Perkins 3P - serwisówka

Jeśli kogoś lub czegoś poszukujesz...
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

Perkins 3P - serwisówka

Post autor: Bolszewik »

Pilnie poszukuję serwisówki (skanu / pdf) do silnika Perkinsa 3P.

Jak ktoś ma proszę o udzielenie pomocy.

*tup*
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Roman1313
Posty: 564
Rejestracja: 14 kwie 2010, 23:39

RE: Perkins 3P - serwisówka

Post autor: Roman1313 »

może na gryzoniu coś znajdzie
http://chomikuj.pl/Roman1313
Mf 50
Posty: 13
Rejestracja: 27 gru 2013, 21:42

RE: Perkins 3P - serwisówka

Post autor: Mf 50 »

Co kolego chcesz wiedzieć na temat perkinsa ? to ci powiem bo znam te silniki od podstaw remontowałem te silniki nie raz .
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5011
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Perkins 3P - serwisówka

Post autor: Bolszewik »

Momenty dokręcania śrub w silniku.

A po polskiemu nie macie ???
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Lanser975
Posty: 65
Rejestracja: 20 wrz 2016, 20:56

RE: Perkins 3P - serwisówka

Post autor: Lanser975 »

Pamiętam że korbowodowe dociągało się coś około ~98kGm, główne ~136kGm, koło pośrednie ~70kGm, głowica ~140kGm. Oczywiście mogę się mylić bo 3P dawno nie składałem. Jutro jak zrobię będę w domu to wrzucę zdjęcie z instrukcji :p
Titek
Posty: 65
Rejestracja: 15 gru 2012, 22:19

RE: Perkins 3P - serwisówka

Post autor: Titek »

Korby - 95Nm
Główne-153Nm
Przeciwagi na wale- 75Nm
Koło zamachowe 108Nm.
Głowica na trzy etapy - 50Nm, 75Nm, 100Nm. Głowicę można czwarty raz podciągnąć na 110Nm.

Dla potomności zostawię tu wycinkę z instrukcji napraw dla Perkinsa po angielsku.

Obrazek
Mf 50
Posty: 13
Rejestracja: 27 gru 2013, 21:42

RE: Perkins 3P - serwisówka

Post autor: Mf 50 »

to co napisał titek zgadza się tylko trzeba wymienić śruby korbowodowe i szpilki głowicy na nowe poczyścić gwinty w bloku i gwinty łebki śrub nakędki posmarować olejem przekładniowym wysokiej klasy 85w140 żeby się nie pozacierały i nie mylił klucz dynamometryczny
ODPOWIEDZ