Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
Zakupiłem nowy wał do mojego dzika, wyczyściłem kartery, i prawdopodobnie jutro składam silnik.
I mam pytania odnośnie składania, pomiędzy połówkami karterów powinno być jakieś uszczelnienie, jak go rozłożyłem to nie było.
Wiem że pod głowicą nie ma uszczelek, ale czy pod cylinder starczy silikon?
Podczas składania jak mają być ustawione pierścienie na wale, wcięcie na połowie karteru, czy zamek ustawić na górze, a drugi na dole?
Wiem że muszą być ustawione przeciwnie do siebie.
Czy do uszczelnienia silnika starczy silikon czarny do 380st.C?
I mam pytania odnośnie składania, pomiędzy połówkami karterów powinno być jakieś uszczelnienie, jak go rozłożyłem to nie było.
Wiem że pod głowicą nie ma uszczelek, ale czy pod cylinder starczy silikon?
Podczas składania jak mają być ustawione pierścienie na wale, wcięcie na połowie karteru, czy zamek ustawić na górze, a drugi na dole?
Wiem że muszą być ustawione przeciwnie do siebie.
Czy do uszczelnienia silnika starczy silikon czarny do 380st.C?
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
- chrapek3011
- Posty: 4008
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
Kto z motorowerami lub motocyklami miał do czynienia da radę.
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
Silniczek złożony, czeka na regulacje, oraz pierwsze odpalenie.
Kupiłem drugi silnik do dzika za 150zł, sprawny kompletny z przekładnią.
I mam takie pytanko, jak zdjąć tą przekładnie?
Kupiłem drugi silnik do dzika za 150zł, sprawny kompletny z przekładnią.
I mam takie pytanko, jak zdjąć tą przekładnie?
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
W kierunku od silnika *flower*
Jeśli kupiłeś z tą przekładnią na sprzęgle odśrodkowym zwalniającą nieco obroty to po prostu odkręcasz 4 śruby i sama odpada. Potem odkręcasz sprzęgło od wału .
Jeśli kupiłeś z tą przekładnią na sprzęgle odśrodkowym zwalniającą nieco obroty to po prostu odkręcasz 4 śruby i sama odpada. Potem odkręcasz sprzęgło od wału .
RE: Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
W temacie Dzika, nie jestem kumaty, ale wiem jak silnik wygląda.
W sąsiedniej wsi jest skup złomu, a tam silnik, Wypisz-wymaluj Dzik, tylko jakóś dziwnie młody, lata 80-te (86-ty).
Robiło to przy motopompie. Jak by co, mogę podjechać , zapytać.
W sąsiedniej wsi jest skup złomu, a tam silnik, Wypisz-wymaluj Dzik, tylko jakóś dziwnie młody, lata 80-te (86-ty).
Robiło to przy motopompie. Jak by co, mogę podjechać , zapytać.
RE: Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
Mógłbyś obadać w jakim stanie jest silnik i za ile mogą go sprzedać?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
Próbowałem ustawiać zapłon, ale na kole zamachowym nie ma znacznika.
Ile musi spaść tłok żeby styk się rozwarł?
Ile musi spaść tłok żeby styk się rozwarł?
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
Nie ma nabitej ( czy naciętej ) kreski ?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
Znalazłem tą kreskę, ustawiłem zajęło mi to ok 2 min. silnik od szczała odpalił bez zaciągania paliwa itp. wspomagaczy.
Tłumik założyłem cały, ładnie pyrka, tylko ciężko go utrzymać bo dzik nie skończony a mnie ręce świerzbiły, i po prostu musiałem. *yes*
Tylko gnębi mnie jedna sprawa, pierścień trzymający sworzeń tłokowy jest uszkodzony, jest go ponad 1/2, reszta razem z tymi blaszkami dzięki którym można go wyjąć odpadła, i czy tak mogę to zostawić, czy muszę go wymienić?
I jeszcze jedno, na obrotach większych od jałowych coś zaczyna rzęzić, czy to normalne?
Na wolnych jak sobie pyrka oraz większych nic nie słychać, co to może być?
Tłumik założyłem cały, ładnie pyrka, tylko ciężko go utrzymać bo dzik nie skończony a mnie ręce świerzbiły, i po prostu musiałem. *yes*
Tylko gnębi mnie jedna sprawa, pierścień trzymający sworzeń tłokowy jest uszkodzony, jest go ponad 1/2, reszta razem z tymi blaszkami dzięki którym można go wyjąć odpadła, i czy tak mogę to zostawić, czy muszę go wymienić?
I jeszcze jedno, na obrotach większych od jałowych coś zaczyna rzęzić, czy to normalne?
Na wolnych jak sobie pyrka oraz większych nic nie słychać, co to może być?
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
wymień ten pierścień na nowy
W silniku nic nie powinno rzęzić, ale może tłumik ma jakieś elementy luźne ?
W silniku nic nie powinno rzęzić, ale może tłumik ma jakieś elementy luźne ?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
Pierścień wymienię, w tłumiku coś latało, ale raczej nie to.
Wydaje mi się że jak odpalałem bez tłumika było to samo.
Może podkładki dźwigni rozruchowej, jak zmienię pierścień i odpalę to zobaczę, bo teraz się boję że rozwalę silnik. :@
Wydaje mi się że jak odpalałem bez tłumika było to samo.
Może podkładki dźwigni rozruchowej, jak zmienię pierścień i odpalę to zobaczę, bo teraz się boję że rozwalę silnik. :@
RE: Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
W piątek, lub sobotę mogę podjechać, a stan, no cóż, do środka nie wejdziesz... małolat próbował "kopniakiem" zakręcić, miał problem, czyli jakby kompresja była. Co mogę zrobić(jeśli nie będzie padać) to: zakręcić "kopką", wykręcić świecę, i znów "kopnąć", przy okazji sprawdzić czy jest iskra. Cyknąć foto, i zapytać jaka cena wyjściowa... A potem ew. targować.Darcio napisał/a:
Mógłbyś obadać w jakim stanie jest silnik i za ile mogą go sprzedać?
Pojechałem dziś, silnik wg. mnie może coś wart, ale najlepiej było by go skompletować, i odpalić. Cena wywoławcza 200 zeta...*no*
Foto zrobiłem, ale mam problem ze zrzutem z fona...
Jeśli bardzo chcesz to postaram się wkleić fotki...
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
Mógłby mi ktoś podać wymiary segera sworznia tłokowego?
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
Segery są znormalizowane i podaje się chyba średnice otworu. ( tyle co fi sworznia )
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
Mam jeszcze jedno pytanie, jak ma być założony sworzeń tłokowy?
Tym otworem do koła zamachowego, czy sprzęgła?
Według przekroi otwór ma być po stronie koła zamachowego.
http://muerte28.republika.pl/char_techniczna.html
Bo rozebrałem silnik w celu wymiany segera, przy okazji wymieniłem tłok i cylinder z innego silnika, zamek się starł, i pierścień zaczął by się kręcić po tłoku.
Tym otworem do koła zamachowego, czy sprzęgła?
Według przekroi otwór ma być po stronie koła zamachowego.
http://muerte28.republika.pl/char_techniczna.html
Bo rozebrałem silnik w celu wymiany segera, przy okazji wymieniłem tłok i cylinder z innego silnika, zamek się starł, i pierścień zaczął by się kręcić po tłoku.
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
No jak rysunek tak stanowi to chyba jest to punkt odniesienia. Natomiast można przemyśleć po przyjrzeniu się cylindrowi czy odwrotne założenie ( lub takie jak na rysunku ) nie wprowadza jakiegoś zaburzenia w związku z pokrywaniem się w którymś momencie z oknem .
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
Silnik złożony, mam pytanie którymi śrubami ustawia się gaźnik jikov?
Ponieważ nie ma średnich obrotów, czytałem że śrubę którąś trzeba wykręcić.
Ponieważ nie ma średnich obrotów, czytałem że śrubę którąś trzeba wykręcić.
-
- Posty: 386
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
Śrubami ustawiasz jedynie wolne obroty jak w instrukcji. Precyzyjna regulacja to wymiana dysz. Dysza główna paliwowa, dysza paliwowa wolnych i dysza powietrza wolnych .
Różnie ludzie walczyli ze średnimi obrotami - remont silnika razem z uszczeleniem wału bo tam się obrabiają kartery, wymiana gaźnika na np pegaz i np powiększenie przelotu dyszy wolnych obrotów barbarzyńskim sposobem .
Jeszcze mi się wydaje że za wczesny zapłon trochę wprowadza zaburzenie średnich ale minimalnie najwyżej.
Różnie ludzie walczyli ze średnimi obrotami - remont silnika razem z uszczeleniem wału bo tam się obrabiają kartery, wymiana gaźnika na np pegaz i np powiększenie przelotu dyszy wolnych obrotów barbarzyńskim sposobem .
Jeszcze mi się wydaje że za wczesny zapłon trochę wprowadza zaburzenie średnich ale minimalnie najwyżej.
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Składanie silnika dzik 2, 21 (S160)
No jak na razie obroty średnie są, raz są raz nie, mam drugi gaźnik jikov prawie nowy, to może zamienię.
Dziś po przepaleniu ok. pół litra mieszanki, dzik zgasł, jak gdyby nigdy nic, i się już nie odezwał.
Wykręciłem świecę okopcona, wyczyściłem i od pół szarpnięcia odpalił.
Obroty średnie są, dzik jest mocny, zapłon ustawiany z punktem na kole, a przerwa przerywacza na "oko".
Iskra mocna niebieska po oczyszczeniu świecy, po zakopceniu bardzo słaba biała.
Świeca BOSCH "140".
Dziś po przepaleniu ok. pół litra mieszanki, dzik zgasł, jak gdyby nigdy nic, i się już nie odezwał.
Wykręciłem świecę okopcona, wyczyściłem i od pół szarpnięcia odpalił.
Obroty średnie są, dzik jest mocny, zapłon ustawiany z punktem na kole, a przerwa przerywacza na "oko".
Iskra mocna niebieska po oczyszczeniu świecy, po zakopceniu bardzo słaba biała.
Świeca BOSCH "140".