Witam, nowy na forum wiec prosze o lagodne traktowanie:-)
Kupilem niedawno Zetora 5718 1974 z ladowaczem i narzedziami do ladowacza, w swietnym stanie jak na swoj wiek, po 2 wlascicielu. Mialem do wyboru rowniez 5748 z tego samego roku lecz w lekko gorszym stanie i bez ladowacza i z nietypowa kabina i bez papierow. Jedyne czego mi brakuje w moim 5718 to oczywiscie naped na 4 kola. Zastanawiam sie by dokupic tego gorszego i jak najprosciej polaczyc te 2 traktory aby uzyskac jeden 4wd w dobrym stanie i z ladowaczem. Pozostaly traktor zostawic sobie w rezerwie, rozbierac na czesci badz odsprzedac bardzej potrzebujacemu.
Pytania:
1. czy skrzynie w obu modelach sa identyczne? W wersjach 6718 i 6748 sa identyczne zgodnie z instrukcja po szwedzku ktora mi wpadla w rece. Nie znajduje podobnego potwierdzenia odnosnie pary 5718/5748.
2. czy ktos ma jakies doswiadczenia w konwersji 5718 na 5748?
3. Jakies problemy do przeskoczenia
Jak najprosciej widze kilka scenariuszy:
1. Najprostszy - przelozenie ladowacza i kabiny z 5718 na 5748, calosc poddac dobremu serwisowi i do roboty. Wada z takim rozwiazaniem - zamieniam lepszy traktor na nieco gorszy ale z 4WD. Potencjalny remont w najblizszym czasie.
2. Sredni - przelozyc silnik z 5718 do 5748, ewentualnie inne podzespoly w lepszym stanie. Tak jak w 1. przekozyc kabine i ladowacz i do roboty. Sporo czasu, koszty materialow jak uszczelki oleje itp
3. Najmniej zbadany wariant - przelozyc os przednia, walek i przystawke odbioru mocy z 5748 do 5718 i do roboty. Pozornie najprostsze ale nie znam roznic w skrzyniach biegow jesli jakies sa. A moze skrzynie tez trzeba przelozyc? A to juz wieksza robota.Moze jeszcze cos sie rozni?
Krotko mowiac potrzebuje temat zglebic zanim podejme jakies kroki. Dzieki za wszelkie komentarze.
Danmic
Zetor 5718 z napedem 4WD od 5748
RE: Zetor 5718 z napedem 4WD od 5748
Powinienes bez problemu przód przełożyć
- Marian1231973
- Posty: 311
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
- Lokalizacja: pomorskie
RE: Zetor 5718 z napedem 4WD od 5748
Przekładaj samą przednią oś do 5718, dołóż mu napęd. Z własnego doświadczenia wiem (posiadam zetor 8011 i 8045), że ciągniki a szczególnie ich mechanizmy przeniesienia napędu jak skrzynia biegów i tylny most w ciągnikach nie mających przedniego napędu są mniej zużyte a wręcz często nie "ruszone". Z przekładką nie powinieneś mieć problemu.
Zetor to dobry sprzęt. Kibicuje i pozdrawiam.
Zetor to dobry sprzęt. Kibicuje i pozdrawiam.
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
RE: Zetor 5718 z napedem 4WD od 5748
Dziekuje panowie! Tak mi to tez logicznie wygladalo. Os latwa do przlozenia, przystawka odbioru mocy do skrzyni siedzi na srubach od dolu skrzyni.
Gdzies na angielskim forum ktos mial teze, ze jedno z kol zebatych w skrzyni ma inne uzebienie - pewnie to kolo co oddaje naped. Ale Anglicy to wiele rzeczy maja odwrotnie
Sprobuje jeszcze poczytac katalogi czesci zamiennych do obu modeli, szczegolnie skrzyni i porownac czy cos sie rozni. To tylko dla oceny pracochlonnosci, bo majac 2 traktory w domu powinienem miec dostep do praktycznie wszystkich czesci.
Dzieki i bede meldowal na bierzaco. Projekt jest na zime wiec moze minac troche czasu miedzy postami. Pozdrawiam
Bogdan
P.S. Zapomnialem o jeszcze jednym drobiazgu. 5718 ma wspomaganie ukladu kierowniczego. Narazie nie wiem czy oryginal czy zamontowane pozniej i jakiego producenta. 5748 o dziwo tego nie ma ale mysle, ze to nie powinno komplikowac przekladki, mysle o drazkach silownikach servo itp. Wspomaganie chcialbym naturalnie zachowac nawet jesli 4WD prowadzi sie z zasady latwiej.,
Gdzies na angielskim forum ktos mial teze, ze jedno z kol zebatych w skrzyni ma inne uzebienie - pewnie to kolo co oddaje naped. Ale Anglicy to wiele rzeczy maja odwrotnie

Sprobuje jeszcze poczytac katalogi czesci zamiennych do obu modeli, szczegolnie skrzyni i porownac czy cos sie rozni. To tylko dla oceny pracochlonnosci, bo majac 2 traktory w domu powinienem miec dostep do praktycznie wszystkich czesci.
Dzieki i bede meldowal na bierzaco. Projekt jest na zime wiec moze minac troche czasu miedzy postami. Pozdrawiam
Bogdan
P.S. Zapomnialem o jeszcze jednym drobiazgu. 5718 ma wspomaganie ukladu kierowniczego. Narazie nie wiem czy oryginal czy zamontowane pozniej i jakiego producenta. 5748 o dziwo tego nie ma ale mysle, ze to nie powinno komplikowac przekladki, mysle o drazkach silownikach servo itp. Wspomaganie chcialbym naturalnie zachowac nawet jesli 4WD prowadzi sie z zasady latwiej.,
- Marian1231973
- Posty: 311
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
- Lokalizacja: pomorskie
RE: Zetor 5718 z napedem 4WD od 5748
5748 bez wspomagania w oryginale? Myślałem że ten model to miał to jak gdyby z "urzędu".
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
RE: Zetor 5718 z napedem 4WD od 5748
Mariusz, zgadzam sie z Toba - ja tez tak myslalem!
Prowadzil sie lekko jak moj 5718 ale typowego silownika z lewej strony ani wezy nie widzialem. Moze ktos zdemontowal? Dziwne ale jednak fakt.
Na marginesie - pogrzebalem jeszcze troche w Youtubie i coraz bardziej sklaniam sie do prostego przelozenia przedniej osi. Dotad nie znalazlem niczego co by taka operacje moglo zniweczyc. Zreszta gdybym nawet trafil w mur, to i tak zawsze moge wrocic do punktu wyjscia i pobrubowac innych kombinacji.
Pozdrawiam i bede meldowal postepy,
BogdanWitam,
Dla zainteresowanych. Pociagnalem ten sam temat na Zetorworld.com i z poczatku bylo ladnie.
Jednak potem znalazl sie kolega, chyba z Irlandii, ktory brzmi jak czlowiek z doswiadczeniem. Wskazuje on na roznice zebatek w obu skrzyniach, czyli to czgo sie obawialem, Owszem w poprzedniej serii 3545 skrzynie byly identyczne bo traktor mial 4x4 tylko dla biegow wysokich.
W serii 5011 4x4 dotyczy zarowno niskich jak i wysokich biegow wiec skrzynie maja inne zembatki i ich wymiana to przebudowa calej skrzyni. W celu dostosowania/przelozenia zembatek nalezybowiem "wyciagnac" glowny walek skrzyni z dyferencjalu. W sumie oba traktory rozgrzebane na dluzszy czas.
Krotko mowiac - traktory identyczne od przodu do sprzegla, za sprzeglem sa juz inaczej poskladane.
Najprostsza przekladka to silnik, ladowacz i kabina. Dalej lepiej nie ruszac chyba ze chodzi o pelna renowacje. Do tego potrzeba tez specjalnych narzedzi no i niezaszkodzi troche wiecej doswiadczenia.
Ciekawe czy ktos ma jakies blizsze dane. Dla ciekawosci podaje linka do tego forum.
http://www.zetorworld.com/cgi-bin/x-for ... topic=5729
Prowadzil sie lekko jak moj 5718 ale typowego silownika z lewej strony ani wezy nie widzialem. Moze ktos zdemontowal? Dziwne ale jednak fakt.
Na marginesie - pogrzebalem jeszcze troche w Youtubie i coraz bardziej sklaniam sie do prostego przelozenia przedniej osi. Dotad nie znalazlem niczego co by taka operacje moglo zniweczyc. Zreszta gdybym nawet trafil w mur, to i tak zawsze moge wrocic do punktu wyjscia i pobrubowac innych kombinacji.
Pozdrawiam i bede meldowal postepy,
BogdanWitam,
Dla zainteresowanych. Pociagnalem ten sam temat na Zetorworld.com i z poczatku bylo ladnie.
Jednak potem znalazl sie kolega, chyba z Irlandii, ktory brzmi jak czlowiek z doswiadczeniem. Wskazuje on na roznice zebatek w obu skrzyniach, czyli to czgo sie obawialem, Owszem w poprzedniej serii 3545 skrzynie byly identyczne bo traktor mial 4x4 tylko dla biegow wysokich.
W serii 5011 4x4 dotyczy zarowno niskich jak i wysokich biegow wiec skrzynie maja inne zembatki i ich wymiana to przebudowa calej skrzyni. W celu dostosowania/przelozenia zembatek nalezybowiem "wyciagnac" glowny walek skrzyni z dyferencjalu. W sumie oba traktory rozgrzebane na dluzszy czas.
Krotko mowiac - traktory identyczne od przodu do sprzegla, za sprzeglem sa juz inaczej poskladane.
Najprostsza przekladka to silnik, ladowacz i kabina. Dalej lepiej nie ruszac chyba ze chodzi o pelna renowacje. Do tego potrzeba tez specjalnych narzedzi no i niezaszkodzi troche wiecej doswiadczenia.
Ciekawe czy ktos ma jakies blizsze dane. Dla ciekawosci podaje linka do tego forum.
http://www.zetorworld.com/cgi-bin/x-for ... topic=5729