Ustawienie kąta wtrysku Zetor 3011

Forum ciągników naszych południowych sąsiadów
Robik
Posty: 47
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:33

Ustawienie kąta wtrysku Zetor 3011

Post autor: Robik »

Wielka prośba do kolegów,
potrzebne skany książki z opisem ustawiania kąta wtrysku w majorku 3011.pomocne byłyby fotki rozrządu. Mamy na kołach tyle nabitych punktów, że nie wiadomo który do czego. Może ktoś ma ściągawkę i chciałby pomóc, proszę o info robik486@gmail.com
Awatar użytkownika
SEBRIGHT
Posty: 2686
Rejestracja: 23 sty 2007, 13:27
Lokalizacja: Dobra (Małopolskie)

Re: Ustawienie kąta wtrysku Zetor 3011

Post autor: SEBRIGHT »

Poczekaj aż Sławek (Chrapek 3011) pojawi się na Forum lub pisz do Niego PW...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12754
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Re: Ustawienie kąta wtrysku Zetor 3011

Post autor: Ursus »

Nie jestem pewny jak to wygląda w przypadku jeśli chodzi o punkty, ale sądzę, że będzie to zbliżone do C-360. Jeśli tak to zerknij na poniższy film.
Ja spróbuję to zweryfikować z książką o Majorku, którą mam w domu:

https://www.youtube.com/watch?v=-EQs2J51DVU

Jak znajdę to wieczorem wkleję skan.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Ustawienie kąta wtrysku Zetor 3011

Post autor: chrapek3011 »

Trzy kliny do góry...klin wału,wałka rorządu i wałka pompy wtryskowej...wtedy nawet nam znaki na kołach rozrządu niepotrzebne.Dobry mechanik to powinien wiedzieć z doświadczenia.Pierwszy tłok do góry w GMP w suwie pracy,tj.oba zawory zamknięte...wtedy powinien być luz zaworowy.Odszukać znaki na kole zamachowym.0-górny martwy punkt i znaki wyprzedzenia wtrysku 16-18-20.Jeszcze ważna kwestia jaki typ silnika stary na sprzęgiełko czy nowy z pompą mocowaną do obudowy sprężarki.To ważne,bo o ile w nowym typie nie da się nic źle zamontować to w starym typie można obrócić sprzęgiełko o 180 stopni i klops z palenia...będzie dymił a nie zapali.Na sprzęgiełku pompy i na obudowie uszczelniacza są znaki,które trzeba zgrać ze sobą podczas montażu.Samo ustawianie kąta jest takie samo jak w popularnych C-4011/355/360.Celujemy tak żeby początek wtrysku wypadł pomiędzy trzema kreskami na kole zamachowym.W starym typie regulujemy tarczką sprzęgiełka a w nowym pochylamy pompę od bloku,albo do bloku.
Robik
Posty: 47
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:33

Re: Ustawienie kąta wtrysku Zetor 3011

Post autor: Robik »

Wielkie dzięki Sławek za fachowy instruktaż. Tak kombinowaliśmy z kapilarą na pierwszym cylindrze i obracając pompę. Postęp był taki, że silnik odpalał tylko jakby za dużo dymu dawał. Z tymi kołami to jakaś kaszana, podobno jedno jest od C-360 i tam inaczej kropka była niż w 3011. No a ustawianie klinami do góry to już konkret, przećwiczymy to jeszcze raz.
Awatar użytkownika
chrapek3011
Posty: 4000
Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44

Re: Ustawienie kąta wtrysku Zetor 3011

Post autor: chrapek3011 »

Koła rozrządu są takie same we wszystkich modelach odpochodnych Majorka,czyli 2011/3011/4011,2511,3511,4511,5511,polskie C-4011,C-355,C-360.Jedyna różnica występująca w silniku starego typu 3011 na sprzęgiełko to mimośród na kole wałka pompy wtryskowej i sprężarki do napędu pompki zasilającej na pokrywie.Nie ma to znaczenia jeżeli nawet takie koło założy się do silnika nowego typu.Znaki na kołach wszystkich tych ciągników,które wymieniłem są tak samo.

Co do dużej ilości dymu to trzeba ten kąt jednak dość dokładnie wyregulować.
ODPOWIEDZ