Ursus C-45
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
Ursus C-45
Kto ma fotki Ursusa C-45 przystosowanego do prac leśnych?
RE: Ursus C-45
Ja nie mam, ale jak ktoś ma to proszę dać znać 
P.S. Na drugi raz zwracaj uwagę w jakim dziale zakładasz temat

P.S. Na drugi raz zwracaj uwagę w jakim dziale zakładasz temat

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Ursus C-45
Jeśli ktoś poluje na instrukcję (oryginał) do C 45
to właśnie jest na Allegro.
http://moto.allegro.pl/item164952436_in ... c_45_.html
to właśnie jest na Allegro.
http://moto.allegro.pl/item164952436_in ... c_45_.html
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Ursus C-45
Tak to jest prototyp. Do dziś z tego co mi wiadomo nie zachował się żaden egzemplarz. Poczytaj artykuł o C-45 - tam co nieco piszę o nim.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Ursus C-45
Cytat z instrukcji obsługi C-45 (Wyd.III 1954r.)
"W najbliższym czasie przewiduje się uruchomienie produkcji wymiennych kompletów półgąsienicowych, zakładanych w razie potrzeby na półosie zamiast tylnych kół traktora. Zastosowanie kompletów półgąsienicowych zwiększa siłę uciągu traktora o 25% kosztem zmniejszenia zaledwie o 10% prędkości ruchu agregatu roboczego, co daje możność wykonywania specialnie ciężkich prac polowych i terenowych. Komplety półgąsienicowe będą dostarczane na specjalne żądanie jako wyposażenie dodatkowe."
Wynika z tego, iż nie jest to jakiś inny typ ciągnika a jedynie
normalny C-45 wyposażony "chwilowo" w półgąsienice.
"W najbliższym czasie przewiduje się uruchomienie produkcji wymiennych kompletów półgąsienicowych, zakładanych w razie potrzeby na półosie zamiast tylnych kół traktora. Zastosowanie kompletów półgąsienicowych zwiększa siłę uciągu traktora o 25% kosztem zmniejszenia zaledwie o 10% prędkości ruchu agregatu roboczego, co daje możność wykonywania specialnie ciężkich prac polowych i terenowych. Komplety półgąsienicowe będą dostarczane na specjalne żądanie jako wyposażenie dodatkowe."
Wynika z tego, iż nie jest to jakiś inny typ ciągnika a jedynie
normalny C-45 wyposażony "chwilowo" w półgąsienice.
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Ursus C-45
Arbi,a ty masz zeskanowaną instrukcje obsługi Ursusa C-45???
RE: Ursus C-45
Tylko, że to chyba o innych rzeczach Arbi mówimy. Ten ciągnik o który pytał jaro miał zastosowany jakby drugą oś tylną razem z tymi kołami prowadzącymi gąsienice. Całość zwiększała znacznie jego masę i przez to nie wprowadzono jego do produkcji. Nigdy nie słyszałem o takich "kompletach półgąsienicowych". Może to miało być coś takiego jak stosowane w Zetorach ?? Że na zwykłe koła zakładało się takie gąsienice - wymagało to jednak również zamontowania takiej prowadzącej osi przed kołami tylnymi.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Ursus C-45
Wiem jak to wygląda w Zetorze.
Z drugiej jednak strony, nie sądzę aby w Ursusie zajmowano
się aż dwoma typami napędów gąsienicowych.
W instrukcji, której fragment zacytowałem, jest napisane, że planuje się dopiero wprowadzenie takiej produkcji.
W instrukcji z roku następnego (wyd.IV z 1955r.), już nic na ten temat nie piszą, choć są
odnotowane inne zmiany jak choćby przeniesienie reflektorów
na tylny błotnik. To by świadczyło o tym, że zaniechano wdrażanie
tego pomysłu z gąsienicami.
Z drugiej jednak strony, nie sądzę aby w Ursusie zajmowano
się aż dwoma typami napędów gąsienicowych.
W instrukcji, której fragment zacytowałem, jest napisane, że planuje się dopiero wprowadzenie takiej produkcji.
W instrukcji z roku następnego (wyd.IV z 1955r.), już nic na ten temat nie piszą, choć są
odnotowane inne zmiany jak choćby przeniesienie reflektorów
na tylny błotnik. To by świadczyło o tym, że zaniechano wdrażanie
tego pomysłu z gąsienicami.
RE: Ursus C-45
Oto fragment artykułu o C-45 z naszej stronki:
Być może mowa rzeczywiście o podobnej konstrukcji jednak jak widzisz w 1953 takie coś sprawdzano i nie weszło do produkcji więc chyba 2 lata później nie planowali by tego ?? Takie jest moje zdanie.W 1953 roku w Instytucie Mechanizacji i Elektryfikacji Rolnictwa, skonstruowano wersję ciągnika wyposażoną w tylny most gąsiennicowy. Opracowano ją z myślą o zastosowaniu w leśnictwie, gdzie szczególnie w okresie zimowym, wersje kołowe nie dawały sobie rady przy zrywce i transporcie drewna. Jednak podstawową wadą tej kostrukcji był jej ciężar. Sam tylny most ważył około 1700 kg, co przyczyniło się do wzrostu ciężaru całkowitego ciągnika do ok. 4,5 tony. Powstały prototyp przechodził badania terenowe pod okiem fachowców i wykazały one wzrost siły uciągu o 120% i zmniejszenie zużycia paliwa o 22%, w stosunku do wersji na kołach ogumionych. Niektóre źródła podają, że pewna ilość tego typu ciągników zostałą wyprodukowana.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Ursus C-45
Kto ma instrukcje obsługi do Ursusa c-45
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Ursus C-45
Arbi duża kasę dałeś za tą książkę.
Jesli chodzi o ten ciągnik z gąsienicami to takie były produkowane orginalnie oczywiscie zerżnięte z Lanza. Było ich jednak bardzo mało i niewiem czy jakis sie został. Ciekawe rozwiazanie bo nie potrzeba zmieniać konstrukcji.
Jesli chodzi o ten ciągnik z gąsienicami to takie były produkowane orginalnie oczywiscie zerżnięte z Lanza. Było ich jednak bardzo mało i niewiem czy jakis sie został. Ciekawe rozwiazanie bo nie potrzeba zmieniać konstrukcji.
RE: Ursus C-45
No to, że z Lanza były odgapione to wiadomo - ale skąd wiesz Jacek że były takie w oryginale produkowane ??
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Ursus C-45
To było wyposażenie dodatkowe. Na ciężkie tereny możnabyło dokupić. Tak mi to kiedys przedstawiał kolega, który zjadł zęby na tych maszynach. Myśle, że nie blefował bo rozmawialiśmy o tym jak byliśmy w Holandii na wystawie. Tam stały własnie lanze takie same jak Ursus na fotce.
RE: Ursus C-45
Możliwe. Ale ja jakoś trzymam się swojej wersji. To jest właśnie najciekawsze żeby tak drążyć historię żeby wreszcie trafić na jakieś ślady 

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Ursus C-45
Ja myśle że gąsiennice były fabrycznie montowane ale pewnie nikt tego niekupował
- Deleted_User
- Posty: 2796
- Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00
RE: Ursus C-45
Zapytałem o te gąsienice na niemieckim forum.
Myślę, ze oni dużo więcej wiedzą na temat C-45 niż my sami.
Na razie są zgodni co do doczepianych półgąsienic przy Lanzu
więc jest oczywiste, że przy Ursusie też mogło być.
Konkretów brak, ale może jeszcze jakiś głos wpłynie.
Jeden gościu podał link do handlarza w Belgii który ma Lanza
na gąsienicach ale niestety nie ma go na tej stronie.
Są za to inne ciągniczki a między innymi trzy Ursusy.
Jeden zrobiony jest na wzór Eilbulldoga.
Nie wiem nawet czy u nas była taka wersja produkowana?
Zobaczcie sami.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/940 ... 6ef8b.html
Myślę, ze oni dużo więcej wiedzą na temat C-45 niż my sami.
Na razie są zgodni co do doczepianych półgąsienic przy Lanzu
więc jest oczywiste, że przy Ursusie też mogło być.
Konkretów brak, ale może jeszcze jakiś głos wpłynie.
Jeden gościu podał link do handlarza w Belgii który ma Lanza
na gąsienicach ale niestety nie ma go na tej stronie.
Są za to inne ciągniczki a między innymi trzy Ursusy.
Jeden zrobiony jest na wzór Eilbulldoga.
Nie wiem nawet czy u nas była taka wersja produkowana?
Zobaczcie sami.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/940 ... 6ef8b.html
RE: Ursus C-45
U nas była produkowana wersja do transportu, ale nigdy nie wyglądała tak jak ta na zdjęciu. Ten biedny Ursus to ofiara, którą ktoś przerobił na podobieństwo Lanza Eilbulldog.
A słuchajcie - czy Wam chodziło o coś takiego ?? Chodzi mi o te półgąsienice.

A słuchajcie - czy Wam chodziło o coś takiego ?? Chodzi mi o te półgąsienice.

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Ursus C-45
A może ten ciągnik powyżej to jakaś specjalna wersja lanza tylko dla wojska??? A zwykły użytkownik mógł dokupić w opcji gąsiennice i sobie założyć
RE: Ursus C-45
Raczej tak - taki ciągnik byłby o wiele bardziej sprawny w trudnym terenie. A wiadomo, że czasami ciągnik na ogumionych kołach nie radzi sobie w polu. Tylko ciekawy jestem czy przedmówcą o takie półgąsienice do Ursusa C-45 chodziło ??
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...