pompa hydrauliczna
pompa hydrauliczna
jak jest z odwracaniem obrotów w pompie hydraulicznej np. PZ18 ?
RE: pompa hydrauliczna
Spadnie wydajność, może się szybciej zużywać o ile w ogóle da ciśnienie, które coś ruszy
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: pompa hydrauliczna
"należy zdjąć tylną pokrywę pompy i obrucić ją o 180 stopni i przykręcić z powrotem" - to znalezione z neta .
RE: pompa hydrauliczna
Zgadza się.Mariuszczs napisał/a:
"należy zdjąć tylną pokrywę pompy i obrucić ją o 180 stopni i przykręcić z powrotem" - to znalezione z neta .
RE: pompa hydrauliczna
tzn co środek pompy trzeba wyjąć i obrodzić ?
RE: pompa hydrauliczna
Środka nie ruszasz,obracasz tylko sam dekielek o 180 stopni i skręcasz.
RE: pompa hydrauliczna
oooo i wystarczy żeby przejść z lewych na prawe ?
RE: pompa hydrauliczna
A po co obracać dekielek . To łożyska podtrzymujące wałki. Nic się nie zmieni.Jak zapewne zauważyliście że każda pompa hydrauliczna ma otwory do których podłącza się przewody.Są różnej średnicy .Żart polega na tym że przewód doprowadzający olej ma dużo większą średnicę niż ten którym podawane jest ciśnienie z pompy. Gdyby to otwory były w tylnym deklu obrócenie go miało by sens, a tak to jak napisał Majo spadnie wydajność i ciśnienie,ale pompa będzie działać.Jak masz jeden siłownik to będzie działać , ale jak byś miał kilka to będzie problem z wydajnością.Zmienisz kierunek obrotów inaczej mocując pompę względem silnika.
RE: pompa hydrauliczna
Marek
W przypadku pompy PZ 18(bo taki przykład został podany przez msadela)
Nie zmieniając ustawienia pompy względem urządzenia napędzającego to jest możliwość zmiany kierunku obrotów(choć nie powinno tak się nazywać) właśnie poprzez obrócenie tylnego dekla w pompie.Właśnie w tym dekielku jest nawiercona dziura średnicy 4mm i obrócenie tego dekielka zmienia kierunek przepływu oleju w pompie.Natomiast średnica otworów w tym właśnie modelu pompy są tej samej średnicy i oczywiście po obrocie dekielka należny zwrócić uwagę na tabliczki "wlot" "wylot"
Sprawa ma się trochę inaczej jeżeli była by to pompa PZS 18 w tym modelu pompy wloty mają rożne średnice i w tym przypadku do zmiany obrotów należy przełożyć zębatki względem siebie.Tak jak na tym filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=Ir3cXWLY9n0
Jeszcze jedno pytanko do majo jakim cudem spadnie wydajność i nastąpi szybsze zużycie pompy?
W przypadku pompy PZ 18(bo taki przykład został podany przez msadela)
Nie zmieniając ustawienia pompy względem urządzenia napędzającego to jest możliwość zmiany kierunku obrotów(choć nie powinno tak się nazywać) właśnie poprzez obrócenie tylnego dekla w pompie.Właśnie w tym dekielku jest nawiercona dziura średnicy 4mm i obrócenie tego dekielka zmienia kierunek przepływu oleju w pompie.Natomiast średnica otworów w tym właśnie modelu pompy są tej samej średnicy i oczywiście po obrocie dekielka należny zwrócić uwagę na tabliczki "wlot" "wylot"
Sprawa ma się trochę inaczej jeżeli była by to pompa PZS 18 w tym modelu pompy wloty mają rożne średnice i w tym przypadku do zmiany obrotów należy przełożyć zębatki względem siebie.Tak jak na tym filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=Ir3cXWLY9n0
Jeszcze jedno pytanko do majo jakim cudem spadnie wydajność i nastąpi szybsze zużycie pompy?
RE: pompa hydrauliczna
No może nie zużycie pompy...
Ale wg mnie wydajność spadnie, bo skoro pompa jest przystosowana np. do obrotów lewych to w prawo nie osiągnie pełnej sprawności. Ale skoro PZ18 jest do tego przeznaczona to oczywiście można obracać.

RE: pompa hydrauliczna
Nie spadnie jej wydajność.Gwarantuje Ci to.
RE: pompa hydrauliczna
Dla odświeżenia pamięci.:phttp://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa_z%C4%99bata
Jak widać z ilustracji żaden otworek w deklu nie bierze udziału w wytwarzaniu ciśnienia przez pompę. Moim zdaniem sprawa wygląda następująco. Rzeczony otworek to nic innego jak kanał doprowadzający olej do smarowania łożysk pompy.I tu pojawia się problem bo ciśnienie do smarowania jest brane z kanału tłoczącego. Jeżeli odwrócimy obroty to kanał tłoczący staje się ssącym i nie ma w nim ciśnienia..Chyba że pompa jest na to przygotowana i otworki odchodzą z obu kanałów.Powinny być widoczne w obudowie pompy po odkręceniu dekla.Jeżeli jest tylko jeden otworek to zmiana obrotów jest niemożliwa bo zatrą się łożyska. Co prawda można by dowiercić dodatkowy kanałek ,ale co wtedy ze smarowaniem łożysk z przodu pompy gdzie nie ma dostępu.
Pompa widoczna na filmie ma oba dekle odkręcane i na pewno jest dostosowana do zmiany obrotów.Ma otwory ssący i tłoczący tej samej średnicy ale tej większej , czyli pewnie w kanał który będzie tłoczącym jest wkręcany dławik zmniejszający tę średnicę.Coś musi być na rzeczy , bo średnica kanałów jest zawsze różna ssący większa tłoczący mniejsza tak na oko o połowę przynajmniej w pompach które przeszły przez moje ręce.
Jak widać z ilustracji żaden otworek w deklu nie bierze udziału w wytwarzaniu ciśnienia przez pompę. Moim zdaniem sprawa wygląda następująco. Rzeczony otworek to nic innego jak kanał doprowadzający olej do smarowania łożysk pompy.I tu pojawia się problem bo ciśnienie do smarowania jest brane z kanału tłoczącego. Jeżeli odwrócimy obroty to kanał tłoczący staje się ssącym i nie ma w nim ciśnienia..Chyba że pompa jest na to przygotowana i otworki odchodzą z obu kanałów.Powinny być widoczne w obudowie pompy po odkręceniu dekla.Jeżeli jest tylko jeden otworek to zmiana obrotów jest niemożliwa bo zatrą się łożyska. Co prawda można by dowiercić dodatkowy kanałek ,ale co wtedy ze smarowaniem łożysk z przodu pompy gdzie nie ma dostępu.
Pompa widoczna na filmie ma oba dekle odkręcane i na pewno jest dostosowana do zmiany obrotów.Ma otwory ssący i tłoczący tej samej średnicy ale tej większej , czyli pewnie w kanał który będzie tłoczącym jest wkręcany dławik zmniejszający tę średnicę.Coś musi być na rzeczy , bo średnica kanałów jest zawsze różna ssący większa tłoczący mniejsza tak na oko o połowę przynajmniej w pompach które przeszły przez moje ręce.
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: pompa hydrauliczna
Nie wiem jak to wygląda ale skoro dekielek się obraca to otwór jeśli jest zasilający to trafia na drugą stronę która stanie się kanałem tłoczącym po zmianie obrotów .