C-328 (1967)

Wszystko o naszych Ursusach
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 66
Rejestracja: 09 gru 2013, 14:37

C-328 (1967)

Post autor: kupiec »

Witam, posiadam wyżej wymieniony pojazd i mam kilka pytań odnośnie wyposażenia fabrycznego :
1.powinien posiadać dwuwskaznik czy trojwskaznik (jest 3 wskaźnik )?
2.filtr powietrza z kominkiem jak w pierwszych wersjach (jest jak w pierwszych c 330)?
3.obrotomierz powinien posiadać podświetlenie?
4.mocowanie tablicy rejestracyjnej podłużne?
5. tylne lampy z kierunkami czy bez ?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: C-328 (1967)

Post autor: chrapek3011 »

A więc tak.

Trójwskaźnik produkcji WZFO-Warszawa z dwoma kontrolkami,z braku laku współczesny KFM z trzema kontrolkami.

Filtr powietrza tzw. mały jak w C-325/328 i pierwszych C-330.

Obrotomierz bez podświetlenia.Wskazówka powinna mieć fluorescencyjne końcówki i takie same punkty powinny znajdować się na tarczy.

Mocowanie tablicy podłużne.

Tylne lampy bez kierunkowskazów.Lamp też dwa rodzaje.Małe i duże.Kierunkowskazy były dopiero w C-330 i to też dopiero od czerwca 1974 roku.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 66
Rejestracja: 09 gru 2013, 14:37

RE: C-328 (1967)

Post autor: kupiec »

Dzieki Sławek,bo kto inny mogłby bardziej szczegołowo odpowiedzieć .Jak bede miał jeszcze jakies watpliwosci i pytania to,dopisze do tematu.:D
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: C-328 (1967)

Post autor: chrapek3011 »

Chętnie odpowiem i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 66
Rejestracja: 09 gru 2013, 14:37

RE: C-328 (1967)

Post autor: kupiec »

Kolejne pytanie,od czego może pasować odblysnik do oryginalnego szperacza? Wszystko można odnowić w domowych warunkach- z chromem mam problem.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: C-328 (1967)

Post autor: chrapek3011 »

Raczej od niczego.Bo...przednie mają dwa otwory pod żarówki,motocyklowe typu SHL125/WFM i WSK z małą lampą to to samo.Wkład czyli odbłyśnik na jedną żarówkę,ramka to wszystko takie samo jak w 325/328/i 330 do 80-81 roku,a także w C-4011 i C-355.Takie szperacze były też w Wistuli.Taki wkład można podebrać z tzw.halogenów,czytaj lamp przeciwmgielnych montowanych w Starach,Ogórkach,sanitarkach...W Starach typu 28/29 a nawet w 244 robiły za lampę cofania.

Sprawa chromowania...to co znajduje się na odbłyśniku to nie chrom ani nikiel...te lustra w starej literaturze fachowej są nazywane lustrami aluminiowanymi.Jest to napylona cieniutka warstewka odpowiednich składników i bajerancko wypolerowana.

Chromowany odbłyśnik czy też niklowany świeci po prostu ciemno.Znam z praktyki,bo gdy zaczynałem przygodę z motocyklami to myślałem,że zwykłe chromowanie czy niklowanie załatwi sprawę.
Awatar użytkownika
Pawelc-328-
Posty: 398
Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32

RE: C-328 (1967)

Post autor: Pawelc-328- »

ObrazekObrazekJak sobie pomyśle, że musiał by się bawić w regeneracje odbłyśników, ramek itp.... to teraz wiem, że naprawdę warto było szukać takich skarbów i są warte swej ceny! :)
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: C-328 (1967)

Post autor: chrapek3011 »

Tak,tak...na etykiecie jest napisane...lustro aluminiowane...swoją drogą piękny okaz się trafił Pawłowi.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 66
Rejestracja: 09 gru 2013, 14:37

RE: C-328 (1967)

Post autor: kupiec »

Potrzebuję numery,oznaczenia łożysk do przedniej piasty koła.Czy te łożyska są do kupienia? Zauważyłem również że ktoś dospawał płaty blachy do tylnych lotników i połączył z podestami.Jak to ma wyglądać oryginalnie.Z góry dziękuję za odpowiedz.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: C-328 (1967)

Post autor: chrapek3011 »

Numery łożysk,proszę:


piasty 30205 i 30207.

Łożysko oporowe zwrotnicy 51207.
Awatar użytkownika
Pawelc-328-
Posty: 398
Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32

RE: C-328 (1967)

Post autor: Pawelc-328- »

Jeśli ktoś dospawał płaty blachy do błotników to możliwe, że są to błotniki z c-325. Zrób fotkę...
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12804
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: C-328 (1967)

Post autor: Ursus »

Wrzucam fotki wedle życzenia

Obrazek
Obrazek


Co do odbłyśników. Mam namiar na gościa:
Hubert Cugier, Turew. Regeneracja Odbłyśników.
http://oferia.pl/wykonawca/firma-uslugo ... rew/299753

Robił mi odbłyśniki. Jestem zadowolony. Nie mam w tej chwili czasu, ale jak znajdę moment to wrzucę porównanie przed i po.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: C-328 (1967)

Post autor: damber »

No i faktycznie błotniki z 25'ki.
Facebook. old URSUS tractor
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: C-328 (1967)

Post autor: bossmann »

Tak ten hubert warty polecenia.... tez mi robil i robi
..
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: C-328 (1967)

Post autor: damber »

A dokładnie z drugiej wersji.
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 66
Rejestracja: 09 gru 2013, 14:37

RE: C-328 (1967)

Post autor: kupiec »

damber napisał/a:
No i faktycznie błotniki z 25'ki.
No to teraz za bardzo nie wiem co robić,szukać oryginalnych błotników do 328.Ewentualnie te przerabiać bardziej fachowo.:o
Czym się różnią błotniki 328 od 325 ?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: C-328 (1967)

Post autor: chrapek3011 »

Od 328 łączą się z podestami tylko w bardziej profesjonalny sposób.Prawy od 325 ma oczka do pasków kanistra,a 328 już tego nie ma...325 pierwszej i drugiej serii nie ma dziur pod kierunkowskazy.325 trzeciej serii to już wszystko tak samo jak w 328.
Awatar użytkownika
Pawelc-328-
Posty: 398
Rejestracja: 12 sie 2013, 11:32

RE: C-328 (1967)

Post autor: Pawelc-328- »

Może nie kombinować i zostawić tak jak jest, może nawet podesty dać z c-325 i zrezygnować z tych "płatów"...
Ale jak chcesz robić oryginalnego c-328... przeróbka to i tak przeróbka a nie oryginał.
Ja w moim c-328 mam błotniki z c-330, które też się troszeczkę różnią...


Ciekawe co jeszcze masz z c-325, daj fotkę całego ciągnika to zobaczymy. :D
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 66
Rejestracja: 09 gru 2013, 14:37

RE: C-328 (1967)

Post autor: kupiec »

Wolałbym przerobić te błotniki,zmiana podestów nie wchodzi w rachubę przecież mam pod spodem zbiornik od sprężarki.W tej chwili traktorek kompletnie rozebrany....malowanie:DZ zapytaniem,jestem w trakcie malowania,jaki kolor powinna mieć osłona chłodnicy, zbiornik paliwa?
Szukam także szablonów do wykonania napisu na masce.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12804
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: C-328 (1967)

Post autor: Ursus »

Zrób więcej fotek tych błotników. Mam takie do C328, ale w stanie ideał.

Skąd jesteś ?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
ODPOWIEDZ