Traktorek z silniczkiem 301d.

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
Awatar użytkownika
Pitross18
Posty: 84
Rejestracja: 03 maja 2018, 10:26

Traktorek z silniczkiem 301d.

Post autor: Pitross18 »

Witam!
Na wstępie jakoż jestem tutaj nowy na tym forum chciałbym się przywitać.
Witam Wszystkich użytkowników forum ! *tup*

I do rzeczy ostatnimi czasy stałem się posiadaczem ciągniczka "sam" na bazie :
- silnik andoria 301d
- skrzynia żuk (3 biegowa)
- most żuk
i mam kilka pytań odnośnie niego, a mianowicie zauważyłem,że na 3 biegu jest dosyć slaby, tzn pod lekkie wzniesienie nie potrafi na trzecim biegu sam bez nawet obciążenia wjechać, na dwóch pozostałych biegach (1,2) bez problemu.
Napęd jest rozwiązany poprzez paski ( 2) od strony rozrządu ( koło pasowe 100mm), i na drugie koło pasowe (200mm) , potem przez wałek na sprzęgło i skrzynie.
Czy gdybym zastosował koło pasowe 240mm zamiast 200m to uzyskałbym nieco większa sile ciągniczka, czy raczej jest to zbyteczne?

A i jeszcze jedno ważne pytanie, sprzedający który przed sprzedażą remontował silnik ( nowy cylinder, regenerowany wał , sekcje pompy, końcówka wtrysku), powiedział, abym po pół roku użytkowania usunął taka gruba podkładkę pod pompa, ponieważ ona, zmienia kąt wtryski, przez co ułatwia rozruch silnika, i czy to prawda ?.
Czy teraz przez ten zmieniony kąt wtrysku silnik może być troszkę słabszy niż bez tej podkładki?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Traktorek z silniczkiem 301d.

Post autor: Bolszewik »

Kąt wtrysku ustawia się i ma być prawidłowy niezależnie czy silnik jest nowy, naprawiany, eksploatowyny czy prawie zarżnięty - koniec tematu.

Silnik po remoncie trzeba docierać - przez jakiś czas użytkować na małym obciążeniu. Następnie wymienić olej posprawdzać regulacje i można go używać normalnie. Zalecam rozsądek wykorzystywanie powiedzmy max 90 % mocy traktorka. Wówczas posłuży długo i wiernie.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Pitross18
Posty: 84
Rejestracja: 03 maja 2018, 10:26

RE: Traktorek z silniczkiem 301d.

Post autor: Pitross18 »

Dziękuję za odpowiedź.
Martwi mnie jedynie to, ze na trzecim biegu jest dosyc słaby: (.
Sam silnik pracuje bardzo ładnie, lekko pali i ladnie sie zbiera , ale zstanawiam sie na tym nieco wiekszym kole pasowym .



Ref.



Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie jaka jest średnica wałka od strony rozrządu?
Chciałbym wymienić koło pasowe i potrzebuje wymiarów.



Aby nie rozpoczynać nowego tematu, tutaj zadam moje pytanie, a mianowicie jaka powinna być grubość uszczelki od pompy nr 16 na tym obrazku https://zapodaj.net/94b9c880c382a.jpg.html?

Jeszcze jedno pytanie odnośnie docierania przez jak długi okres mam go docierać?
Oraz jeszcze jedno moje spostrzeżenie, a mianowicie wszyscy zachwalają ten silniczek, że mało pali tym czasem mój pali naprawdę sporo i nie wiem też dlaczego.
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2696
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Traktorek z silniczkiem 301d.

Post autor: SEBRIGHT »

Może masz źle ustawiony kąt wtrysku:?
To by wyjaśniało słabość silnika (na trójce jest największe obciążenie) i zwiększone zużycie paliwa...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Pitross18
Posty: 84
Rejestracja: 03 maja 2018, 10:26

RE: Traktorek z silniczkiem 301d.

Post autor: Pitross18 »

Aha rozumiem czylli jest zbyt dużo paliwa i sie dławi ?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Traktorek z silniczkiem 301d.

Post autor: Bolszewik »

U mnie ta podkładka była bardzoooo gruba 3 - 4 mm.... Docięta była z okładki jakiejś książki.

Z pewnością było to nieprawidłowe, ale pompa była dwukrotnie naprawiana. Nie ja ją zawoziłem, ani nie ja odbierałem. Podobno była bardzo wypracowana (to była na pewno prawda) i "poprzestawiano sekcje".

Nie wiem co poeta miał na myśli, ale silnik działał poprawnie, palił niewiele, zapalał nawet na mrozie (po użyciu strzykawki). Sprzedałem go wraz z całym ciągnikiem na chodzie.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Pitross18
Posty: 84
Rejestracja: 03 maja 2018, 10:26

RE: Traktorek z silniczkiem 301d.

Post autor: Pitross18 »

U mnie ma bardzo podobna grubość, zastanawia mnie nadal dlaczego tak dużo pali.
Tak jak pisałem wyżej poprzedni właściciel przed sprzedażą remontował silnik ( nowy cylinder, regenerowany wał , sekcje pompy, końcówka wtrysku), powiedział, abym po pół roku użytkowania usunął taka gruba podkładkę pod pompa, ponieważ ona, zmienia kąt wtryski, przez co ułatwia rozruch silnika, i czy to prawda ?.
Teraz się zastanawiam czy jest coś w tym prawdy . . .?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Traktorek z silniczkiem 301d.

Post autor: Bolszewik »

Z ustawianiem kąta nie pomogę bo tego nigdy nie robiłem.

Proponuję też sprawdzić powrót paliwa.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Pitross18
Posty: 84
Rejestracja: 03 maja 2018, 10:26

RE: Traktorek z silniczkiem 301d.

Post autor: Pitross18 »

Witam ponownie.
Mam pytanie odnośnie jak ma być ustawiona dawka paliwa podawane przez pompę, na filmiku na YouTube (ANDORIA S301D ustawienie kąta wtrysku.) ponoć skok listwy pompy ma być maks 4,5mm, jednakże wyczytałem w internecie, ze ma się ona wysuwać w pełnym zakręcie ( przód tył). Wiec jak kto Wy koledzy macie u siebie w swoich sprzętach ustawione ?Jak oceniacie prace mojego silnika, wydaje mi się, ze za bardzo kopci na czarno podczas dodawania gazu i wydaje mi się ,ze może być to wina wtrysku?

https://www.youtube.com/watch?v=Bj6Gghl ... e=youtu.be
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Traktorek z silniczkiem 301d.

Post autor: Bolszewik »

To jest jednocylindrowy diesel dość starej by nie rzec archaicznej konstrukcji. Taki silnik wchodząc na obroty zawsze zadymi. Po pierwsze to zrób test inaczej, dodaj gazu, przytrzymaj na obrotach i wtedy zobaczysz czy dymi i jak mocno. Przy chwilowych przegazówkach zawsze zadymi.

Mój pod dużym obciążeniem i na obrotach (orka pod górę) też dymił. Czasem nawet puszczał iskierki.
A jak coś czy kogoś wywlekałem z pola na małym biegu i max obrotach to zadyma też była.
Ważne żeby nie dymił za nadto podczas normalnej pracy.

Wg. mnie Twój nie dymi jakoś szczególnie dużo.
Czy nie lepiej zrobić komin w górę ? Jak zawieje to łykasz saliny.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Pitross18
Posty: 84
Rejestracja: 03 maja 2018, 10:26

RE: Traktorek z silniczkiem 301d.

Post autor: Pitross18 »

Czy nie lepiej zrobić komin w górę ? Jak zawieje to łykasz saliny.
Tak, komin na pewno będzie przerobiony , generalnie na jesień planuje go jeszcze udoskonalić.
Martwi mnie jedynie to, dlaczego tak dużo pali, generalnie te silniczki słynna z małego spalania, a mój dosyć sporo pali.
Generalnie wydaje mi się,ze wtrysk podaje ciut za dużo paliwa i nie do końca go przepala.
Czasami nawet na wolnych obrotach lubi zadymić, choć nie powinien.
Z tego co sprawdzałem, to kąt wtrysku jest ustawiony książkowo, i generalnie pali od 1, 2 zakręceń korba. Na odpuszczonym odprężniku trzeba się mocno przyłożyć, aby przeciągnąć kompresje.

Olej tez planuje mu wymienić w przyszłym miesiącu , tylko jaki do tych siników będzie najlepszy.
Czy np, olej 15w40 będzie OK?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Traktorek z silniczkiem 301d.

Post autor: Bolszewik »

Ja lałem zawsze Superol, 15W40 będzie OK
Pamiętaj by wyczyścić filtr oleju.

Masz już instrukcję i katalog części ?
Jeśli nie mogę Ci wysłać na e-maila, zresztą większość tych które krążą są kopiami moich skanów.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Pitross18
Posty: 84
Rejestracja: 03 maja 2018, 10:26

RE: Traktorek z silniczkiem 301d.

Post autor: Pitross18 »

Katalog części jak i instrukcji napraw ma już .
Pomyślałem o tym, aby przy wymianie oleju wymienić filtr na nowy, zapewne ten filtr już swoje odpracował i wymienię go na nowy.
Generalnie jeśli uda mi się odłożyć jakieś pieniądze pomysłem, aby w zimowe wieczory się nie nudzić zakupić jakiś silniczek i go odpicować.
Z częściami namierzyłem jednego Pana, który ma każdą część tego silnika z Sędziszowa Małopolskiego.




Aby nie zakładać tematu to zadam pytanie tutaj, otóż, chce wymienić kranik ponieważ z obecnego dosyć mocno cieknie paliwo tylko jaki kranik będzie do niego odpowiedni (głownie chodzi mi o przepływ paliwa)?
Jakie kraniki lub tez króćce co macie tam zamontowane u siebie w tych silniczkach ?
Z racji braku obecnie suwmiarki to może ktoś pamięta jaki tam jest rozmiar gwintu przy baku?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 5019
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: Traktorek z silniczkiem 301d.

Post autor: Bolszewik »

Po co kranik ? Żeby się zapowietrzał. Daj po zbiorniku paliwa filtr za 5 zetów. Wymienia go co rok i tyle.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Pitross18
Posty: 84
Rejestracja: 03 maja 2018, 10:26

RE: Traktorek z silniczkiem 301d.

Post autor: Pitross18 »

Czyli sam kruciec nakrecany na bak ? Tylko jak tam jest rozmiar gwintu ?
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2696
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

RE: Traktorek z silniczkiem 301d.

Post autor: SEBRIGHT »

Wykręć stary kranik, idź z nim do ciągnikowego to Ci dobiorą odpowiednie króciec :) Do tego filtr paliwa zamontuj.

Współczesnych kraników nie polecam - do Zetora 25 kupowałem kilka różnych i wszystkie mniej lub bardziej lały, założyłem króciec i po problemie :) Paliwa i tak nigdy nie zakręcałem ;p
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
ODPOWIEDZ