dokręcanie głowicy zetor 3011

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
Awatar użytkownika
AndrzejD21
Posty: 427
Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: AndrzejD21 »

No uszczelka chyba lipna, i cieknie. B)
tygrysek93
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: tygrysek93 »

może z płaszczyzną bloku albo tulejami jest coś nie tak?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: chrapek3011 »

Oczywiście też,niedociągnięte głowice,głowica odkształcona od nieumiejętnego dociągania i ostatnie i najlepsze pęknięty blok pomiędzy tulejami u góry.
tygrysek93
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: tygrysek93 »

głowice były dociągane na krzyż kluczem dynanometrycznym z siła jaką mi podałeś a jak zlokalizować takie pęknięcie bloku? a może być tak że tuleja za bardzo wystaje z bloku? i czy zestawy naprawcze tj. tuleje itd. pasują do c-360?




panowie i jeszcze jedno pytanie ile może kosztować generalka takiego silnika?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: chrapek3011 »

Wyciągałeś tuleje z tego silnika?Jak nie wyciągałeś to nie ma opcji żeby za wysoko wystawały...bo ten silnik chodził...

Pisałem o tym nie raz,że zestawy naprawcze,panewki,korbowody,rozrząd,głowice,wtryskiwacze to wszystko można bez zastanawiania stosować w silnikach Majorka.


Zależy czy tryb oszczędnościowy czy full opcja np.z nowym czeskim wałem.
tygrysek93
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: tygrysek93 »

wał wolałbym szlifować jak się da.. a tuleji nie wyciągałem. jeżeli powierzchnia bloku jest nie równa można ją planować?



a gdzie można ewentualnie dostać takie oryginalne czeskie części?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: chrapek3011 »

Można planować.

Szlif wału to 300-500zł.Osiowanie bloku kolejne 300zł.Planowanie płaszczyzny podgłowicowej też myślę około 100-200zł w zależności od zakładu.Głowica po regeneracji 100-200zł sztuka zależy co było robione.


Resztę da radę zrobić samemu z nowych części.
tygrysek93
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: tygrysek93 »

głowice już mam nowe także tyle mniej. na razie dziękuje za otrzymane rady



głowice nie powinny być dokręcone siłą 15kgm?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: chrapek3011 »

W Ursusach C-4011,C-355,C-360 dokręca się głowicę 14-15 kgm.

W Zetorach 2011/3011/4011 10-12kgm.Ogólnie to zastanawiam się czym to jest podyktowane skoro konstrukcyjnie bliźniacze silniki.
tygrysek93
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: tygrysek93 »

no właśnie raz podają tak raz tak a i tak głowice te same



majorek nadal bierze wodę do oleju mimo nowych głowic i uszczelek. co proponujecie sprawdzić teraz i jak?



podejrzewam że jest coś nie tak na styku głowic z blokiem bo za każdym ich zdjęciem tam właśnie było mokro od wody pomieszanej z olejem
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: chrapek3011 »

Wżery na powierzchni podgłowicowej bloku lub dalej będę obstawał za pęknięciem bloku pomiędzy tulejami.Przyjrzyj się temu dobrze.
tygrysek93
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: tygrysek93 »

wolałbym lżejszą awarie np. pęknięta tuleje czy oring...... czyli według pana to najczęstsza awaria w tych silnikach? w takim razie jak ją sprawdzić i czy da się naprawić bo coś słyszałem o klejeniu...
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: jacek0106 »

Tylko czy ta siła dokręcenia wyżej podana zastosowana na zimnym silniku pozostaje niezmieniona po rozgrzaniu? Z mojego doświadczenia wychodzi znaczna różnica i trzeba dociągać o 45 stopni. Producenci uszczelek obecnie stosowanych tak zalecają. Jak blok zniszczony to niestety żadna siła nie pomoże.
tygrysek93
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: tygrysek93 »

wiem na pewno że woda idzie również na tłoki bo jak go rano odpalę to dymi na biało
Mariuszczs
Posty: 385
Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: Mariuszczs »

Ja odpalam Jumza na jakiś czas a stoi on rok bez wody i też po odpaleniu kopci na biało . Także nic pewnego z tą wodą .
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: jacek0106 »

Stare przegrzane szpilki też się naciągają i katalogowa siła dociągnięcia spada po rozgrzaniu. Jak idą bulki w chłodnicy, to trzeba sprawdzić czy na gorąco to się nie nasila.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: chrapek3011 »

tygrysek93 napisał/a:
wolałbym lżejszą awarie np. pęknięta tuleje czy oring...... czyli według pana to najczęstsza awaria w tych silnikach? w takim razie jak ją sprawdzić i czy da się naprawić bo coś słyszałem o klejeniu...
Nie jest to najczęstsza awaria...według mnie najgorsza opcja...tuleja ani oring nie będzie puszczać wody pod głowice tylko od razu do oleju...powierzchnia bloku,uszczelki i głowice---to tu bym cały czas szukał problemu.

A z tym momentem to jest tak,że i gwinty słabe,i szpilki słabe i uszczelki różnej jakości.
tygrysek93
Posty: 89
Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: tygrysek93 »

głowice i uszczelki są nowe także je wykluczam....poz tym dawniej nie wszędzie był klucz dynanometryczny i było dobrze chodź ja specjalnie taki kupiłem.... także z tego co widzę pozostaje powierzchnia bloku do splanowania czyż tak????
jacek0106
Posty: 685
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:38

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: jacek0106 »

Trzeba wymierzyć liniałem i szczelinomierzem, może obejdzie się bez planowania, tylko powierzchnie lekko przeszlifować papierkiem. To wierny silniczek bo każda głowica ma osobne szpilki i lepiej to trzyma niż nowoczesne budżetowe konstrukcje.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: dokręcanie głowicy zetor 3011

Post autor: chrapek3011 »

Trzeba się przyjrzeć kanałom wodnym i kanałom komory popychaczy.
ODPOWIEDZ