lakierowanie -porady

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

lakierowanie -porady

Post autor: bossmann »

czy ktoś z was robił barankiem novol? taka konserwacja chropowata. ... czy na to można lakier dać?
Awatar użytkownika
Pronar 82A
Posty: 305
Rejestracja: 20 mar 2008, 22:51
Lokalizacja: Opole

RE: lakierowanie -porady

Post autor: Pronar 82A »

Można,chyba pisze na opakowaniu nawet.:D
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: lakierowanie -porady

Post autor: bossmann »

a już robiłeś tak?
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: lakierowanie -porady

Post autor: damber »

Ja mam właśnie tym barankiem błotniki w ciapku zakonserwowane od wewnętrznej strony, a później malowałem całe błotniki lakierem nawierzchniowym i jak na razie jest git :) Oczywiście przed konserwacją barankiem miałem wcześniej położony podkład.
Facebook. old URSUS tractor
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: lakierowanie -porady

Post autor: bossmann »

można ten baranek bardziej lub mnich chropowaty zrobić?
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: lakierowanie -porady

Post autor: chrapek3011 »

Pewnie że można.Konserwację można papierem przetrzeć żeby była bardziej gładka nawet.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: lakierowanie -porady

Post autor: damber »

Tak jak Chrapek pisze..., bo konserwacja jest już przygotowana do nakładania - nie rozcieńcza się już jej, więc struktury raczej się nie zmieni.
Facebook. old URSUS tractor
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: lakierowanie -porady

Post autor: bossmann »

błotniki zenatrz będą wycackane ale od strony koła mam spawu i cynk i tam jest juz chropowata i chce tym barankiem ale czy on pokryje to.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2571
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: lakierowanie -porady

Post autor: damber »

Spawu raczej nie zakryje, no chyba, że masz go wyszlifowany, bo ja spawy szlifowałem na zero. Jak będziesz miał już podkład na błotnikach, to uszczelnij klejem elastycznym (jest w takich tubach jak silikon) c-owniki, to nie będzie się do ich wnętrza dostawał ziemia z wodą i nie będą błotniki "puchły", a później na to konserwacja. Tak zabezpieczone błotniki będą służyć długie lata.
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 66
Rejestracja: 09 gru 2013, 14:37

RE: lakierowanie -porady

Post autor: kupiec »

Jest jeszcze specjalna pasta uszczelniajaca blachogum czy coś na spawy,łączenia dziury itp.Nakłada się pezlem lub w kartuszu pod pistolet do silikonu.Super sprawa polecam.Up!
bossmann
Posty: 2141
Rejestracja: 22 paź 2011, 17:59

RE: lakierowanie -porady

Post autor: bossmann »

od strony koła dojść z fleks em i doszlifowac było niezmiernie ciężko a wiedziałem ze jak ocynk zrobią to spłynie otworami i coś zostanie wiec nie chcę tego zdzierac bo przetestować i będzie bez ocynku. dałem epoksydowy a na to chce baranek ale taka struktura szorstka i gruba byłaby najlepsza by zakryć te lebki (odpryski spawalnicze) te szczeliny między blacha a cownikiem tez myślałem ze tym baraszkiem zakryje.



witam. mam element ocynkowanych i podkład novol akrylowy i czarny lakier akrylowy. wyszły mikro dziurki i zeszlifowalem to i chce ponownie polakierowac. czy mogę samym czarnym jeszcze raz ? czy muszę podkładów? jak podkładów to czy mogę epoksyd em?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12803
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: lakierowanie -porady

Post autor: Ursus »

Jak masz dużo przetarć bez podkładu to podkład raz jeszcze i lakier finalnie
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
ODPOWIEDZ