Ursus c-308 WOM
Ursus c-308 WOM
Witam wszystkich jak wydłubać wałek womu z skrzyni biegów? Czy trzeba ją całą rozbebeszać? Brakuje mi takiej tulejki łączącej go z wałkiem pośrednim ale chyba prowadnica po której chodzą wodziki jest również ucięta. Gdyby ktoś miał zdjęcia jak i co wygląda w tej skrzyni to mógłbym określić braki.
RE: Ursus c-308 WOM
Żeby wydłubać WOM musisz wyjąć mechanizm różnicowy. Żeby go wydłubać potrzebujesz zdjąć górną pokrywę oraz 2 zaślepki które znajdują się nad piastami kół. Na wałku są dwa zabezpieczające go pierścienie segera. Ten bliżej tyłu skrzyni odbezpiecz i przesuń na początek wałka (do środka skrzyni). Wałek oryginalnie wyjmowało się ściągaczem wkręcanym w gwintowany otwór w wałku. Ja poradziłem sobie wkręcając długą szpilę z uprzednio nałożoną nakrętka i odpowiednio mniejszym kluczem oczkowym. Całkiem łatwo udało się wybić za pomocą młotka wałek z łożyska. Ale można się pokusić o bardziej elegancki rozwiązanie 
Uszczelniacz ma rozmiar 32x52x10 a łożysko 25x52x15 (6205RSC z wydłubanym uszczelnieniem od strony mechanizmu skrzyni)





Uszczelniacz ma rozmiar 32x52x10 a łożysko 25x52x15 (6205RSC z wydłubanym uszczelnieniem od strony mechanizmu skrzyni)




Modyfikowany C-308, TZ4K14