Problem z odpaleniem
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Problem z odpaleniem
Zwiększ przerwę na przerywaczu jak silnik odpali dopiero reguluj bo książkowo mój nigdy nawet iskry nie miał.
Jak przerwa będzie odpowiednia to później reguluj wyprzedzenie zapłonu kręcąc podstawką w prawo aby opóźnić, lub w lewo aby przyśpieszyć.
Ale najpierw silnik musi pochodzić aby się zagrzał, jak ustawisz zapłon to dopiero bierz się za gaźnik bo odwrotnie nigdy go nie ustawisz.
I nie ustawiaj gaźnika i zapłonu jednocześnie. Ja kombinowałem tyle że dzik pali jak chcę i jeździ jak należy, no i oczywiście mało pali, jak na dzika. :p
Jak przerwa będzie odpowiednia to później reguluj wyprzedzenie zapłonu kręcąc podstawką w prawo aby opóźnić, lub w lewo aby przyśpieszyć.
Ale najpierw silnik musi pochodzić aby się zagrzał, jak ustawisz zapłon to dopiero bierz się za gaźnik bo odwrotnie nigdy go nie ustawisz.
I nie ustawiaj gaźnika i zapłonu jednocześnie. Ja kombinowałem tyle że dzik pali jak chcę i jeździ jak należy, no i oczywiście mało pali, jak na dzika. :p
RE: Problem z odpaleniem
A więc tak na starej cewce miał słabą iskrę więc wymieniłem na nową iskra mogła by konia zabić więc jest ok. Co do zapłonu można opóźnić lub przyśpieszyć ale ja mam zapłon z żuka bo ktoś już był tu przede mną. Nie mogę go rozgrzać bo zaczyna po 30 sekundach kichać i gaśnie. A jak znów go odpalam to po 10 sekundach gaśnie.
Zapłon ustawiałem miernikiem więc zaczyna się rozwierać na kreskach no bo z żuka więc możliwości jest wiele.
Zapłon ustawiałem miernikiem więc zaczyna się rozwierać na kreskach no bo z żuka więc możliwości jest wiele.
RE: Problem z odpaleniem
Może przyblokowany doplyw paliwa. Wypali to co mu nakapie do gaźnika i gaśnie.Dlatego po dluższym postoju pracuja dlużej.
RE: Problem z odpaleniem
Cześć. A czy przy platynach masz podłączony sprawny kondensator? Uszkodzony kondensator może dać taki efekt, a przy okazji iskra wygląda wtedy lepiej niż przy układzie ze sprawnym kondensatorem (iskra może zabić konia
).

- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Problem z odpaleniem
Słuszna uwaga, kondensatory są bardzo ważne dla prawidłowej pracy silnika, ja próbowałem bez nich odpalić silnik ale się nie udało dopiero jak odpaliłem to pracował dalej po ich odłączeniu, ale pod gwałtownym dodaniu gazu gasł, po prostu była słaba iska i nie mógł zapalić mieszanki.
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 21 kwie 2014, 16:50
RE: Problem z odpaleniem
Mam ten sam problem w moich maszynach.kosiarka do trawy silnik dzik wał usytuowany pionowo(tu racze gaznika od wsk niezmieszcze.silnik po remoncie. Druga maszynka to motopompa silnik usytuowany walem poziomo. Dwa dni kombinacji podmieniania gaznikow (ikov) i nic. Przerabialem wski komarki motorynki ale ten silnik i gaznik to juz kosmos. Jest jakis szpec w wojewodztwie lodzkim znajacy sie na tych jednostkach?
Rjs-1,TV521,kosiarka samojezdna zeroskręt silnik dzik
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Problem z odpaleniem
O jaki problem chodzi? Jak z gaźnikiem to jest chyba jedno wytłumaczenie, pewien starszy Pan powiedział mi bardzo istotną rzecz, a mianowicie kiedyś paliwo było mniej kaloryczne, przez to silnik potrzebował go więcej, teraz są podobno lepsze paliwa, i silnik potrzebuje go mniej.
Dlatego wszystkie świece w starych motocyklach, samochodach i wszelkiej maści innych silnikach są z czarnym nalotem.
Dlatego wszystkie świece w starych motocyklach, samochodach i wszelkiej maści innych silnikach są z czarnym nalotem.
RE: Problem z odpaleniem
Wydaje mi się że to może być przyczyna bo oryginalny bak jest pordzewiały i dałem z agregatu tymczasowo i może to go męczy.marek napisał/a:
Może przyblokowany doplyw paliwa. Wypali to co mu nakapie do gaźnika i gaśnie.Dlatego po dluższym postoju pracuja dlużej.
Kondensatory mam trzy wymieniałem ale juz po zmianie cewki iskra była dobra.Zetor50 napisał/a:
Cześć. A czy przy platynach masz podłączony sprawny kondensator? Uszkodzony kondensator może dać taki efekt, a przy okazji iskra wygląda wtedy lepiej niż przy układzie ze sprawnym kondensatorem (iskra może zabić konia).
Faktycznie problem jest z dopływem paliwa do gaźnika jak wcisnę przycisk służący jako ssanie to przez chwilę chodzi nawet wkręca się ładnie ale po chwili wypali to co ma w gaźniku i gaśnie. przewody drożne paliwo leje się jak głupie pływak sprawny ale tak jak by się zawieszał i nie podawał paliwa. Jakieś pomysły?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Problem z odpaleniem
Odkręć pokrywkę od komory pływakowej i na niej jest zawór iglicowy, odkręć go tam się nazbierało śmieci i nie ma przepływu.
Jeżeli chodzi o gaźnik jikov, tego od motocykla nie założyłeś?
Jeżeli chodzi o gaźnik jikov, tego od motocykla nie założyłeś?
RE: Problem z odpaleniem
Założyłem nowego chińczyka do junaka tam w komorze przylutowana jest iglica do pływaka więc regulacji nie ma.AndrzejD21 napisał/a:
Odkręć pokrywkę od komory pływakowej i na niej jest zawór iglicowy, odkręć go tam się nazbierało śmieci i nie ma przepływu.
Jeżeli chodzi o gaźnik jikov, tego od motocykla nie założyłeś?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Problem z odpaleniem
Tu się mylisz, można podkładać uszczelki pod pokrywkę aby zwiększyć poziom paliwa, obniżyć nie idzie chyba.
Spróbuj dorobić uszczelkę i podłożyć, może być z tektury/bloku technicznego.
Ja miałem tak w komarku, podłożyłem uszczelkę i śmiga, a też mi gasł po odpaleniu.
Spróbuj dorobić uszczelkę i podłożyć, może być z tektury/bloku technicznego.
Ja miałem tak w komarku, podłożyłem uszczelkę i śmiga, a też mi gasł po odpaleniu.
RE: Problem z odpaleniem
Dobre, o tym nie pomyślałem.AndrzejD21 napisał/a:
Tu się mylisz, można podkładać uszczelki pod pokrywkę aby zwiększyć poziom paliwa, obniżyć nie idzie chyba.
Spróbuj dorobić uszczelkę i podłożyć, może być z tektury/bloku technicznego.
Ja miałem tak w komarku, podłożyłem uszczelkę i śmiga, a też mi gasł po odpaleniu.
Swoją drogą czy ktoś ma jakiś pomysł jak wykonać pług?
- AndrzejD21
- Posty: 427
- Rejestracja: 05 mar 2015, 10:56
RE: Problem z odpaleniem
Spróbuj z tymi podkładkami, na próbę możesz poluzować pokrywkę i podłożyć coś żeby była lekko odsunięta, jak będzie pracować dobrze to dopiero dorobić uszczelkę, wiem jakie to trudne.
Co do pługa, jeżeli chodzi o pług go orki, najlepiej dorwać konny jednoskibowy, ale ja mam zrobiony od zera samodzielnie, podeślę zdjęcia na PW.
Co do pługa, jeżeli chodzi o pług go orki, najlepiej dorwać konny jednoskibowy, ale ja mam zrobiony od zera samodzielnie, podeślę zdjęcia na PW.
RE: Problem z odpaleniem
Po próbuje i czekam na fotki.
Jak to mawiał Kargul nadejszła wiekopomna chwila - przyczyną okazała się nowa świeca po wkręceniu starej wszystko wyregulowane śmiga jak talala.
Teraz jedynie muszę dokupić parę rzeczy między innymi dźwignię położenia luz- praca, bak oraz kierownicę. Jak by ktoś miał to zapraszam na priv.
Dziękuję wszystkim i temat uważam za zamknięty.
Jak to mawiał Kargul nadejszła wiekopomna chwila - przyczyną okazała się nowa świeca po wkręceniu starej wszystko wyregulowane śmiga jak talala.
Teraz jedynie muszę dokupić parę rzeczy między innymi dźwignię położenia luz- praca, bak oraz kierownicę. Jak by ktoś miał to zapraszam na priv.
Dziękuję wszystkim i temat uważam za zamknięty.