Witam , mam 2 pytania, pierwsze odnośnie uszczelki pod głowicę zetor 25k, czy jest jakaś różnicą, którą założymy? Jest kilka dostępnych rodzajów z tego co zauważyłem. ja mam taką powiedzmy miedzianą zakupioną już rok temu, jeszcze nie założona. Ostatnio natrafiłem na jakieś ogłoszenie, żeby nie zakładać takich uszczelek , bo głowica pochodzi na niej 3 tygodnie...zamiast tego mamy wybrać inną uszczelke, o co chodzi? czy jest to tylko forma oszustwa, żeby kupić inną uszczelkę "dobrej jakości" , czy te uszczelki dostępne na rynku czymś się różnią, jeśli tak to którą wybrać..miedzianą? stalową?
Drugie pytanie o zestaw naprawczy silnika dostępny również w sieci i w sklepach. Jeden jest tanszy za okolo 200zł napisane, ze polski, drugi droższy za 360zł nie napisane jakiej produkcji, ale podejrzewam, że nie czeskiej prawda? Który zestaw zatem wybrać, czym one się różnią?
zetor 25 K zestaw naprawczy uszczelka
RE: zetor 25 K zestaw naprawczy uszczelka
Z tymi uszczelkami to jest różnie. Generalnie te dostępne na rynku wszystkie są kiepskie... Albo inaczej - do każdej można znaleźć jakieś "ale". "Miedziane" zakładałem kiedyś i puszczały, na tych szarych powiedzmy jakoś się dało jeździć.
To że pochodzi 3 tygodnie to bzdura. Może się jedynie trafić taki zbieg okoliczności, że uszczelka puści wodę nad tłok i wówczas woda się nie spręży i może uszkodzić głowicę - ale to naprawdę czarny scenariusz. Prędzej Ci się odechce zmieniać te uszczelki bo będą puszczały niż głowicę rozwali.
Swoją drogą nie testowałem jeszcze tych grubszych uszczelek firmy Morpak. Sądzę, że to może być dobry trop.
Co nieco o uszczelkach wspominam też tu:
https://www.youtube.com/watch?v=v8eIAgEsuRk
Zobaczysz dlaczego napisałem miedziane w cudzysłowie
Ten polski jest tak naprawdę robiony w Indiach. Firma Korurs to ogarnia - a to polska firma. Chyba, że są jeszcze jakieś inne o których nie wiem.
Te czeskie to prawdopodobnie miks czesko-polski. Bo z tego co udało mi się ustalić to składowe części takiego zestawu są robione przez różnych kooperantów
Nie mniej jednak mam wrażenie, że lepiej selekcjonowane są zestawy zwane jako czeskie.
To że pochodzi 3 tygodnie to bzdura. Może się jedynie trafić taki zbieg okoliczności, że uszczelka puści wodę nad tłok i wówczas woda się nie spręży i może uszkodzić głowicę - ale to naprawdę czarny scenariusz. Prędzej Ci się odechce zmieniać te uszczelki bo będą puszczały niż głowicę rozwali.
Swoją drogą nie testowałem jeszcze tych grubszych uszczelek firmy Morpak. Sądzę, że to może być dobry trop.
Co nieco o uszczelkach wspominam też tu:
https://www.youtube.com/watch?v=v8eIAgEsuRk
Zobaczysz dlaczego napisałem miedziane w cudzysłowie

Ten polski jest tak naprawdę robiony w Indiach. Firma Korurs to ogarnia - a to polska firma. Chyba, że są jeszcze jakieś inne o których nie wiem.
Te czeskie to prawdopodobnie miks czesko-polski. Bo z tego co udało mi się ustalić to składowe części takiego zestawu są robione przez różnych kooperantów

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 lut 2017, 15:31
RE: zetor 25 K zestaw naprawczy uszczelka
Muszę przyznać, że filmik o głowicy profesjonalny i ciekawy, czegoś się nauczyłem, więc warto było obejrzeć. Nie pomyślałbym, żeby sprawdzić uszczelkę magnesem pod kątem przyciągania, wniosek jeden; jedyna miedz, która występuje w tej uszczelce znajduje się w jej nazwie.
dzięki za pomoc, pozdrawiam
dzięki za pomoc, pozdrawiam
RE: zetor 25 K zestaw naprawczy uszczelka
Cieszę się, że mogłem pomóc. W najbliższym czasie planuję zrobić filmy o innych elementach Zetorów 25 i nie tylko.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...