Ursus C-4011 - Odszczurzanie
RE: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
Faktycznie. Kolorystycznie farba, która wychodzi z pod spodu (pierwsza "biała") jest bliższa kolorowi RAL 1015. Czyli felgi ustalone. Pozostał kadłub. Pojadę żeby go lepiej umyć przy podnośniku i może coś się wyjaśni.
Dawno nic w temacie nie pisałem czas odświeżyć. Zabrałem się za przednie zawieszenie i jak zwykle odkrywam techniczne popeliny. Sworzeń wybił otwory we wsporniku przedniej osi. Tak, więc całość wymaga radykalnego podejścia. Mam do tej sytuacji pytania:
1. Czy warto się bawić w regenerację wspornika czy szukać czegoś w dobrym stanie. Czy jest szansa na znalezienie czegoś takiego w dobrym stanie?
2. Który sworzeń powinienem kupić najchętniej link do konkretnego w sklepie? Z tego, co widziałem w Internecie to powinien być taki żeby łączył się z płytką z hakiem, która go będzie trzymała na miejscu.
Dzięki.
Dawno nic w temacie nie pisałem czas odświeżyć. Zabrałem się za przednie zawieszenie i jak zwykle odkrywam techniczne popeliny. Sworzeń wybił otwory we wsporniku przedniej osi. Tak, więc całość wymaga radykalnego podejścia. Mam do tej sytuacji pytania:
1. Czy warto się bawić w regenerację wspornika czy szukać czegoś w dobrym stanie. Czy jest szansa na znalezienie czegoś takiego w dobrym stanie?
2. Który sworzeń powinienem kupić najchętniej link do konkretnego w sklepie? Z tego, co widziałem w Internecie to powinien być taki żeby łączył się z płytką z hakiem, która go będzie trzymała na miejscu.
Dzięki.
RE: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
Nie ma się co załamywać. Tak jak już pisałem Ci na fb - lepiej zrobić i mieć pewność tego co się ma. Używanej w lepszym stanie nie kupisz, a regenerowane też nie są zawsze pewne - Przemo miał zastrzeżenia do tej co kupił, z tym, że była to resorowana. O co chodziło to już nie pamiętam, musiałby sam się wypowiedzieć.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
No widze ostro pocisnąłes z robota ,wspornik ładnie zmeczony, moim skromnym zdaniem ,jeżeli masz kumatego tokarza pod reka to samemu zrobisz ,są gotowe sworznie pod wspornik 4011 tuleje itd.poszukaj...
ew.kumaty tokarz roztoczy/dotoczy co trzeba i będzie jak NEW.
Ja u siebie kupiłem cały po regeneracji i jednie co to poprostu za ciasno go zrobili ale juz pomalutku się rozruszał i będzie coraz lepiej mysle:D
ew.kumaty tokarz roztoczy/dotoczy co trzeba i będzie jak NEW.
Ja u siebie kupiłem cały po regeneracji i jednie co to poprostu za ciasno go zrobili ale juz pomalutku się rozruszał i będzie coraz lepiej mysle:D
RE: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
A nie był wąs u Ciebie wybity jeden?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
Wczoraj wyśrutowałem łącznik, który widać przeżył już dużo brawurowych akcji, ale nie ma żadnych pęknięć i byłem w zaprzyjaźnionym warsztacie. Dostałem miłą propozycję, że wpuszczą mnie na ich frezarkę co bym sobie samodzielnie otwory rozwiercił. Potem dorobię sobie na swojej tokarce dwie tuleje i wprasuję u siebie na prasce i spawne punktowo. Całość jeszcze raz zostanie obrobiona pod sworzeń kupny na wymiar i w osi. Chcę zrobić tak jak w oryginale że by płytka z hakiem trzymała sworzeń, więc w międzyczasie zrobię porządek z moją płytką i jak przyjdzie kupny sworzeń to wytoczę w nim otwór i przewiercę go pod kołek. Będę puszczał zdjęcia.
Pozyskałem okazyjnie półosie resorowane. Jedna bardzo ładna druga gorsza i widać już kombinowana. Niestety obydwa ramienia prawe z numerem 43-609 więc i pewnie sworznie zwrotnicy dwa prawe. Tu pytanie czy myślicie że mogę zrobić mechaniczną popelinę i tymczasowo się tak złożyć żeby na zlot w Woli Rasztowskiej zdążyć a potem na spokojnie wyremontować półosie na nowych częściach? Czy utrata geometrii w zakręcie będzie bardzo duża?
Udało mi się jeszcze wysunąć stare półosie a raczej wybić młotkiem. Mimo zapuszczania wcześniej penetratorów i oklepywania młotkiem osi nie bardzo chciały puścić. Skończyło się grzaniem palnikiem i to po z 30 min na stronę i wybijanie młotkiem do ostatniego centymetra.
Pozyskałem okazyjnie półosie resorowane. Jedna bardzo ładna druga gorsza i widać już kombinowana. Niestety obydwa ramienia prawe z numerem 43-609 więc i pewnie sworznie zwrotnicy dwa prawe. Tu pytanie czy myślicie że mogę zrobić mechaniczną popelinę i tymczasowo się tak złożyć żeby na zlot w Woli Rasztowskiej zdążyć a potem na spokojnie wyremontować półosie na nowych częściach? Czy utrata geometrii w zakręcie będzie bardzo duża?
Udało mi się jeszcze wysunąć stare półosie a raczej wybić młotkiem. Mimo zapuszczania wcześniej penetratorów i oklepywania młotkiem osi nie bardzo chciały puścić. Skończyło się grzaniem palnikiem i to po z 30 min na stronę i wybijanie młotkiem do ostatniego centymetra.
RE: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
Ciśniesz z robotą
Jak ruda zapiecze, to czasami tylko porządny palnik i młot... Przerobiłem podobny temat 3 lata temu z dyszlem w przyczepce do MF70...
Jak ruda zapiecze, to czasami tylko porządny palnik i młot... Przerobiłem podobny temat 3 lata temu z dyszlem w przyczepce do MF70...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
Ruszyłem do przodu bo zbliża się zlot w Woli Rasztowskiej i jeszcze mi się marzy, że pojadę tam po kołach. Muszę się ogarnąć z pracą i dalej będę grzebał w 4011. Udało mi się kupić oryginalny sworzeń przedniej osi z hakiem więc jestem bardziej optymistyczny odnośnie wyjazdu. Jednak nie zdążę nic zrobić z jego stanem wizualnym będzie jak ja to nazywam stanie „rolniczym” , ale bliżej oryginału. Będzie wyglądał pokracznie, bo wszystko, co zdejmuje śrutuję i będę malował a reszta jest bardzo obdrapana.
Re: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
Chwilę mnie nie było, jakoś brak czasu na pisanie i pracę przy Ursusie. Trochę się zmieniło. Najważniejsze zmiany to przednia oś miękka ale jeszcze wymaga poprawek. Niestety na zlot w Woli nie dałem rady. Wyszły różne dodatkowe awarie które pokrzyżowały plany. Na razie staram się poprawić mechanikę gdzie mogę bez wielkiego rozbierania i kompletuję części do kolejnych napraw. Najważniejsze, cieszę się używając Ursusa jak tylko mogę co nie jest proste w mieście.
kolejne plany to poprawienie/zamiana kabiny na taką w lepszym stanie. Szukam cały czas ramion zwrotnic najchętniej w oryginale. No i niestety muszę się zająć przekładnią bo za duże luzy ma.
Estetyką maski i zbiornika zajmę się w przyszłym roku.
kolejne plany to poprawienie/zamiana kabiny na taką w lepszym stanie. Szukam cały czas ramion zwrotnic najchętniej w oryginale. No i niestety muszę się zająć przekładnią bo za duże luzy ma.
Estetyką maski i zbiornika zajmę się w przyszłym roku.
Re: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
Mogę "sprzedać" Ci sposób jak ustawić zwrotnice. Nie wiem czy to poprawna procedura, ale u wujka zadziałała.
Wykręca się drążek poprzeczny i ustawia zawieszenie, próba na drodze itd.
Potem wkręcasz drążek poprzeczny.
Wykręca się drążek poprzeczny i ustawia zawieszenie, próba na drodze itd.
Potem wkręcasz drążek poprzeczny.
Re: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
Jazda traktorem i załatwianie różnych drobnych tematów - typu jakiś transport, wyrwanie krzaka itd - daje frajdę, nie?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
Fakt, zwłaszcza w dużym mieście. Dzieci do mnie machają. Ludzie się uśmiechają i nawet niektórzy zdjęcia robią mimo że Ursus nie jest jeszcze najpiękniejszy. Normalnie sława.
Właśnie odkryłem że mam potrzebę posiadania skrzyni transportowej i chyba założę dodatkowy wątek bo na forum nie ma prawie nic na ten temat.
Właśnie odkryłem że mam potrzebę posiadania skrzyni transportowej i chyba założę dodatkowy wątek bo na forum nie ma prawie nic na ten temat.
Re: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
Najważniejsze że idzie ku lepszemu, nieważne w jakim tempie
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
Naprawiania takiego sprzętu to archeologia nie mechanika. Wszystko trzeba sprawdzać dwa razy i porównywać z rysunkami w instrukcji bo miny i braki czają się wszędzie, ale każdy naprawiony, uratowany, dokupiony element cieszy podwójnie.
Na razie Ursus będzie musiał trochę popracować. Muszę zrobić porządek z drewnem opałowym i wezmę się za sztaplarkę.
Co do przedniego zawieszenia to mam zbyt duży luz na przekładni i na niestety trochę na jednym ramieniu przez co ciężko ustawić odpowiednią zbieżność, Dzisiaj założę drążek poprzeczny. Jak zrobię porządek z przekładnią i wymienię lewe ramię to go zdejmę.
Niebawem dalsze przygody z odszczurzania.
Na razie Ursus będzie musiał trochę popracować. Muszę zrobić porządek z drewnem opałowym i wezmę się za sztaplarkę.
Co do przedniego zawieszenia to mam zbyt duży luz na przekładni i na niestety trochę na jednym ramieniu przez co ciężko ustawić odpowiednią zbieżność, Dzisiaj założę drążek poprzeczny. Jak zrobię porządek z przekładnią i wymienię lewe ramię to go zdejmę.
Niebawem dalsze przygody z odszczurzania.
Re: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
Kabina była w opłakanym stanie więc postanowiłem ją zdjęć. Niestety musiałem głownie używać uniwersalnego klucza czyli diaksa.
Dodatkową motywacją był wyciek płynu hamulcowego którego nie mogłem zlokalizować. Po zdjęciu kabiny jest zdecydowanie łatwiej dostać się do większości elementów.
https://www.facebook.com/17059930700931 ... =3&theater
https://www.facebook.com/17059930700931 ... =3&theater
https://www.facebook.com/17059930700931 ... =3&theater
Winny okazał się być zbiornik płynu. Teraz "tylko" lutowanie i dorobienie przewodu hamulcowego
https://www.facebook.com/17059930700931 ... =3&theater
https://www.facebook.com/17059930700931 ... =3&theater
https://www.facebook.com/17059930700931 ... =3&theater
https://www.facebook.com/17059930700931 ... =3&theater
Dodatkową motywacją był wyciek płynu hamulcowego którego nie mogłem zlokalizować. Po zdjęciu kabiny jest zdecydowanie łatwiej dostać się do większości elementów.
https://www.facebook.com/17059930700931 ... =3&theater
https://www.facebook.com/17059930700931 ... =3&theater
https://www.facebook.com/17059930700931 ... =3&theater
Winny okazał się być zbiornik płynu. Teraz "tylko" lutowanie i dorobienie przewodu hamulcowego
https://www.facebook.com/17059930700931 ... =3&theater
https://www.facebook.com/17059930700931 ... =3&theater
https://www.facebook.com/17059930700931 ... =3&theater
https://www.facebook.com/17059930700931 ... =3&theater
Re: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
Dobra, dobra, przyznaj się, że w Warszawie kabrio ma lepsze wzięcie
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
HAHAH... pewnie że kabrio ma lepsze wzięcie.
Jak zwykle utknąłem z przewodem hamulcowym. Ursus ma końcówki 16x1,5mm i przewód 8mm. W Warszawie i okolicy nikt takiego nie robi.
Na szczęście jest to tylko przewód zasilający pompę w którym nie ma dużego ciśnienia więc spróbuję go dzisiaj dorobić na starych końcówkach które udało się odzyskać. Powinno to wszystko działać.
Jak zwykle utknąłem z przewodem hamulcowym. Ursus ma końcówki 16x1,5mm i przewód 8mm. W Warszawie i okolicy nikt takiego nie robi.
Na szczęście jest to tylko przewód zasilający pompę w którym nie ma dużego ciśnienia więc spróbuję go dzisiaj dorobić na starych końcówkach które udało się odzyskać. Powinno to wszystko działać.
Re: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
Może nie dotyczy samego "odszczurzania" ale obrazuje że życie bez ciągnika w mieście jest może i możliwe ale na 100% jest trudniejsze.
[/URL]
Jak inaczej załadować ca. 900kg frezarkę na dostawczaka? Już niebawem postaram się wrzucić zdjęcia ze zdejmowania plecaka, ponieważ podnośnik nie jest w stanie podnieść 1200kg i szybko opada po wyłączeniu pompy.
[/URL]
Jak inaczej załadować ca. 900kg frezarkę na dostawczaka? Już niebawem postaram się wrzucić zdjęcia ze zdejmowania plecaka, ponieważ podnośnik nie jest w stanie podnieść 1200kg i szybko opada po wyłączeniu pompy.
Re: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
Odświeżam wątek po dłuższej przerwie. W ramach kolejnych przybliżeń do ideału postanowiłem zrobić porządek z hamulcami i przy okazji chcę przejrzeć tylne zwolnice. Jako że nie mam doświadczenia i porównania to mam pytanie. Nagrałem dwa filmiki obrazujące luzu na zwolnicach.
1. Zwolnica prawa https://youtu.be/MN-hEPe5LhE
2. Zwolnica lewa https://youtu.be/3Ow5QS4H68k
Czy luz na lewej jest jeszcze dopuszczalny czy trzeba już wymieniać tryby. Mam nadzieję że niebawem ją otworzę i wrzucę zdjęcia zębatek.
1. Zwolnica prawa https://youtu.be/MN-hEPe5LhE
2. Zwolnica lewa https://youtu.be/3Ow5QS4H68k
Czy luz na lewej jest jeszcze dopuszczalny czy trzeba już wymieniać tryby. Mam nadzieję że niebawem ją otworzę i wrzucę zdjęcia zębatek.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 09 maja 2019, 22:22
Re: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
Myślę że jeszcze pojezdzi bez problemu nie takie zmęczone życiem chodzą na codzień w polu i dają rady
Re: Ursus C-4011 - Odszczurzanie
W lewej zwolnicy ukruszyła się sprężynka i mieliła się między zębami. Półoś do wymiany. Gorzej że luz promieniowy to wybicie gniazd łożysk osi koła. Na razie pomysł jest żeby ratować odlew przez tulejowanie. Rozstrzygnie się finalnie to w przyszłym tygodniu. Mam nadzieję że jutro zdejmą drugą zwolnicę i nie będzie tam takiej tragedii.