIEDZ