
Remont C4011
RE: Remont C4011
No proszę - jak dla mnie czterdziestka w tym oryginalnym kolorze, z napisami zgodnie z oryginałem - miód! 

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Remont C4011
Cześć, jestem nowy na forum i oczywiście też remontuję C 4011. Swoją 40-kę mam w częściach po piaskowaniu i podkładowaniu. Z kolegą Chrapkiem3011 chciałbym się skontaktować bo czytam, że masz duże doświadczenie z tymi maszynami. Części mam zamówione, silnik już złożony po kapitalnym remoncie (zestaw naprawczy+szlif wału). Opony nowe tył+przód, błotniki, zegary, lampy, wiązki, rozrusznik+prądnica(expom Kwidzyn), przednia oś po regeneracji itd. - wszystko do złożenia. Chcę go porządnie doinwestować. Proszę o kontakt zwrotny.Mariusz
RE: Remont C4011
Cześć fajnie ze kolejna osoba remontuje c4011 te traktory tez już sa prawie kultowe super sprawa , powodzenia kolego
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Remont C4011
Witam po kolejnej przerwie.W kilku kolejnych postach postaram się opisać cechy Ursusa C-4011 z rocznika 1967.Niebawem fotki i stosowne opisy.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Remont C4011
Najwięcej zmian zaszło na przełomie lat produkcji w osprzęcie elektrycznym.Były wprowadzane stopniowo ale dopiero od połowy roku 1968.dotychczas cały osprzęt pochodził z Czechosłowacji.
Najwięcej pytań i niejasności zawsze było w sprawie odprężnika.Kompletnych silników jeszcze z Zetora było tylko 870 sztuk,bądź gołych bloków do poskładania..A bloków w Ursusie pod odprężnik odlano 10999 sztuk.Nie montowano tegoż tylko były do tego odpowiednie zaślepki.
Najwięcej pytań i niejasności zawsze było w sprawie odprężnika.Kompletnych silników jeszcze z Zetora było tylko 870 sztuk,bądź gołych bloków do poskładania..A bloków w Ursusie pod odprężnik odlano 10999 sztuk.Nie montowano tegoż tylko były do tego odpowiednie zaślepki.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Remont C4011
Pokrótce chciałbym opisać podstawowy osprzęt elektryczny.Rozrusznik PAL do nr-u ciągnika 43999 został zastąpiony polskiej produkcji R7a od nr-u ciągnika 44000 w drugiej połowie 1968 roku.Prądnica PAL 02 9044.06 łącznie z jarzmem i napinaczem zostaje zastąpiona polską prądnicą P20d 12/12/2400 od nr-u ciągnika 62500.Regulator prądnicy PAL 02 9407.07 12V/150W zostaje zastąpiony polskim regulatorem RG15d.Producentem polskiego osprzętu były Zakłady Elektrotechniki Motoryzacyjnej w Świdnicy.
W egzemplarzu naszego bohatera powinien występować cały osprzęt produkcji czechosłowackiej.Czas pokaże...czy będzie kompletny czechosłowacki czy już całkowicie polski.Dwa słowa o literaturze.Do pełni szczęścia brak mi tylko instrukcji z 1965 roku...tak po kolei mam 1966,1970,Instrukcja demontażu,montażu i napraw wraz z suplementem do C-355,Instrukcję montażu kabiny,oraz kilka zbiorczych katalogów Agromy między innymi Zetor 3011/4011/Ursus C-4011 oraz Super,Ursus C-4011/Zetor 4011/Ursus C-355/C-355M i C-360 z roku 1977 oraz Informatory Zakładów Mechanicznych Ursus z wszelkimi zmianami.
W egzemplarzu naszego bohatera powinien występować cały osprzęt produkcji czechosłowackiej.Czas pokaże...czy będzie kompletny czechosłowacki czy już całkowicie polski.Dwa słowa o literaturze.Do pełni szczęścia brak mi tylko instrukcji z 1965 roku...tak po kolei mam 1966,1970,Instrukcja demontażu,montażu i napraw wraz z suplementem do C-355,Instrukcję montażu kabiny,oraz kilka zbiorczych katalogów Agromy między innymi Zetor 3011/4011/Ursus C-4011 oraz Super,Ursus C-4011/Zetor 4011/Ursus C-355/C-355M i C-360 z roku 1977 oraz Informatory Zakładów Mechanicznych Ursus z wszelkimi zmianami.
RE: Remont C4011
Czy można się wtrącać ? 
Rozumiem, że ten typ szkieł występował w ursusie 4011
( oczywiście w okrągłych obudowach)
https://images83.fotosik.pl/383/e8066fd416c58cb4.jpg
i tez zmiana w 68' ?
a ten starszy typ mocowania prądnicy to jest to ?
https://images83.fotosik.pl/383/00ec15234a622784.jpg

Rozumiem, że ten typ szkieł występował w ursusie 4011
( oczywiście w okrągłych obudowach)
https://images83.fotosik.pl/383/e8066fd416c58cb4.jpg
i tez zmiana w 68' ?
a ten starszy typ mocowania prądnicy to jest to ?
https://images83.fotosik.pl/383/00ec15234a622784.jpg
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Remont C4011
Można się wtrącać.
Lampy przednie były od początku produkcji czechosłowackie Pal (te w okrągłych obudowach dokładnie z takim szkłem)do nr-u ciągnika 28499.Od nr-u28500 mamy już lampy Zelmot z płaskim tyłem.Mniej więcej jest to połowa roku 1968.
Prądnica łącznie z mocowaniem ze zdjęcia,które zaznaczyłeś jest czechosłowacka Pal.Oczywiście uchwyt prądnicy Pal nie pasuje do prądnicy polskiej P20d i odwrotnie też nie.Napinacze też się różnią od siebie.Zmiana prądnic i regulatorów nastąpiła we wrześniu 1969 roku.
Lampy przednie były od początku produkcji czechosłowackie Pal (te w okrągłych obudowach dokładnie z takim szkłem)do nr-u ciągnika 28499.Od nr-u28500 mamy już lampy Zelmot z płaskim tyłem.Mniej więcej jest to połowa roku 1968.
Prądnica łącznie z mocowaniem ze zdjęcia,które zaznaczyłeś jest czechosłowacka Pal.Oczywiście uchwyt prądnicy Pal nie pasuje do prądnicy polskiej P20d i odwrotnie też nie.Napinacze też się różnią od siebie.Zmiana prądnic i regulatorów nastąpiła we wrześniu 1969 roku.
- Ursus c-325
- Posty: 1711
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Remont C4011
A więc tak...dziś z Grzeslawem...(użytkownikiem tego forum,a moim kolegą rzec by mógł przyjacielem...)postanowiliśmy ruszyć do życia czterdziestkę naszego kolegi Adama...filmy pokazują co jest...w silniku musimy sprawdzić na stole pompę wtryskową i zakupić wtryskiwacze...plus nowe końcówki ...korpusy wtrysków są tak spiździałe,że nie można ich rozkręcić.
Głowice według mojej wiedzy były po planowaniu i mają zrobione zawory,gniazda i prowadnice...wał jak widać na zegarze zdrówko...kompresja wzorcowa...bo z jego uruchomieniem po postoju u mnie od sierpnia(nie wiem jak poprzednio)nie było problemu.
Głowice według mojej wiedzy były po planowaniu i mają zrobione zawory,gniazda i prowadnice...wał jak widać na zegarze zdrówko...kompresja wzorcowa...bo z jego uruchomieniem po postoju u mnie od sierpnia(nie wiem jak poprzednio)nie było problemu.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Remont C4011
W silniku oprócz sprawdzenia pompy wtryskowej i zakupu nowych wtryskiwaczy musimy wymienić rurę wodną i wszystko uszczelnić.Chłodnica jest nowa i filtr powietrza też.
RE: Remont C4011
Bedzie kabina?
Czy wersja bez kabiny?
Czy wersja bez kabiny?
RE: Remont C4011
Witam wszystkich odpowiadajac na
Pytanie odnosnie kabiny tak ma byc tylko jeszcze mie wiem czy ta co Byla czy inna mowa stara wymaga mocnej reanimaci mam w prawdzie dwie als obie slabe chyba ze die trafi jakas w poblizu Slawka to chetmie zakupie nowa lepsza ale czaa pokaze.
Pytanie odnosnie kabiny tak ma byc tylko jeszcze mie wiem czy ta co Byla czy inna mowa stara wymaga mocnej reanimaci mam w prawdzie dwie als obie slabe chyba ze die trafi jakas w poblizu Slawka to chetmie zakupie nowa lepsza ale czaa pokaze.

- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Remont C4011
Jest zupełnie nowa kabina...ale czy uda mam się ją pozyskać za odpowiednie pieniądze?Właśnie czas pokaże.
RE: Remont C4011
Nowa kabina,ze tez ludzie jeszcze takie rzeczy maja;)
Jak by byla w miare dobrych pieniadzach to ja bym sie nie zastanawial...
Jak by byla w miare dobrych pieniadzach to ja bym sie nie zastanawial...
RE: Remont C4011
Tutaj kolego nie chodzi o pieniądze tylko o to czy posiadacz będzie chciał ją sprzedać wiadomo ze chcemy kupić bo potrzebna do pełnej restauracji traktora
RE: Remont C4011
Jak sie ja uda kupic to wklejcie zdjecia bo to przeciez rarytas w dzisiejszych czasach.
Ja tez mialem problemy z tego typu kabina.Z 3 jedna zlozylismy ,a i tak bylo tyle spawania i roboty co nie miara.
Filmiki z odpalania super..
Ja tez mialem problemy z tego typu kabina.Z 3 jedna zlozylismy ,a i tak bylo tyle spawania i roboty co nie miara.
Filmiki z odpalania super..