Sam s301d-Problem z silnikiem.
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
A czy tym przyrządem jest próbnik wtryskiwaczy ?
Ogólnie to esiok kopci na szaro czy to jest olej czy ropa ?
Ogólnie silnik kompresje ma bardzo dobrą korbą nie da rady przeskoczyć kompresji więc wątpię żeby silnik był zużyty czy za wczesny zapłon może być przyczyną takiego kopcenia ?
Na niskich troszkę kopci ale na wysokich to trochę się po gazuje to duży garaż zakopcony.
Ja stawiam końcówka wtrysku lub za wczesny zapłon a wy ?
Wie ktoś ?
Ogólnie to esiok kopci na szaro czy to jest olej czy ropa ?
Ogólnie silnik kompresje ma bardzo dobrą korbą nie da rady przeskoczyć kompresji więc wątpię żeby silnik był zużyty czy za wczesny zapłon może być przyczyną takiego kopcenia ?
Na niskich troszkę kopci ale na wysokich to trochę się po gazuje to duży garaż zakopcony.
Ja stawiam końcówka wtrysku lub za wczesny zapłon a wy ?
Wie ktoś ?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Moja diagnoza: Dawka Paliwa, u dołu silnika od strony rozrządu jest śruba z kontrą do ustawiania dawki paliwa, resztę opisuje film:
https://www.youtube.com/watch?v=KUDiK0hjyP0
https://www.youtube.com/watch?v=KUDiK0hjyP0
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Dawka paliwa to nie jest ponieważ regulowałem najmniejszą jaką się da ustawić aby silnik jako tako chodził.Oglądałem ten filmik.A mam drgnięcie paliwa ok 6 cm przed punktem pt2000 czy przez to może kopcić ?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
No to jest za wczesny wtrysk paliwa, jak tego się nie ustawi to nawet nie ma co grzebać, potem jak będzie idealne w pt2000, zmniejszona dawka, silnik będzie miał moc i nie będzie za nim czarno. :p *flower*
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Ok dzięki za pomoc bo gdy ustawiłem dawkę 4-5 mm to silnik odpalić nie chciał nawet.
Więc opóźnię wtrysk na pt2000.Aby opóźnić trzeba wkręcać śrubę ?
Więc opóźnię wtrysk na pt2000.Aby opóźnić trzeba wkręcać śrubę ?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Zrób tak jak na filmie, próbuj na początek przekręcać śrubę o mniej jak pół obrotu, minimalne ruchy mogą znacząco przestawić początek wtrysku.
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Ustawiłem kąt wtrysku idealnie na pt2000,listwa zębata porusza się ok 10 mm jak dam mniej to zgaśnie.Silnik kopci dalej.
Mam takie pytanie czy te ciężkie żelastwo przy tylnym moście to jest obciążnik ? (Do tego co jest koło przykręcone.)
Jeśli tak to jak go ściągnąć ?
Chodzi o to co jest za felgą.
Mam takie pytanie czy te ciężkie żelastwo przy tylnym moście to jest obciążnik ? (Do tego co jest koło przykręcone.)
Jeśli tak to jak go ściągnąć ?
Chodzi o to co jest za felgą.
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
To musi być wyeksploatowany, albo wtrysk zużyty.
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Wtrysk po naprawie czyli góra silnika do wymiany/regeneracji.Na razie robić tego nie będę.
Nikt nie wie czy te żelastwo to obciążnik i jak go ściągnąć ?
Bo odkręciłem tą dużą nakrętkę i 4 śruby na klucz 19 młotkiem próbowałem zbić ten obciążnik ale ani nie drgnie wie ktoś jak je ściągnąć.
Nikt nie wie czy te żelastwo to obciążnik i jak go ściągnąć ?
Bo odkręciłem tą dużą nakrętkę i 4 śruby na klucz 19 młotkiem próbowałem zbić ten obciążnik ale ani nie drgnie wie ktoś jak je ściągnąć.
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Zdjęcie daj ....
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Obciążnik,bez wątpienia.Pewnie bez ściągacza nie zdemontujesz.Od czego jest skrzynia biegów,nie jest to przypadkiem C308?
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Zrób sobie ściągacz. Weź gruby kawalek metalu i wywierć w nim trzy otwory .Dwa do zamocowania do śrób mocujących kolo a jeden po środku tak żeby śruba wlożona w otwór oparla się na walku gdzie byla duża nakrętka.Możesz środkowy otwór nagwintować lub dać od spodu nakrętkę.Wystarczy solidny kątownik lub gruby plaskownik.Wkręcasz środkową śrubę i musi zejść.To najprostszy rodzaj ściągacza do wykonania w parę minut.
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Tylko nie zmasakruj osi, głównie gwintu i nie tłucz młotem bo łożyska będziesz mógł wyrzucić.
Nie rozumiem ludzi którzy wszystko młotkiem tłuką bo nie umieją używać ściągacza, jeżeli masz możliwość użycia palnika na propan-butan to śmiało, tylko więcej jak 200*C nie grzej.
Wystarczy że naciągniesz mocno ściągacz i jak nie zejdzie to podgrzej element ściągany, tak aby oś była chłodniejsza. Musi zejść.
Nie rozumiem ludzi którzy wszystko młotkiem tłuką bo nie umieją używać ściągacza, jeżeli masz możliwość użycia palnika na propan-butan to śmiało, tylko więcej jak 200*C nie grzej.
Wystarczy że naciągniesz mocno ściągacz i jak nie zejdzie to podgrzej element ściągany, tak aby oś była chłodniejsza. Musi zejść.
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Ok tak zrobię jak mówicie.
-
- Posty: 437
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Inaczej się niestety nie da.Odpowiem sobie sam na pytanie...przeglądnąłem temat od początku i wiem,że to Ursusik C308.
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Zacząłem remontować silnik z sama i mam takie pytanie jak wymienia się gniazda zaworowe w głowicy ?
I w którą stronę wybijać prowadnice zaworów ?
I w którą stronę wybijać prowadnice zaworów ?
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Prowadnice wybijasz od strony komory spalania. Jak wybijesz prowadnice to poprzez powstały otwór zobaczysz gniazda zaworów i wybijasz w stronę grzybków.
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Jest taki problem ciężko wybić te gniazdo dojście jest ciężkie jednak chyba wymienie tylko prowadnice i zawory.
To tak :
-Wymieniłem końcówkę wtrysku
-Ustawiłem wtrysk na 120 bar ok
-Wymieniłem sekcje
-Ustawiłem początek wtrysku na pt2000
-Wymieniłem prowadnice zaworów
-Wymieniłem pierścienie
Silnik dalej kopci,cylinder bez rys sprawdzany,
Dawkę paliwa też ustawiłem ale jeśli ustawie skok listwy zębatej mniej niż 12 mm silnik zgaśnie a czytałem że ma być max 4 mm skoku więc co z tym robić.
Oleju na 100 % nie bierze sprawdzane.Kopci na szaro/czarno.
Stawiam że dostaje za dużo paliwa.
Czy sekcja była by o 180 stopni źle założona to mógł by nie podawać paliwa na 3-4 mm skoku listwy ?
Jeszcze dodam gdy wcisnę max listwę zębatą to ten rowek cienki na trzpieniu sekcji jest po stronie cylindra.
Nikt nie wie co może być przyczyną ?
Nie dawno sprawdzałem kąt wtrysku jest ok jak i reszta.
To tak :
-Wymieniłem końcówkę wtrysku
-Ustawiłem wtrysk na 120 bar ok
-Wymieniłem sekcje
-Ustawiłem początek wtrysku na pt2000
-Wymieniłem prowadnice zaworów
-Wymieniłem pierścienie
Silnik dalej kopci,cylinder bez rys sprawdzany,
Dawkę paliwa też ustawiłem ale jeśli ustawie skok listwy zębatej mniej niż 12 mm silnik zgaśnie a czytałem że ma być max 4 mm skoku więc co z tym robić.
Oleju na 100 % nie bierze sprawdzane.Kopci na szaro/czarno.
Stawiam że dostaje za dużo paliwa.
Czy sekcja była by o 180 stopni źle założona to mógł by nie podawać paliwa na 3-4 mm skoku listwy ?
Jeszcze dodam gdy wcisnę max listwę zębatą to ten rowek cienki na trzpieniu sekcji jest po stronie cylindra.
Nikt nie wie co może być przyczyną ?
Nie dawno sprawdzałem kąt wtrysku jest ok jak i reszta.
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Sam s301d-Problem z silnikiem.
Może sprawdzić rzecz najbardziej oczywistą czy paliwo do pompy dolatuje, ja u kolegi wczoraj robiłem ten silnik i okazało się że kranik się zapchał po wyczyszczeniu wszystko pracuje jak się należy.