Remont Zetora 25 z 1946 roku

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 787
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Remont Zetora 25 z 1946 roku

Post autor: Mars »

Nie potrafię wyjaśnić dlaczego w mojej skrzyni jest tak niski numer, oraz skąd jest tabela i w którym roku i gdzie powstała, co jest rzeczą bardzo ważną. Jest kilka dość ważnych informacji, które mówią, o bardzo wysokim prawdopodobieństwie, że pierwszy Zetor 25 nie powstał w Brnie. Przyczyną takiego stanu rzeczy mogło być nie pełne przygotowanie fabryki do produkcji. Temat ten jest cały czas przeze mnie zgłębiany i jest rozwojowy.
Co do mojego Zetora 25 niestety, dla niektórych, fakty są niezaprzeczalne. Moja skrzynia biegów jest z numerem 238 i nic tego nie zmieni. Zetor ten jest z 1946 roku. Moja prośba jest taka, aby nie wpisywać postów, które nic nie wnoszą do tematu remontu, ewentualnie nie dają odpowiedzi na zadane wyżej pytania.



Wczoraj odnalazłem zdjęcie, które pokazuje Zetora 25 z 1946 roku i chyba jest on z blokadą, co przyznam mnie zdziwiło. Nie wiedziałem, że te pierwsze traktory miały blokady. Chyba, że jest to wajcha od czegoś innego ...

Obrazek

W swoich badaniach korzystam w zdecydowanej większości z literatury czechosłowackiej z tamtego okresu.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Remont Zetora 25 z 1946 roku

Post autor: chrapek3011 »

Niby badasz a nie widzisz na fotce,że Zetor ten ma kosiarkę boczną,i wajcha ta jest do podnoszenia całego aparatu.
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 787
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Remont Zetora 25 z 1946 roku

Post autor: Mars »

Napisałem, że chyba może być od czegoś innego. Zwróciłem uwagę na element i jednocześnie zapytałem od czego może on być. Ale dzięki Sławek, że jesteś czujny. Dzięki temu można więcej się dowiedzieć i zobaczyć. Swoją drogą, ciekawy jestem, czy ten pierwszy Zetor miał blokadę ?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12751
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Remont Zetora 25 z 1946 roku

Post autor: Ursus »

Zetor ze zdjęcia jest z 1947 roku i wajcha służy oczywiście do podnoszenia przyrządu tnącego.

Numer na skrzyni tak niski może być nabity - np. po to by oznaczyć nową skrzynię (korpus) zgodnie ze zleceniem remontowym.

Nie ma moim zdaniem nic w tym Zetorze, co świadczy, że jest z 1946 roku. No i prawda jest taka, że nie ma na to dowodów niezaprzeczalnych.

Co najwyżej niektóre elementy mogą pochodzić z 1947 roku. Ten Zetor Twój niebieski, którego kupiłeś pierwszego, ma więcej oryginalnych detali z 47 roku, niż ten chociażby z 48 roku.

Nie zgadzam się z Twoimi teoriami nie dlatego, że zazdroszczę. Po prostu do Ciebie nie dociera, że ten Zetor nie jest z 46 roku. Gdybyś robił tego niebieskiego na 47 rok - kibicowałbym bardzo. Tutaj po prostu rozwiewam wątpliwości. Nie mam dowodów na każdą zmianę w produkcji, ale są pewne wyznaczniki powtarzane w wielu publikacjach (do Zetora posiadam kilkanaście oryginalnych książek różnych wydań, a także publikacje współczesne) i nie ma opcji żeby były błędne.

Tyle w temacie. Wolałbym śledzić temat i patrzeć co się dzieje z remontem, jak powstaje kolejny uratowany Zetor, niż rozpisywać się co do poprawności rocznika - ale nie chcę, żeby zaglądające tu osoby były wprowadzane w błąd.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: Remont Zetora 25 z 1946 roku

Post autor: Przemo »

MAREK MAREK, Gdzie kurcze chłopie blokator z 1,5metra dzwignią:?*rolleyes* troche kreatywnosci wnieś w temat, jeżeli juz tak wymagasz żeby pisać nie pisać na temat na pytania i twoje sugestie. przecież po to jest to forum żeby pisać i wyjaśniać:p Słuchaj bardzo fajnie że działasz i ratujesz zabytki gratuluję zaangażowania bo wiem co to znaczy i pamiętaj nikt ci tu wrogiem nie jest ale irytujące jest jak próbójesz robić coś na siłe a nijak to nie wyglada, ciekawe jak sobie poradziśz z pompą wtryskową z 46 roku, ale uważam że dla ciebie to pikuś i zrobisz tak jak ma być *clap*z uwagą śledzę temat i życzę sukcesu*tup*
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Remont Zetora 25 z 1946 roku

Post autor: drandrzej »

Marek , martwi mnie to ze piszesz o badaniach a potem o blokadzie w pierwszych zetorkach , bo to jednak wygląda jakby te badania była za mało przebadane ?
mam nadzieję że to tekst na podpuchę raczej niż rzeczywista watpliwość ?

siedzenie zdobyleś fajne , jak jestes w stanie skopiowac miske to chętnie bym się pisał - może przyjdzie czas że moje zetorki mnie zachęcą do dalszej pracy - a wtedy miska potrzebna
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 787
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Remont Zetora 25 z 1946 roku

Post autor: Mars »

Ursus pisze : "Nie ma moim zdaniem nic w tym Zetorze, co świadczy, że jest z 1946 roku. No i prawda jest taka, że nie ma na to dowodów niezaprzeczalnych. "
Zatem, skoro nie ma dowodów niezaprzeczalnych, wniosek dla mnie jest tylko jeden - to Zetor 25 z 1946 roku, a wg mnie szczegóły, które pozostały w moim traktorze są wystarczającym dowodem na to, iż ten model jest ! z 1946 roku. Po co bić tyle czasu pianę, skoro to i tak nic nie zmieni. Nikt tutaj z zaglądających nie był, nie jest i nie będzie wprowadzany w błąd przeze mnie ! Może przez innych tak, ale na to nie mam wpływu. Skoro nie masz dowodów na to, że się mylę, to po co zawracasz głowę ??? Prosiłem wyraźnie, żeby nie pisać skoro nie ma się nic do powiedzenia, w sprawie remontu, oraz co nic nie wnosi do tematu. Czy tak trudno to zrozumieć ??? Z resztą mówiłem wyraźnie - zalazłeś mi za skórę swoim podejściem do sprawy i nie tylko w tym temacie, ale w każdym. Prośby moje o pomoc i radę do Ciebie odbijały się jak o mur. Moje prośby o wyjaśnienia jakiegokolwiek tematu z Twojej strony to już w ogóle abstrakcja. Żadnych informacji i wiadomości, z wyjątkiem odpowiedzi w stylu " to nie jest to" i na tym koniec. Prośba o tabelę ponad rok temu spełzła na niczym - tak, wiem, nie mogłeś znaleźć *sarcasm* a teraz jakimś cudem jest ! No heloł ! Brawo ! Próbowałem się z Tobą dogadać i wyraziłem mnóstwo dobrej woli i nic. Temat kabiny do Zetora 25 to po prostu mnie powalił, kiedy stwierdziłeś, że nie jest ona od Zetora, tylko została przerobiona z Ursusa C 45 *sarcasm* Nie zmuszaj mnie proszę do ostrzejszych wypowiedzi na Twój temat i Twojego podejścia, bo z trudnością opanowuję emocje. Załóż sobie nowy temat w stylu "krytyka Marsa" i będziesz szczęśliwy, a ja Ci nie będę przeszkadzał.
Grigs
Posty: 850
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

RE: Remont Zetora 25 z 1946 roku

Post autor: Grigs »

OOo, będzie "boruta"*no*
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 787
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Remont Zetora 25 z 1946 roku

Post autor: Mars »

Przemo napisał/a:
MAREK MAREK, Gdzie kurcze chłopie blokator z 1,5metra dzwignią:?*rolleyes* troche kreatywnosci wnieś w temat, jeżeli juz tak wymagasz żeby pisać nie pisać na temat na pytania i twoje sugestie. przecież po to jest to forum żeby pisać i wyjaśniać:p Słuchaj bardzo fajnie że działasz i ratujesz zabytki gratuluję zaangażowania bo wiem co to znaczy i pamiętaj nikt ci tu wrogiem nie jest ale irytujące jest jak próbójesz robić coś na siłe a nijak to nie wyglada, ciekawe jak sobie poradziśz z pompą wtryskową z 46 roku, ale uważam że dla ciebie to pikuś i zrobisz tak jak ma być *clap*z uwagą śledzę temat i życzę sukcesu*tup*
Nie wiem o czego jest ta dźwignia i wyraźnie to zaznaczyłem i dzięki za info w sprawie. Niczego nie robię na siłę. Fakty same mówią za siebie. Za dużo jest w tym ciągniku cech świadczących o jego pierwszej wersji i tyle w temacie. Oczywiście rozumiem powody i intencje osób zaprzeczających dowodom, ale to już nie moja sprawa. Do pompy się na razie nie odniosę ;) Natomiast co do wskrzeszenia Zetora 25 model 1946 to uważam, że możemy o tym porozmawiać, kiedy Zetor będzie gotowy. Wtedy można będzie rzeczowo o tym porozmawiać.
drandrzej napisał/a:
Marek , martwi mnie to ze piszesz o badaniach a potem o blokadzie w pierwszych zetorkach , bo to jednak wygląda jakby te badania była za mało przebadane ?
mam nadzieję że to tekst na podpuchę raczej niż rzeczywista watpliwość ?

siedzenie zdobyleś fajne , jak jestes w stanie skopiowac miske to chętnie bym się pisał - może przyjdzie czas że moje zetorki mnie zachęcą do dalszej pracy - a wtedy miska potrzebna


Andrzej, jak powiedziałem badania trwają. Nie przeczę przecież, że są jeszcze elementy Zetora, których nie sprawdzałem i właściwie nie poświęcałem im uwagi, stąd moje pytania i sugestie o ewentualne możliwości. Wszystkiego szukam i dowiaduję się osobiście, a osób, które cokolwiek wiedzą na ten temat i chcą podzielić się swoją wiedzą, jest jak na lekarstwo. W każdym razie obiecuję, że będzie to Zetor wzorcowy.
Siedzenie rzeczywiście się udało :) miska oryginalna, ale wymaga nieco naprawy. mam jeszcze kilka takich kąsków do tego Zetorka ;)
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12751
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Remont Zetora 25 z 1946 roku

Post autor: Ursus »

Jak dla mnie możesz pisać że ten Zetor jest z 1914 roku. Będzie w tym tyle prawdy co pisanie, że jest z 1946.

Prawda jest taka, że dowodów nie masz Ty - to miałem na myśli.

Co do opisanej przez Ciebie sytuacji. Skoro już wyciągasz te tematy - jak nazwiesz swoje wymijające działania, mówienie nieprawdy co do miejsca pochodzenia Zetora? Jeśli sądziłeś, że Ci podkupię tego czy tamtego - to się myliłeś, ale widocznie sądzisz po sobie. Druga sprawa - dzwoniłeś i mówiłeś, że masz Zetora z 46 roku - jak Ci podałem co taki Zetor powinien mieć i stwierdziliśmy że wiele z tych cech Twój Zetor nie ma - od tamtej pory się jakby obraziłeś, że próbuję rozwiać Twoje marzenie. Co do tabelki - swoje traktory remontuję sam, więc nie mam tyle czasu co Ty na wertowanie książek na zawołanie. Nie wymagaj więc ode mnie traktowania Cię poważnie ;)

Cieszę się natomiast, że znalazłeś kogoś kto go wyremontuje, bo każdy kolejny wyremontowany Zetor na drogach/polach/zlotach mnie cieszy.
To mój ostatni post w tym temacie.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 787
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Remont Zetora 25 z 1946 roku

Post autor: Mars »

No nareszcie :) Dzięki. Każdy ma prawo do wyrażania swojego zdania, a ja moje jasno określiłem.

Teraz możemy spokojnie dalej prowadzić rzeczową dyskusję, a ja mogę się zająć odbudową Zetora 25 z 1946 roku.

Czekam cały czas na pierścienie do silnika. Niestety dostawca zawodzi i nie wiem kiedy je otrzymam. Jeśli tylko przyjdą, silnik będzie gotowy do złożenia, a w ciągu dwóch trzech dni będzie można go posłuchać :) Będzie relacja wideo :)
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: Remont Zetora 25 z 1946 roku

Post autor: chrapek3011 »

Skoro,że sam zaczynam przygodę z Zetorami 25 to chcę zapytać czy części typu panewki główne i korbowe,tuleje,tłoki,pierścienie,sworznie,tulejki korbowodów zdobyłeś oryginalne z tamtych lat???
Awatar użytkownika
Mars
Posty: 787
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Remont Zetora 25 z 1946 roku

Post autor: Mars »

Tak, oryginalne z tamtych lat. Ciężko o dobry towar, ale nie jest nie możliwy do dostania. O ile tłoki, pierścienie, sworznie i tulejki można sobie pozwolić na te nowe - dzisiejsze produkcje, o tyle panewki, to już inna sprawa. Dzisiejsze produkty są robione "na sztukę" z niby stali i pokrywane warstwą miedzi, natomiast stare oryginały to wyrób w całości z brązu. I takie bym poradził. Jest też firma, która dorabia brązowe panewki, ale to jest koszt ok. 1200 zł
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 859
Rejestracja: 11 sty 2014, 9:41

RE: Remont Zetora 25 z 1946 roku

Post autor: Majo »

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 787
Rejestracja: 26 lip 2013, 16:25

RE: Remont Zetora 25 z 1946 roku

Post autor: Mars »

Całkiem fajna, ale to nie o taką kierownicę chodzi. Pracuję nad tą drewnianą kierownicą. Zobaczymy czy się uda. W tamtym czasie kierownica drewniana była czymś normalnym, dopiero nie co później drewno zaczęto zastępować innymi materiałami - aluminium, ebonit, żelazo ...



No, nareszcie dzisiaj przyszły pierścienie. Dwa tygodnie czekania, bo jakaś Pani zapomniała wysłać ich do hurtowni. Jutro jadę do warsztatu i mam nadzieję, że najpóźniej w poniedziałek Zetor się odezwie :)
Ryszardt25
Posty: 6
Rejestracja: 31 sie 2013, 17:52

RE: Remont Zetora 25 z 1946 roku

Post autor: Ryszardt25 »

Witam,
mam do sprzedania części do ciągnika Zetor T25, K25
1. Wał korbowy – 250 zł
2. Obudowa sprzęgła – 100 zł
3.Półoś prawa z obudową - 150 zł
tel 723977161 e-mail: bbkontakt@op.pl
ODPOWIEDZ