Modernizacja pedału gazu w T25
Modernizacja pedału gazu w T25
Witam
to mój pierwszy post na forum.
Mam pytanie o modernizację pedału gazu w T25. Czy jest jakiś zamiennik (inny kształt, forma) tego pedału ? A może jest jakiś zwyczajowy sposób modernizacji tego pedału ?
Wg mnie jest on strasznie nie wygodny i od kilku lat stosujemy z Tatą podkładkę pod prawą stopę - w formie kawałka kantówki drewnianej (8x16x20cm). Nie wierzę że tylko mnie dotyczy ten problem i strasznie jestem ciekaw jak inni użytkownicy radzą sobie z tą niedogodnością T25.
to mój pierwszy post na forum.
Mam pytanie o modernizację pedału gazu w T25. Czy jest jakiś zamiennik (inny kształt, forma) tego pedału ? A może jest jakiś zwyczajowy sposób modernizacji tego pedału ?
Wg mnie jest on strasznie nie wygodny i od kilku lat stosujemy z Tatą podkładkę pod prawą stopę - w formie kawałka kantówki drewnianej (8x16x20cm). Nie wierzę że tylko mnie dotyczy ten problem i strasznie jestem ciekaw jak inni użytkownicy radzą sobie z tą niedogodnością T25.
RE: Modernizacja pedału gazu w T25
Nie zauważyłem, może to kwestia gabarytów kierowcy, wielkości stopy, wysokości siedzenia i jego odległości od kierownicy.
Mam 174 cm, ważę niespełna 60 kg i noszę 42. Siedzenie kupiłem z regulacją wzdłużną i pochylenia, wysokość ustawiłem podkładając profile stalowe oraz nastawem sprężystości.
Jeździ mi się bardzo wygodnie.
Co do gazu to problem jaki u mnie występuje to nie trzymanie manetki ręcznego gazu. Radzę sobie z tym prymitywnie, ale skutecznie. Wbijam szczapę drewna między blaszki w osi obrotu manetki. Dzięki temu gaz sam się nie przestawia *yes*
Poza tym na długich trasach ustawiam sobie ręczny gaz, a nie deptam stopą.
Mam 174 cm, ważę niespełna 60 kg i noszę 42. Siedzenie kupiłem z regulacją wzdłużną i pochylenia, wysokość ustawiłem podkładając profile stalowe oraz nastawem sprężystości.
Jeździ mi się bardzo wygodnie.
Co do gazu to problem jaki u mnie występuje to nie trzymanie manetki ręcznego gazu. Radzę sobie z tym prymitywnie, ale skutecznie. Wbijam szczapę drewna między blaszki w osi obrotu manetki. Dzięki temu gaz sam się nie przestawia *yes*
Poza tym na długich trasach ustawiam sobie ręczny gaz, a nie deptam stopą.
RE: Modernizacja pedału gazu w T25
Ja miałem taki problem że pedał gazu zawieszał się i gaz "falował" spowodowane to było luźnymi blachami podłogi i powiązanymi na druty cięgłami. Dokładne poskręcanie podłogi dodanie podkładek i zawleczek rozwiązało problem, obecnie nie mam problemu z pedałem gazu . Jestem trochę wyższy i cięższy niż kolega Bolszewik , ale jak on mam też założone regulowane siedzenie. Manetka ręcznego gazu też u mnie nie trzymała. Poradziłem sobie w ten sposób, że ją rozkręciłem nasmarowałem żeby płynnie działała i dałem mocniejszą sprężynę od strony błotnika. Poprzedni właściciel ciągnika do manetki stosował kawałek tektury wkładany między błotnik a manetkę. Strasznie mnie to wkurzało.
RE: Modernizacja pedału gazu w T25
Zastanawiające jest to co piszecie. Byłem pewny że musi istnieć jakiś patent na modernizację lub zamianę.
Ja mam 182 i stopę 42 a Tata podobnie. Może więc problem leży gdzie indziej - bo ja mam od początku nie oryginalne siedzenie(teraz jest adaptowane od malucha) w moim T25. Być może to jest przyczyną nie wygody. Muszę wsiąść do egzemplarza z oryginalnym siedzeniem.
Dzięki za trop.
Ja mam 182 i stopę 42 a Tata podobnie. Może więc problem leży gdzie indziej - bo ja mam od początku nie oryginalne siedzenie(teraz jest adaptowane od malucha) w moim T25. Być może to jest przyczyną nie wygody. Muszę wsiąść do egzemplarza z oryginalnym siedzeniem.
Dzięki za trop.
RE: Modernizacja pedału gazu w T25
Czy te profile prostokątne u podstawy siedzenia sa w zestawie z siedzeniem ? Ew do dokupienia - czy to jest własna inwencja ?
RE: Modernizacja pedału gazu w T25
Nie są w zestawie, można kupić lub zastosować coś podobnego. Ja akurat to miałem na złomie.
RE: Modernizacja pedału gazu w T25
Wyrzucasz tę gumową rolkę,a w jej miejsce montujesz pedał wykonany z kawałka blachy i tulejki.Dobrze gdy pedał w dolnej częsci jest podniesiony od podłogi na ok. 2cm.wówczas stopa leży na nim pod mniejszym kątem i się nie męczy.Wykonany pedał zamocowany jest jedynie przy pomocy tulejki,a jego dolna część swobodnie leży na podłodze.Komfort:)gwarantowany.Oryginalne rozwiązanie sprawia,że stopę musimy wyginać pod dużym kątem i jest mało ważne na jakim siedzeniu siedzimy,bo tu głównie chodzi o kąt pięta-palce.
RE: Modernizacja pedału gazu w T25
Tak myślałem że ktoś już wpadł na pomysł modernizacji. Tak jak piszesz - nie wygode powoduję kąt pod jakim trzeba trzymać stopę w stosunku do podłogi. Wrzuć jeśli możesz zdjęcie przerobionego pedału gazu.
Mam jeszcze jedno pytanie - czy u siebie masz oryginalny fotel kierowcy ?
Mam jeszcze jedno pytanie - czy u siebie masz oryginalny fotel kierowcy ?
RE: Modernizacja pedału gazu w T25
https://plus.google.com/117818341040680 ... 3gvd4iMMpF
Musisz sobie skopiować ten adres i wkleić,bo za cholerę na tym forum nie mogę normalnie wkleić linku.
Musisz sobie skopiować ten adres i wkleić,bo za cholerę na tym forum nie mogę normalnie wkleić linku.
RE: Modernizacja pedału gazu w T25
Sprytne i proste rozwiązanie. Muszę tylko przekonać Tatę. Na początku wyrzucał mi podstawkę z kantówki a teraz sam się bez niej nie rusza. Ale ponieważ mówił mi że w ferworze jazdy kantówka potrafi wylecieć mu z pod stopy - to może spodoba mu się Twoje rozwiązanie. Wygląda dobrze.
Dzięki za pomoc.
Dzięki za pomoc.
RE: Modernizacja pedału gazu w T25
Fotel mam od Robura,a z oryginalnego może sobie zrobię huśtawkę na stare lata,bo do pojazdu,to on się nie nadaje.Fotel zamontuj wyżej niż oryginał,co sprawi,że nie będziesz miał kierownicy pod brodą,a do wciskania sprzęgła nie musisz robić szpagatu.