Sam s301d-Problem z silnikiem.
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Przy kręceniu wałem korbowym aby paliwo wylatywało z pompy to listwa musi być wysunięta ok 8 mm poniżej 8 mm nie podaje paliwa czy tak ma być ?
Nie wie nikt ?
Jeśli tak nie ma być to jaka przyczyna ?
*tdown*
Nie wie nikt ?
Jeśli tak nie ma być to jaka przyczyna ?
*tdown*
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Jak pompa złożona dobrze, to tak ba być, połączyłeś listwę pompy z cięgnem z silnika?
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Pompa jest złożona dobrze,tak połączyłem.Gdy listwę mam wysuniętą maksymalnie to te wycięcie co jest na trzpieniu sekcji (to co pracuje w sekcji) jest od strony cylindra czy tak ma być to może to jest przyczyna w co wątpię ? (wykręciłem ten śrubunek co do niego jest przykręcony przewód wtrysku i tam to widać)
To tak też ma być ?
To tak też ma być ?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Jak listwa jest wyciągnięta, wtedy paliwo silnik dostaje i wchodzi na obroty, jak dasz mniej paliwa na tej dźwigience, wtedy dostaje mniej, listwa się chowa, są to minimalne ruchy.
Ustawiaj ten początek wtrysku i próbuj zapalać.
Ustawiaj ten początek wtrysku i próbuj zapalać.
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Początek wtrysku ustawiony jest już dobrze.To silnik będzie dobrze chodził jeśli paliwo podawane jest jak jest tak jak pisałem wcześniej ?
Nie będzie chodził na maksymalnych obrotach ani gasnął ?
Jutro/pojutrze będę prawdopodobnie odpalał ten silnik i mam takie pytania jeszcze :
Mogę pod dźwignie gazu dać coś aby listwa była wysunięta ok 6-7 mm i kręcić aż odpali a potem wyciągnąć to co jest podłożone ?
Silnik mam na betonie jeśli dam go na paletę i jakoś przywiąże.przypnę to nie będzie za bardzo się przesuwał ?
I jak by wszedł na wysokie obroty to zgaszę go odprężnikiem bez problemów ?
Nie będzie chodził na maksymalnych obrotach ani gasnął ?
Jutro/pojutrze będę prawdopodobnie odpalał ten silnik i mam takie pytania jeszcze :
Mogę pod dźwignie gazu dać coś aby listwa była wysunięta ok 6-7 mm i kręcić aż odpali a potem wyciągnąć to co jest podłożone ?
Silnik mam na betonie jeśli dam go na paletę i jakoś przywiąże.przypnę to nie będzie za bardzo się przesuwał ?
I jak by wszedł na wysokie obroty to zgaszę go odprężnikiem bez problemów ?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Silnik przykręć do solidnych belek z drewna, czym cięższe tym lepsze, jak przekręcasz ten guzik u dołu silnika dawka jest na tyle duża że silnik zapali bez problemu, nic lepiej nie podkładaj.
Potem ustawisz obroty jak już go zapalisz. Odprężnikiem nie można gasić, jedynie w nadzwyczajnych sytuacjach, ale jak na obroty za wysokie wejdzie, to nawet odprężnik nie pomoże.
Potem ustawisz obroty jak już go zapalisz. Odprężnikiem nie można gasić, jedynie w nadzwyczajnych sytuacjach, ale jak na obroty za wysokie wejdzie, to nawet odprężnik nie pomoże.
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Ok jutro będę próbował odpalać.tylko gdy nic nie podłoże przekręcę wałem i powróci dźwignia do położenia gdy listwa jest wsunięta maksymalnie.
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Nie potrzebnie planowałeś śrubkę na popychaczu.
Wynika z tego że albo masz odwrócony "miecz"sekcji o 180 stopni albo bawiłeś się dawką paliwa.
Kąt wtrysku nie ustawia się w ten sposób że zatrzymujesz koło zamachowe na punkcie PT200 i przykręcasz pompę do korpusu tylko pompa ma być przykręcona wcześniej a dopiero później kręcisz wałem.
Morze masz padnięte kółeczko na końcu palca popychacza pompy.
Zrób jakieś zdjęcia bo to ciekawy przypadek.
Wynika z tego że albo masz odwrócony "miecz"sekcji o 180 stopni albo bawiłeś się dawką paliwa.
Kąt wtrysku nie ustawia się w ten sposób że zatrzymujesz koło zamachowe na punkcie PT200 i przykręcasz pompę do korpusu tylko pompa ma być przykręcona wcześniej a dopiero później kręcisz wałem.
Morze masz padnięte kółeczko na końcu palca popychacza pompy.
Zrób jakieś zdjęcia bo to ciekawy przypadek.
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Udało mi się pompa była źle odpowietrzona ale teraz podaję paliwo nawet gdy jest wysunięta 3 mm.A gdy listwa jest wciśnięta to ten rowek co jest na mieczu sekcji ma być od strony cylindra ?
(Ja tak mam)
(Ja tak mam)
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
No to udało Ci się poskładać to do kupy?
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Tak teraz już jest wszystko ok zostaje mi odpalenie.Mam jeszcze jedno pytanie :
Gdy kręcę wałem i mam włączony odprężnik i kręcę wałem to dym siwy leci z tłumika a gdy wyłączę odprężnik to poleci trochę siwego dymu z filtra powietrza.Czy to normalne ? (Niestety nie dałem rady go odpalić bo nie miałem z kim.)Silnik jakieś 4 lata temu udało mi się odpalić ale musiałem od razu zgasić.
Silnik chodzi bardzo dobrze i łatwo odpalił.Mam takie pytanie jakie obroty potrzebuje silnik aby odpalił ? 500 obr/min starczy ?
Gdy kręcę wałem i mam włączony odprężnik i kręcę wałem to dym siwy leci z tłumika a gdy wyłączę odprężnik to poleci trochę siwego dymu z filtra powietrza.Czy to normalne ? (Niestety nie dałem rady go odpalić bo nie miałem z kim.)Silnik jakieś 4 lata temu udało mi się odpalić ale musiałem od razu zgasić.
Silnik chodzi bardzo dobrze i łatwo odpalił.Mam takie pytanie jakie obroty potrzebuje silnik aby odpalił ? 500 obr/min starczy ?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Zależy od stanu technicznego, i wielu innych czynników, po prostu trzeba go dość solidnie "rozbujać". *annoy*
A skąd taka wartość akurat? o_O
Ja zapalałem jego większego brata z pół obrotu korby, bez odprężnika, ale trzeba było wyczuć moment, ale nie polecam, jak się za słabo machnie korbą to może ładnie odbić. *finger*
A skąd taka wartość akurat? o_O
Ja zapalałem jego większego brata z pół obrotu korby, bez odprężnika, ale trzeba było wyczuć moment, ale nie polecam, jak się za słabo machnie korbą to może ładnie odbić. *finger*
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Tak tylko się spytałem.Myślę że do 2 tyg ciągnik wyjedzie.Mam jeszcze jedno pytanie coś wyczytałem że od strony koła zamachowego jest siatkowy filtr oleju czy to prawda bo wiem że od strony rozrządu jest filtr który po przekręceniu się czyści.I jeśli jest to czy dużo pracy jest żeby go wyczyścić.(ten za kołem zamachowym)
Ponieważ zauważyłem że w silniku jest choćby taki szlam.
Ponieważ zauważyłem że w silniku jest choćby taki szlam.
-
- Posty: 281
- Rejestracja: 01 sie 2014, 22:11
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Trzeba było filtr wyczyścić jak robiłeś remont, ten "szlam" bardzo dokładnie usunąć/wymyć i po remoncie zalać świeżym olejem.s301d napisał/a:Ponieważ zauważyłem że w silniku jest choćby taki szlam.
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Ale ja silnika nie rozbierałem ani nie robiłem remontu tylko po zdjęciu dekla u góry głowicy to był syf jutro spuszczę ten olej i jakoś ten szlam wyczyszczę.
Dawno nie było mnie na forum sam już jeźdźi lecz kopci na czarno i znalazłem u siebie wtrysk o oznaczeniu : 0J1S35.5A i mam takie pytanie czy ten wtrysk pasuje do s301d ?
Dawno nie było mnie na forum sam już jeźdźi lecz kopci na czarno i znalazłem u siebie wtrysk o oznaczeniu : 0J1S35.5A i mam takie pytanie czy ten wtrysk pasuje do s301d ?
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
2.73.001
/WJ.38.50.0/
Takie są oznaczenia w katalogu.
Opisano jako "Wtryskiwacz kompletny".
/WJ.38.50.0/
Takie są oznaczenia w katalogu.
Opisano jako "Wtryskiwacz kompletny".
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Ok dziękuję za pomoc okazało się że to wtrysk z stara więc się nie przyda.A końcówka wtrysku :
D1Z1042 (C-330) pasuje do s301d bo gdzieś przeczytałem że niby tak ale wolę się spytać czy to prawda ?
D1Z1042 (C-330) pasuje do s301d bo gdzieś przeczytałem że niby tak ale wolę się spytać czy to prawda ?
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Tak,pasuje,jak najbardziej.
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
A nigdy nie regulowałem wtryskiwacza i mam takie pytanie : otwarcie wtrysku ustawia się poprzez podkładki ? oraz czy ktoś zna wymiary wtryskiwacza z c-330 ?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Do ustawienia wtrysku potrzebny jest przyrząd i trochę cierpliwości. *flower*
Z tego co mi wiadomo to dokłada się, lub ujmuje podkładek.
Z tego co mi wiadomo to dokłada się, lub ujmuje podkładek.