Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy
Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy
Właśnie remontuje silnik i zastanawiam się gdzie kupić wałek zasilający pompę wtryskową. Pompa montowana jest do sprężarki. Z numerów w katalogów wynika że powinien pasować od C-360 ale chciałbym się upewnić.
Kolejne pytanie czy idzie kupić drążek popychacza na odprężnik ? Ostatecznie zrobić samemu tulejki na drążku.
Kolejne pytanie czy idzie kupić drążek popychacza na odprężnik ? Ostatecznie zrobić samemu tulejki na drążku.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę
Witam.
Czyli pompa tzw.wsuwana tak jak przy C-360.Wałek do kupienia,taki sam jak w C-360.
Jako nowe niestety nie do zdobycia u nas.W Czechach nie szukałem.
Kopić drążki popychaczy od C-360 i na odpowiedniej wysokości zalutować mosiądzem (tak jak w oryginale) odpowiednio wykonane talerzyki.
Czyli pompa tzw.wsuwana tak jak przy C-360.Wałek do kupienia,taki sam jak w C-360.
Jako nowe niestety nie do zdobycia u nas.W Czechach nie szukałem.
Kopić drążki popychaczy od C-360 i na odpowiedniej wysokości zalutować mosiądzem (tak jak w oryginale) odpowiednio wykonane talerzyki.
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę
Dziękuję.
Mam jeszcze inne pytania, jest jakaś szansa że gdzieś dostanę koło ataku do zetor 3011?
Błotnik (tył) od C-360 będzie pasował do zetora ?
Mam jeszcze inne pytania, jest jakaś szansa że gdzieś dostanę koło ataku do zetor 3011?
Błotnik (tył) od C-360 będzie pasował do zetora ?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę
Koła ataku nikt nie sprzeda oddzielnie,chyba że ma talerz wyłupany i mu to zawadza.
Musiałbyś pogadać z tymi co na części rozbierają,ale też raczej nikt osobno nie sprzedaje tylko w komplecie z talerzem i całym dyfrem.
Błotniki pasują od C-360 ale nie jest to to samo co oryginał.
Musiałbyś pogadać z tymi co na części rozbierają,ale też raczej nikt osobno nie sprzedaje tylko w komplecie z talerzem i całym dyfrem.
Błotniki pasują od C-360 ale nie jest to to samo co oryginał.
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę
Czy odbojniki przedniej osi są jeszcze w sprzedarzy ? Może jest coś co pozwoli je zastąpić.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę
No odbojników przedniej osi też nie ma w sprzedaży,ale można zaadoptować odpowiednią gumę np.od burty przyczepy.Dobrze mieć choćby kawałek oryginału to wtedy można coś dopasować.
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę
Mam dwa kolejne pytania, w którą stronę powinien być zwrócony otwór w zaworze smarującym rozrząd (śrubka z małym otworkiem wkrecona obok koła pośredneigo a koło wałka rozrządu )? U mnie otwór był skierowany prosto w dół.
Drugie pytanie na czopach głównych, dwóch środkowych coś jest nie tak, pod jednym była podłożona blaszka miedziana a pod drugim jest kawałek metalu jakby pozostałość po obrubce albo się tak wprasował że stanowi jedność, wysoki na dwie dziesiąte i szeroki na milimetr. Panewki były najbardziej wyrobione od strony rozrządu od strony sprzęgła luz niewyczuwalny.
Dodam że piasta pompy wody biła minimalnie jest
to możliwe tak załatwiła panewki ?
Drugie pytanie na czopach głównych, dwóch środkowych coś jest nie tak, pod jednym była podłożona blaszka miedziana a pod drugim jest kawałek metalu jakby pozostałość po obrubce albo się tak wprasował że stanowi jedność, wysoki na dwie dziesiąte i szeroki na milimetr. Panewki były najbardziej wyrobione od strony rozrządu od strony sprzęgła luz niewyczuwalny.
Dodam że piasta pompy wody biła minimalnie jest
to możliwe tak załatwiła panewki ?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę
A co ma pompa wody do panewek???Nic...
Otwór w zaworze smarującym powinien być zwrócony na koła rozrządu.
Co do tych blaszek,podkładek z puchy po konserwach pod panewki to blok albo do osiowania albo do...huty...niestety.
Otwór w zaworze smarującym powinien być zwrócony na koła rozrządu.
Co do tych blaszek,podkładek z puchy po konserwach pod panewki to blok albo do osiowania albo do...huty...niestety.
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę
Dopytam jak ustawię w stronę koła pośredniego to będzie dobrze ?
Sprostuje drugie pytanie.
Blaszka była założona na śrubę między jedną część a drugą tak żeby powstała większa średnica.
Sprostuje drugie pytanie.
Blaszka była założona na śrubę między jedną część a drugą tak żeby powstała większa średnica.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę
Śruba z otworkiem będzie dobrze...
Blok podtrzymuję...blaszki,blachy,cuda...osiowanie albo huta...takie są realia...Mam w tej chwili dwa bloki 3001 z pierwszych wypustów do osiowania.
Blok podtrzymuję...blaszki,blachy,cuda...osiowanie albo huta...takie są realia...Mam w tej chwili dwa bloki 3001 z pierwszych wypustów do osiowania.
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę
Czy sworzeń osi okrągłej ten sprzedawany do 360 będzie pasował bez przeróbek (przód) Zastanawiam się ponieważ ten na zdjęciach chyba nie ma otworu na hak.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy
Sworzeń trzeba skrócić ,wytoczyć w środku pod obsadę haka i wywiercić otwór do kołka haka.
Tańszym rozwiązaniem jest napawać stary sworzeń i przetoczyć na wymiar .
Tańszym rozwiązaniem jest napawać stary sworzeń i przetoczyć na wymiar .
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy
W C-360 występuje coś takiego jak osłona wału korbowego ?
Dlaczego w 3011 jest i czy tylko zapobiega rozrzucaniu oleju przez wał. Ma ona inne zadania ? Miska olejowa z tymi osłonami po bokach ma też jakieś specjalne zadanie ?
Dlaczego w 3011 jest i czy tylko zapobiega rozrzucaniu oleju przez wał. Ma ona inne zadania ? Miska olejowa z tymi osłonami po bokach ma też jakieś specjalne zadanie ?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy
W Zetorze 4011,Ursusie C-4011/355/360 nie ma tej osłony.Niczemu to nie przeszkadza a jak jest w oryginale,to nawet jeśli jej nie widać to powinna tam być.W misce olejowej to zapewne chodzi o te dwie poprzeczki...są to są...specjalnej funkcji nie mają.
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy
Zestawy naprawcze "Prima" "Mahle" są porównywalne jakościowo z ursusem ?
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy
Co to za bloki że wymagają osiowania? W silnikach Mercedesa czy Volkswagena nawet po ogromnych przebiegach nie ma takiej potrzeby. W 4011 też nie miałem idealnego wymiaru na osi głównych i trzeba było korygować, co mnie wkurzyło w tym silniku. To się wichruje przez wibrację i temperatury? Czy co!
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy
tu silnik jednocześnie zastępuje ramę .w blokach alu do małych ciągniczków/walców to już plaga .
zetor 25 ma osiowane panewki (tu sprawa sama się rozwiązuje niejako przy remoncie)i jest krótki , mniejsze moce .
coś mi pachnie że im więcej cyl->duższy blok->większe naprężenia ->....
zetor 25 ma osiowane panewki (tu sprawa sama się rozwiązuje niejako przy remoncie)i jest krótki , mniejsze moce .
coś mi pachnie że im więcej cyl->duższy blok->większe naprężenia ->....
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy
W bloku Majorka,albo czterdziestki czy też 355/360 osiowanie przeprowadza się bardzo sporadycznie z powodu zwykłego zużycia,a najczęściej jak pęknie wał czy obróci panewkę.Następną sprawą są stopy wału z różnych bloków.
Np.taki SW 400 powinien być osiowany za każdym razem przy wymianie panewek i wału.
Np.taki SW 400 powinien być osiowany za każdym razem przy wymianie panewek i wału.
-
- Posty: 445
- Rejestracja: 16 gru 2013, 16:46
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy
Jeśli chodzi o osiowanie to przy kapitalnym remoncie to niewielki koszt w stosunku do konsekwencji. Po szlifie wału i osiowaniu mam pewność że z mojej strony jest zrobione jak należy. Niestety blok pracujący nieraz kilkadziesiąt lat idealny nie będzie i dlatego te pare stówek na cały remont to niewiele. A czym dłuższy blok tym jest gorzej.*sarcasm*
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011 - Wałek zasilający pompę i inne problemy
Ogólnie to tak się powinno robić.Kolega jeszcze pytał o jakość zestawów naprawczych...hmm...duży wybór...tłok gorzycki,tuleja Mahle i pierścienie Prima...a najlepsze ze starych zapasów.