Diagnoza silnika Zetor 25.

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 814
Rejestracja: 01 kwie 2007, 22:14

RE: Diagnoza silnika Zetor 25.

Post autor: Wiesiek »

Nie ma norm na taki luz. Korba musi ułożyć się do tłoka. Ten sam luz jest również na sworzniu tłokowym. Tego nie zmienisz , tak musi być i to nie jest wada. Natomiast cały wał korbowy powinien być ustabilizowany i oparty na kołnierzu panewki głównej. Tak jak pisze Ziomas, pokonuje on napór podczas wyciskania sprzęgła. Tutaj też przy bardziej wyeksploatowanych silnikach może on wystąpić. Ale rzędu dziesiątek milimetra. Nie powód do obaw i niepotrzebnej wymiany wszystkich panewek.
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 859
Rejestracja: 11 sty 2014, 9:41

RE: Diagnoza silnika Zetor 25.

Post autor: Majo »

Szam napisał/a:
ziomas1233 napisał/a:
Skoro taki luz to środkowa panewka do wymiany(wiąże się z resztą), ciśnienie sprężania 37,8 z "barów" bądź "kg\cm3"-potocznych atmosfer, tak wyszło dla silników ZS, sprawdza się je w zakresie temperatury 70-90c, manometr jak najbliżej otworu wtryskowego ustawiony wlotem powietrza od manometra do komory spalania w poziomie(zależnie od modelu).
Wzdłużny luz może być. Najważniejsze, żeby nie było luzu osiowego.
Poprzecznego
Ziomas, znaczny luz wzdłużny mam na panewkach korbowodowych, a tam nie ma środkowej panewki. Możesz doprecyzować wypowiedź?

Majo, rozumiem, że chodziło Tobie o luz poprzeczny prostopadły do osi wału?
Właśnie tak. Przepraszam za podmianę słówka :)
szpec155
Posty: 18
Rejestracja: 28 lis 2014, 18:29

RE: Diagnoza silnika Zetor 25.

Post autor: szpec155 »

Witam wszystkich jestem nowy i mam kilka pytań odnośnie zetora 25. Kupiłem 2 tygodnie temu na chodzie ZETORKA pali na zaciąg jak zapali chodzi na jeden gar drugi a po zwiększeniu obrotów chodzi na dwa. Próbowałem zapalić na rozrusznik to sie okazało ze rozrusznik nie działa,po rozebraniu rozrusznika okazało się ze komutator tarł o szczotko trzymacze. I sama próba odpalenia na rozrusznik w końcu się udała ale znów problem bo łapał na jeden gar,jaka może być przyczyna tej dolegliwości. Dodam ze świece grzeją po podłączeniu.
Z góry dziękuje za rady
Awatar użytkownika
jarekstryszawa
Posty: 692
Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
Lokalizacja: Stryszawa
Kontakt:

RE: Diagnoza silnika Zetor 25.

Post autor: jarekstryszawa »

Zaworek w pompie wtryskowej na tym cylindrze sprawdziłeś?
szpec155
Posty: 18
Rejestracja: 28 lis 2014, 18:29

RE: Diagnoza silnika Zetor 25.

Post autor: szpec155 »

Nie sprawdzałem ale jak odkręce przewód wysokiego ciśnienia to paliwo bije i to dość mocno.Jak dojdę jak wstawię zdięcia to pokaże mój nabytek
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 859
Rejestracja: 11 sty 2014, 9:41

RE: Diagnoza silnika Zetor 25.

Post autor: Majo »

Wykręć wtryski, żeby były skierowane w powietrze (przewody zostaw podłączone), kręć korbą i sprawdź czy rozpylają i czy jest w miarę równa mgiełka lub czy nie leją.

A czy na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach też chydzi na jeden tłok?
szpec155
Posty: 18
Rejestracja: 28 lis 2014, 18:29

RE: Diagnoza silnika Zetor 25.

Post autor: szpec155 »

Tak chodzi bez różnicy czy ciepły czy zimny na wolnych obrotach na drugim garze. Mam jeszcze jedno pytanie jak podniosę zawory to mam wrażenie jakby tylko podnosiły się też na jednym garze morze tu jest cały sek zabity.Też się zastanawiam nad zestawem do pompy ';sekcie,zaworki i końcówki wtrysków.Czy skrzynia na szóstym biegu ma tak wyć.
ODPOWIEDZ