Ciekawostki i smaczki z warsztatu

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12803
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Ciekawostki i smaczki z warsztatu

Post autor: Ursus »

Chyba takiego tematu u nas nie było - i nie będzie tu nic o kulinarnych popisach :) Wielu z nas samemu coś robi w garażu czy na warsztacie. Wtedy trafiają się wszelkiego rodzaju perełki w postaci ciekawych, wręcz nierealnie zużytych części, jakieś uszkodzenia nietypowe itd. To właśnie miejsce aby takie rzeczy wrzucać :D

Na początek coś co wczoraj u Przema widziałem :D To koło zalane jest surowcem i waży z 80 kg ;D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Grigs
Posty: 850
Rejestracja: 17 cze 2008, 12:50

Re: Ciekawostki i smaczki z warsztatu

Post autor: Grigs »

Ursus pisze:To koło zalane jest surowcem i waży z 80 kg ;D
A cusz to za surowiec, woda, glikol, czy ala mix np. z piaskiem by nie zamarzało czy na to nikt nie zawracał uwagi robiąc to?, a może to już jest bezdętkowe z drugim wentylkiem?.
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12803
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Ciekawostki i smaczki z warsztatu

Post autor: Ursus »

Nie wiem - zalewają jak do wózków widłowych - jest u nas tak firma.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
Rafallll360V1
Posty: 320
Rejestracja: 12 cze 2015, 10:16
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ciekawostki i smaczki z warsztatu

Post autor: Rafallll360V1 »

Ubiegło roczna operacja kasowanie ,,małego luzu'' na sworzniu belki w C-360 :lol: Była to 5 wymiana w tym ciągniku sworznia,tulejek w przeciągu 34 lat a mamy go od nowości,tym razem dość duże były spustoszenia przez ekstremalne użytkowanie.Chyba jeszcze nikt nie pokazywał takich zniszczeń jakie spowodował nadmierny luz :twisted:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Od nadmiernego luzu i uderzeń oprawa z tulejką spłaszczyła się na górze i ze sworzniem wytłukły w pokrywie szczelinę przez którą olej uciekał.

Obrazek
Obrazek

Dość poważnie rozbite gniazdo oprawy tuleji przed:

Obrazek

I po roztaczaniu współosiowo na frezarce:

Obrazek
Obrazek

Zostały dotoczone nad wymiarowe nowe oprawy tulejek ponieważ ubyło trochę materiału po planowaniu czoła wspornika i belki z powodu zmasakrowania przez spory luz między belką a oprawą wspornika.Żadne podkładki dystansowe na dłuższy czas nie zlikwidują luzu na belce jeżeli czoła są krzywe i wybite jedynie trwałym rozwiązaniem jest nad wymiarowa oprawa i planowanie powierzchni

Obrazek
Obrazek

Zostało zaspawane pęknięcie w pokrywie rozrządu,nowe pokrywy to porażka są odlane przez jakiegoś głąba z puszek po piwie,cienkie ścianki żaden z otworów na śruby w nowej nie pokrywał się ze starą o otworze na wał korbowy nawet nie wspomnę bo był o 3mm wyżej w stosunku do starej....

Obrazek

Przez 34 lata z odrzutnika oleju na wale korbowym było sucho jedynie były lekkie zapocenia przykryte syfem.Uprzedzając fakty że może się lać po złożeniu pokrywa została roztoczona na 60mm na głębokość 14mm.

Obrazek

A gwint na kole pasowym przetoczony na 50mm pod simering 50x60x10

Obrazek

Do dnia dzisiejszego nie ma żadnego zapocenia w okolicy pokrywy i koła pasowego i co najważniejsze żadnego luzu na belce :)

Obrazek
Obrazek
Adasiek123
Posty: 437
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13

Re: Ciekawostki i smaczki z warsztatu

Post autor: Adasiek123 »

Paweł,myślę że nie chodziło Ci o ten surowiec wypełniający oponę,a o stan felgi :D Wygląda mi na to,że tylko obciążniki trzymają to koło "w kupie" jeszcze,a przyczyną to na pewno nie był ciężar :mrgreen:
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 859
Rejestracja: 11 sty 2014, 9:41

Re: Ciekawostki i smaczki z warsztatu

Post autor: Majo »

Rafallll360V1 pisze: Zostały dotoczone nad wymiarowe nowe oprawy tulejek ponieważ ubyło trochę materiału po planowaniu czoła wspornika i belki z powodu zmasakrowania przez spory luz między belką a oprawą wspornika.Żadne podkładki dystansowe na dłuższy czas nie zlikwidują luzu na belce jeżeli czoła są krzywe i wybite jedynie trwałym rozwiązaniem jest nad wymiarowa oprawa i planowanie powierzchni

Mam pytanie. Wytaczanie robiłeś sam czy w jakimś zakładzie? Na jakiem maszynie to było robione i jakim osprzętem jeśli można wiedzieć?
Awatar użytkownika
Rafallll360V1
Posty: 320
Rejestracja: 12 cze 2015, 10:16
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Ciekawostki i smaczki z warsztatu

Post autor: Rafallll360V1 »

Na czym i na jakim osprzęcie dokładnie było robione to ciężko mi powiedzieć na pewno na polskiej tokarce były oprawy dotoczone, planowanie i roztaczanie na frezarce też polskiej w zakładzie gdzie wujek spawa.
Awatar użytkownika
Majo
Posty: 859
Rejestracja: 11 sty 2014, 9:41

Re: Ciekawostki i smaczki z warsztatu

Post autor: Majo »

A nie wiesz może czy na pionowej czy poziomej?
ODPOWIEDZ