zetor 3011 kilka pytan
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43
RE: zetor 3011 kilka pytan
no właśnie chyba przesadą jest że nie mogę go obrócić za pomocą metrowego klucza
zresztą same tłoki lekko weszły, prawdopodobnie korbowody ciężko pracują
da się tłoki zamontować od dołu??
zresztą same tłoki lekko weszły, prawdopodobnie korbowody ciężko pracują
da się tłoki zamontować od dołu??
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: zetor 3011 kilka pytan
Wszystko się da, musisz wał zdjąć potem włożysz tłoki, wał i będzie cacy.
Ale jak tłoki lekko weszły, to przecież powinien wał się obracać lekko, smarowałeś panewki olejem? Tylko taki olej jak wlejesz do silnika po remoncie.
Może masz za ciasne panewki korbowodowe?
Ale jak tłoki lekko weszły, to przecież powinien wał się obracać lekko, smarowałeś panewki olejem? Tylko taki olej jak wlejesz do silnika po remoncie.
Może masz za ciasne panewki korbowodowe?
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43
RE: zetor 3011 kilka pytan
wszystko było obficie smarowane, też podejrzewam panewki korbowodowe tylko nie wiem czy pomylili się w warsztacie czy w sklepie. jak teraz to sprawdzić??
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: zetor 3011 kilka pytan
Jak to sprawdzić...zmierzyć czop wału i sprawdzić symbol albo zmierzyć średnice panewki przy skręconym korbowodzie z pokrywą.
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43
RE: zetor 3011 kilka pytan
dziękuję za rady, za robotę wezmę się w poniedziałek
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: zetor 3011 kilka pytan
Poluzuj korbowody i wtedy jak będzie lekko szło, to panewki są winne.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: zetor 3011 kilka pytan
Masz rację ale nie do końca...bo jak poluzuje korbowody i będzie się kręcić to nie musi być to panewka,może być wał grubszy i tu nie chodzi o wymiar naprawczy ale o niedokładność wykonania tego szlifu i wychodzi taka sama sytuacja...wał zmierzyć,sprawdzić oznaczenia panewki bądź złożyć korbowód i zmierzyć średnicówką.Wymiary porównać z odpowiednimi remontowymi.
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43
RE: zetor 3011 kilka pytan
W takim razie jesli masz mozliwosc to podaj mi te wymiary remontowe
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: zetor 3011 kilka pytan
Pomierz to Ci powiem który szlif będzie prościej i symbol z panewki.
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43
RE: zetor 3011 kilka pytan
pl 20116
M01 12
100
to symbol z starej panewki z nowej podam w poniedziałek aczkolwiek może wiesz który to wymiar?
a według gości z warsztatu mój wał to 6 szlif na korbowodach
M01 12
100
to symbol z starej panewki z nowej podam w poniedziałek aczkolwiek może wiesz który to wymiar?
a według gości z warsztatu mój wał to 6 szlif na korbowodach
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: zetor 3011 kilka pytan
Stara panewka z tego co znalazłem to 4-ty szlif. (59.00mm)
Dla 6-tego nie ma podane. Ale było by 58.50, ale takich panewek chyba nie ma jak nie ma podane na 6-sty szlif, dobrze myślę?
Dane dla silnika s 4003, ursus c-360, ale panewki są takie same.
Dla 6-tego nie ma podane. Ale było by 58.50, ale takich panewek chyba nie ma jak nie ma podane na 6-sty szlif, dobrze myślę?
Dane dla silnika s 4003, ursus c-360, ale panewki są takie same.
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43
RE: zetor 3011 kilka pytan
w sklepie też gość się dziwił ale jakieś panewki dał. może się pomylili w zakładzie i miał być 5 szlif
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: zetor 3011 kilka pytan
Pewnie tak, bo szóstego raczej się nie robi.
RE: zetor 3011 kilka pytan
w linku masz zdjęcie tabeli z wymiarami naprawczymi dla silnika 4001
http://chomikuj.pl/habza.m
trzeba odszukać plik "wymiary naprawcze"
http://chomikuj.pl/habza.m
trzeba odszukać plik "wymiary naprawcze"
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43
RE: zetor 3011 kilka pytan
zobaczymy w poniedziałek
A czy jest możliwość że wał był tak uszkodzony ze przeskoczyli z 4 na 6 szlif?
A czy jest możliwość że wał był tak uszkodzony ze przeskoczyli z 4 na 6 szlif?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: zetor 3011 kilka pytan
To tylko 0,5mm, więc może, tata mi powiedział, że szóstego szlifu się nie robi.
A raczej wie co mówi, bo jest po szkole rolniczej.
A raczej wie co mówi, bo jest po szkole rolniczej.
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43
RE: zetor 3011 kilka pytan
to co więc może być źle??
a właściwie skąd mieli takie panewki i do tego za ciasne
a właściwie skąd mieli takie panewki i do tego za ciasne
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: zetor 3011 kilka pytan
Musieli zrobić szlif 5-ty, panewki musieli dopasować od innej maszyny, coś tu nie gra. :@
Najlepiej pomierz wszystko, wtedy coś z tym fantem będzie się dało zrobić.
Tabela z instrukcji napraw c360:


W szlifierni jak dziadek robił szlif wału od c-360 mówili że jak jest 3-ci szlif, to wał już na złom.
Najlepiej pomierz wszystko, wtedy coś z tym fantem będzie się dało zrobić.
Tabela z instrukcji napraw c360:


W szlifierni jak dziadek robił szlif wału od c-360 mówili że jak jest 3-ci szlif, to wał już na złom.
RE: zetor 3011 kilka pytan
luknij jeszcze na artykuł:
http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/b ... /Wanke.pdf
http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/b ... /Wanke.pdf
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43
RE: zetor 3011 kilka pytan
witam
50 50387 0
to symbol tej panewki na 6 szlif, nawet silnik nie odpalony a one już zjechane do miedzi
50 50387 0
to symbol tej panewki na 6 szlif, nawet silnik nie odpalony a one już zjechane do miedzi