ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: Przemo »

Co ty panikujesz Michał*eek*???!! Nie podłączyłem bo komu??! Dzikom,sarna?! Jak prosto z lasu wyjeżdżam w podwórko, poza tym przepinalismy się, w lesie, co innego jak byśmy choć lizneli asfalt, a tak nie było potrzeby, ale akcja fajna była to prawda ;-)

A tu wrzuciłem taki krótki materiał jak się 4011 odpycha.... :p
https://youtu.be/RWoUQYl3gts
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2685
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: SEBRIGHT »

Acha, chyba że tak :)
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12751
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: Ursus »

Wszystko było jak trzeba ;)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: Przemo »

Witam.w ostatni weekend wziąłem się za montaż środkowego drążka do mojego Zetora 4011,żeby wzmocnić a zarazem wydłużyć żywotność jakże słabej przekładni na kamieniach.Jak w życiu bywa nic nie jest takie łatwe, musiałem obcinać wąsy i przespawac 55mm niżej ponieważ nie chciałem rezygnować z oryginalnych obciaznokow na wsporniku a inaczej drążek na wykrzyzu osi by o nie haczyl.Po tych przeróbkach poskładałem wszystko do kupy ładnie ustawiłem, i wyszło Gucio.... Nawet jest 5 cm wyżej jak w c360 a to za sprawa miękkiego przodu i kół 18".teraz koła jedno drugiego pilnuje i przekładnia na dziurach nie dostaje takich strzałów a koła są stabilniejsze, nic się nie kantuje nie blokuje, koła w każdym kącie skrętu płynnie skrecaja. Zamieszczam kilka fotek z montażu. Ten drążek naprawdę dużo daje... a mit że się nie da został obalony:D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2685
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: SEBRIGHT »

Pięknie :)

Teraz tylko będziesz musiał uważać na pniaki w lesie, zwłaszcza między koleinami :p
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: Przemo »

Dzięki Michał nie jest tak żle jest wyżej jak w c 360 :p 45 cm przeswitu starczy.*clap*
Adi96
Posty: 239
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:05

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: Adi96 »

Można było by usunąć jeden drążek ale z tego co widzę że zostawiasz na dwa prawda Przemo?
Awatar użytkownika
Pronar 82A
Posty: 305
Rejestracja: 20 mar 2008, 22:51
Lokalizacja: Opole

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: Pronar 82A »

Mam taki drążek chyba z 30 lat w swojej,a niedawno zamontowałem przekładnię ślimakową z zetora 4718 bodajże (bym musiał sprawdzić) ,na zewnątrz bez zmian wszystko zostaje stare.
Kierownicą kręci się wtedy lżej jak w 360.
Na forum już ktoś pisał kiedyś o tym.

Tu można kupić http://www.monsta.cz/nahradni-dily-na-t ... o-40113516

Jednak dobrze pamiętałem 4718 https://www.olx.pl/oferta/zetor-4718-CI ... dac69d7f55
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: Przemo »

Adi96 napisał/a:
Można było by usunąć jeden drążek ale z tego co widzę że zostawiasz na dwa prawda Przemo?
Tak obowiazkowo zostaja dwa bo jest oryginalnaprzekładnia po regeneracji,nie ma mowy o przeróbce na c360*pissed*a znowu konstrukcyjnie ta przekładnia na jednym drążku nie da rady szybko klęknie:D
Ale teraz się nawet fajnie jeżdzi.:p
Pronar 82A napisał/a:
Mam taki drążek chyba z 30 lat w swojej,a niedawno zamontowałem przekładnię ślimakową z zetora 4718 bodajże (bym musiał sprawdzić) ,na zewnątrz bez zmian wszystko zostaje stare.
Kierownicą kręci się wtedy lżej jak w 360.
Na forum już ktoś pisał kiedyś o tym.

Tu można kupić http://www.monsta.cz/nahradni-dily-na-t ... o-40113516

Jednak dobrze pamiętałem 4718 https://www.olx.pl/oferta/zetor-4718-CI ... dac69d7f55
Tak dokładnie ,słyszałem o tym, tam czesi poprawili i dali ślimak a do tego na kulkach i dlatego lekko chodzi.
Ja zregenerowałem ten oryginalny na kamieniach i nakrętce, panowie gdzie ja jeżdzę?-na imprezy ,kilka razy w roku do lasu...i działka 0,7 ha
Wystarczy mi chciałem tylko poprawić i wydłuzyć trwałość przekładni bo koła teraz tak nie kiwają się:p
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2685
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: SEBRIGHT »

45cm to sporo prześwitu masz :) Uciekło mi że masz 18-stki nie 16" a to też robi różnicę
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: chrapek3011 »

W późniejszych modelach serii URI po pierwszej modernizacji jest układ na kamieniach jedno drążkowy i jakoś wytrzymywał.Kulkowy jednodrążkowy jest dopiero od modeli 4712/18/,5511/6711 i pochodnych...nawet w tych z serwem jest taka sama przekładnia kulkowa.
suchy82
Posty: 144
Rejestracja: 19 mar 2016, 23:48

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: suchy82 »

Zetor wygląda i chodzi super. Pozazdrościć :-)
Adi96
Posty: 239
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:05

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: Adi96 »

Nie ma co się dziwić Przemo wprawiony i doświadczony w remontach po jego zabiegu perełki wyjeżdżają słuchowo i wizualnie
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: Przemo »

Dzięki panowie...
Dziś robiłem orke,myślałem że będzie gorzej bo u nas od tygodnia pada deszcz a do tego nawiozlem obornik ale poszło ładnie, co to PZ1 do 4011*yes*
Kilka fotek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
A tu filmik udało mi się nagrać
https://youtu.be/fGtmjMj8n8U
Adi96
Posty: 239
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:05

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: Adi96 »

Kurcze Przemo fajny prezent na święta taki film,Bardzo ładnie chodzi na pewno tak jak z fabryki brzmienie

Nie myślałeś żeby nałożyć cienką gumę na lewarek biegów? Bo trochę obija kokpit*bye*
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: Przemo »

Adi96 napisał/a:
Kurcze Przemo fajny prezent na święta taki film,Bardzo ładnie chodzi na pewno tak jak z fabryki brzmienie

Nie myślałeś żeby nałożyć cienką gumę na lewarek biegów? Bo trochę obija kokpit*bye*
Ma obijac, te typy tak mają, żebyś ty widział jak tablica rozdzielcza wyglądała przed remontem :D, ale dzięki za sugestie może skorzystam *annoy*
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2685
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: SEBRIGHT »

PZ1 do czterdziestki... podejrzewam że nawet tego pługa za bardzo nie poczuł :)

Fajny filmik :)
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Adi96
Posty: 239
Rejestracja: 20 lis 2016, 21:05

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: Adi96 »

Przemo wytłumacz jak działa te wzbogacenie dawki rozruchowej,myślę że nie jeden skorzysta na tym skorzysta ;)
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 996
Rejestracja: 26 lip 2012, 22:48

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: Przemo »

witam ręcznie wlaczany wzbogacacz dawki rozruchowej inaczej urządzenie rozruchowe montowane w starszych typach pomp wtryskowych miało za zadanie,zwiększyć dawkę paliwa w momencie rozruchu zimnego silnika , innymi słowy po naciśnięciu lub przekreceniu włącznika tegoż urządzenia listwa na sekcjach pompy przesuwala,wychylala się max aby sekcje podały możliwie największą dawkę podczas rozruchu.Przed tym zabiegiem nalezalo ustawić dźwignię gazu na max.Po uruchomieniu silnika i zmniejszeniu dawki gazem listwa samoczynnie wracała na dawkę ustawiona przez operatora. W nowszych pompach ten wzbogacacz dawki jest wbudowany i jest inny konstrukcyjnie otóż po zapodaniu max dawki listwa automatycznie się wychylala na dawkę rozruchowa. Osobiście wolę ten starszy typ, jakoś lepiej działa,. Należy pamiętać by nie mylić tego z przyspieszaczem kąta wtr.co u nas w Polsce robi 80 %społeczeństwa

Atu wrzucam filmik Papiszona który pięknie ilustruje i wyjaśnia pracę owego urządzenia

https://youtu.be/ZXtR2NiJwkM
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2685
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: ZETOR 4011-smak dzieciństwa

Post autor: SEBRIGHT »

PZ-1 skręcałeś zwykłymi śrubami, czy są jakieś wzmacniane w ocynku:?

Skoro Bociana mam już jeżdżącego na wiosnę chciał bym ruszyć z odnowieniem pługa, i zastanawiam się czym go skręcić, bo 1/3 śrub i tak ucięta. Początkowo myślałem o tych czarnych wzmacnianych, ale one po 2 tygodniach pokrywają się 'pięknym' rudym nalotem, a malowanie śrub mi się nie uśmiecha... *helpless*
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
ODPOWIEDZ