RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
Pronar 82A
Posty: 305
Rejestracja: 20 mar 2008, 22:51
Lokalizacja: Opole

RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.

Post autor: Pronar 82A »

jakson napisał/a:
tak prowadzi do skrzyni biegow w czasie jazdy nic sie tez nie zmienialo<br><br><br><br>
Pronar 82A napisał/a:
Czy to nie jest przypadkiem hamulec wałka skrzyni biegów,zdaje się że niektóre ruskie konstrukcje miały coś takiego;zmniejszało to zgrzyt przy przełaczaniu niezsynchronizowanych biegów:confused:
a wogule w bialorusce sa jakies biegi synchronizowane<br><br><br><br>jak jest to wlonczone to nie wcisnie do konca sprzegla
Napisałem niezsynchronizowanych,wiadomo że innych nie ma.
Awatar użytkownika
Janusz1959
Posty: 170
Rejestracja: 23 lut 2008, 19:16

RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.

Post autor: Janusz1959 »

Najlepsze traktory z byłego zzsr to JUMZY a model to 6m nie do zdarcia,części tanie, spala mało około8,5l, łatwy rozruch.
Awatar użytkownika
agrotechnik
Posty: 1052
Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38

RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.

Post autor: agrotechnik »

Panie Januszu, wie pan może jakie oznaczenie miał ten JUMZ gąsienicowy, opisany w innym temacie?? Bo chciałbymsię nieco więcej dowiedzieć na jego temat.
Awatar użytkownika
przemekprzemek2
Posty: 218
Rejestracja: 20 lut 2008, 21:14

RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.

Post autor: przemekprzemek2 »

Awatar użytkownika
Janusz1959
Posty: 170
Rejestracja: 23 lut 2008, 19:16

RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.

Post autor: Janusz1959 »

Wygląda na wczesną wersję T-4A lub T -130,rok budowy około 1965r.



Moc 130kM lub 160kM.
Awatar użytkownika
agrotechnik
Posty: 1052
Rejestracja: 24 lis 2007, 16:38

RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.

Post autor: agrotechnik »

Chyba będzie to T4a bo t130 inaczej wygląda. Wie pan co, takich ludzi jak pan to ze świecą w necie szukać.
Awatar użytkownika
Janusz1959
Posty: 170
Rejestracja: 23 lut 2008, 19:16

RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.

Post autor: Janusz1959 »

Jeszcze są dwa modele z 1937r, C-65 i ACXTZ-HATN.Bardzo ciekawe.
Awatar użytkownika
ZIDAN
Posty: 229
Rejestracja: 21 wrz 2008, 20:08

RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.

Post autor: ZIDAN »

te ciagniki to sa niezniszczalne ruskaja stal jak niektórzy mówia i to prawda w rodzinie mają mtz-ta bierze już olej ale chodzi tyle lat teraz trochę zesłabł o tylko w trzech chodzi skibach ale czego chcieć 25 lat na karku i chodził wcześniej w pgr-rze pompa tylko po regeneracji a tak to do silnika nie zaglądane było ani raz
ar2di2speed
Posty: 34
Rejestracja: 19 sty 2010, 17:30

RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.

Post autor: ar2di2speed »

czesc!jestem nowy i jeszcze nie bardzo kumam o co kaman! :-) jesli chodzi o te dzwignie w jumzie to jest to blokada 2 stopnia sprzegla!w starszych modelach byl tam taki maly pedal na noge!po prostu nie wcisniesz sprzegla zeby rozlaczyc naped WOM.o ile bez podpietego walka jest to prawie nie zauwazalne to nie wlaczysz "przekaznika" z zapieta maszyna! oczywiscie jezeli silnik jest na chodzie!to mialo byc ulatwienie dla traktorzysty gdy trzeba bylo zatrzymac ciagnik bez rozlaczenia napedu sprzezonej z nim maszyny napedzanej Walem Odbioru Mocy! pewno juz moja wiadomosc nieaktualna ale chcialem zeby bylo wszystko jasne! pozdrawiam! Artur
jumzik
Posty: 12
Rejestracja: 19 wrz 2010, 18:15

RE: Białoruś , MTZ , JUMZ i pochodne.

Post autor: jumzik »

witm. spróbuj wyregulować sprzęgło łapkami, miejmy nadzieję że to pomoże. jest jeszcze druga przyczyna, dużo gorsza że poszedł symering w wałku sprzęgłowym II stopnia i olej ze skrzyni leci na tarcze sprzęgłową. bez rozpoławiania się nie obejdzie . nakrętki na dźwigniach odkręć na tyle żeby były ok. 2-3 mm od łożyska. ale to musisz sam wyprubować bo jak za dużo wykręcisz to nie będzie rozłanczało i wtedy nakrędki dokręcasz i regulujesz dzwignią pedała.pozdrawiam. napisz może obszerniej jakie są objawy.
ODPOWIEDZ